video thumb

کاربران ارزهای دیجیتال در بلغارستان ملزم به پرداخت مالیات شدند

یک روزنامه بلغارستانی از تصمیم آژانس درآمدهای ملی این کشور (NRA) برای بازرسی شرکت‌های فروشنده ارزهای دیجیتال در این کشور خبر داد.

نشریه «نوینیت» چاپ سوفیا، هدف از انجام این بازرسی‌ها را حصول اطمینان از رعایت مقررات مربوط به مالیات و تامین اجتماعی توسط این شرکت‌ها اعلام کرده است. گفته می‌شود آژانس درآمدهای ملی بلغارستان از رعایت مقررات یاد شده از سوی شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال بسیار نگران بوده و احتمال می‌دهد برخی از شرکت‌های مذکور قوانین وضع شده در این زمینه را زیر پا گذاشته باشد.

آژانس درآمدهای ملی بلغارستان همچنین از شرکتهای فعال در زمینه ارزهای دیجیتال خواسته تا اطلاعات خرید و فروش خود را بر روی سامانه آنلاین طراحی شده توسط این آژانس ثبت کنند.

لازم به ذکر است تاکنون ۹ شرکت فعال در این زمینه گزارش گردش مالی و فعالیت‌های مربوط به مبادلات ارزهای دیجیتال خود را در سامانه مذکور به ثبت رسانده‌اند.

قرار است پس از ارائه اطلاعات لازم اط سوی شرکت‌ها به آژانس درآمدهای ملی بلغارستان، نهادهای مالیاتی این کشور از اطلاعات درج شده بر روی پلتفرم مذکور جهت بررسی وضعیت پرداخت مالیات پرداختی از سوی شرکت‌ها استفاده کنند.

گفتنی است بر اساس قوانین مالی موجود در بلغارستان، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به پرداخت ۱۰ درصد از سود حاصل از مبادلات مالی ارزهای دیجیتال به عنوان مالیات به دولت این کشور هستند.

بر اساس قانون درآمدهای شرکتی در بلغارستان، کلیه شرکت‌های فعال در زمینه سرمایه‌های دیجیتال در این کشور به جهت فعالیت‌های مالی خود، هدف پرداخت مالیات در این کشور قرار دارند.

همچنین گفته می‌شود نهادهای نظارتی امور مالیاتی دانمارک نیز در اقدامی مشابه خواستار وضع مقررات مالیاتی برای تمامی کاربران و شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در این کشور شده‌اند.

این در حالیست که پیشتر در نوامبر سال ۲۰۱۷، دادگاهی در کشور دانمارک، تنها پلتفرم مبادلات ارزی Coinbase را ملزم به پرداخت مالیات به دولت این کشور کرده بود. اما اکنون نهادهای مالیاتی دانمارک معتقدند با توجه به افزایش تعداد کاربران خرد و دیگر شرکت‌های فعال در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور، تمامی آنها ملزم به پرداخت مالیات مربوط به این دست از فعالیتهای خود به دولت دانمارک خواهند بود.

به گفته مقام‌های مربوطه در دانمارک، بیش از ۱۳ هزار شهروند این کشور حساب کاربری فعال در پلتفرم مبادلاتی Coinbase داشته که بر اساس مقررات جدید، مشمول پرداخت مالیات به دولت دانمارک خواهند شد.