سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

HSBC بانک از راه اندازی شبکه مبتنی بر بلاک چین اختصاصی خود خبر داد

بانک HSBC که بزرگترین و معتبر ترین بانک های جهان به حساب می‌آید، از مبادله بیش از ۲۵۰ میلیون دلار پول از طریق پلتفرم اختصاصی مبتنی بر بلاک چین خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، HSBC اعلام کرده که این مبلغ پول در قالب ۳ میلیون تراکنش بین المللی و ۱۵۰ هزار تراکنش مربوط به پرداخت وجوه خرید مبادله شده که همگی از طریق پلتفرم اختصاصی این بانک یعنی HSBC FX که بر پایه لجرهای توزیعی (DLT) کار می کند انجام شده است.

همچنین در بیانیه صادر شده از سوی HSBC به این نکته اشاره شده که این پلتفرم پیشتر در سال ۲۰۱۸ راه اندازه شده که البته پیش از این تنها بر روی مبادلات داخلی متمرکز بوده است.

همچنین روابط عمومی HSBC این اقدام را دستاوردی بزرگ با تاثیرگذاری پر اهمیت دانسته که منجر به ایجاد فرصت‌های جدیدی در عرصه مبادلات مالی بین المللی خواهد شد.

این درحالیست که در بیانیه صادر شده از سوی بانک مذکور به این نکته اشاره نشده که این پلتفرم به صورت متمرکز کار می‌کند و یا از پروتکل منبع آزاد در طراحی آن استفاده شده است.

در بخش دیگری از بیانیه صادر شده از سوی HSBC به این نکته اشاره شده که استفاده از پلتفرم DLT برای انجام مبادلات مالی این بانک نیازی به تایید منبع خارجی یا همان واسطه نخواهد داشت.

در همین حال، ریچارد بایبی، مدیر بخش جهانی FX بانک HSBC تاکید کرده که این بانک و کارکنان آن موفق به نقل و انتقال بین المللی پول از طریق صدور ترازنامه بانکی در کشورهای مختلف شده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه پلتفرم DLT مورد استفاده HSBC منجر به افزایش اثر بخشی بیشتر در مبادلات داخلی خواهد شد نیز گفت: در پی اجرای موفقیت آمیز مبادلات داخلی بانک، اکنون به این نتیجه رسیده‌ایم که این سیستم می‌تواند به کارکنان بانک‌های چند ملیتی کمک کند تا مراکز خزانه‌ای چندگانه داشته و زنجیره‌های فرامرزی را تامین کنند. همین موضوع به مدیریت بهتر مبادلات در سازمان‌های آنها کمک خواهد کرد.

لازم به ذکر است بانک HSBC در گذشته اشاراتی به فعالیت خود در زمینه استفاده از تکنولوژی بلاک چین کرده بود. در فوریه سال گذشته میلادی، جاشوآ کروکر، مدیر ارشد بخش نوآوری‌های HSBC در گفتگویی رسانه‌ای اعلام کرده بود که این بانک در آستانه اجرای برنامه های پایلوت خود جهت سازماندهی به مبادلات بانکی مبتنی بر بلاک چین است.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location