video thumb

مرکز بزرگ بلاک چین شهر نیویورک راه اندازی می‌شود

شرکت توسعه اقتصادی شهر نیویورک آمریکا از راه اندازی مرکز بلاک چین این شهر با هدف آغاز آزمایش استفاده از تکنولوژی بلاک چین در امور مختلف در سال جاری خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بلومبرگ در همین خصوص، این مرکز قرار است همکاری خود را با شرکت‌های فعال در زمینه سرمایه گذاری‌های خطر پذیر، قراردادهای آینده بلاک چینی و همینطور شورای تجارت جهانی بلاک چین آغاز کند.

البته هنوز مشخص نیست که مرکز یاد شده در نخستین مرحله به سراغ کدامیک از خدمات بلاک چینی رفته و بر روی آن تمرکز خواهد کرد. شرکت توسعه اقتصادی شهر نیویورک آمریکا، یک شرکت غیر انتفاعی بوده که هدف آن حمایت از رشد اقتصادی نیویورک است. این شرکت به عنوان شرکت رسمی توسعه اقتصادی شهر نیویورک عمل می‌کند.

گفته می‌شود شهر نیویورک و شرکت توسعه اقتصادی این شهر به تنهایی مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار در مرکز بلاک چین نیویورک سرمایه گذاری کرده و قرار است مابقی سرمایه مورد نیاز این مرکز نیز از طریق سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و صندوق‌های مالی تامین شود.

لازم به ذکر است شرکت‌های مایکرو سافت و IBM از نخستین شرکت‌هایی هستند که برای مشارکت در پروژه مرکز بلاک چین نیویورک اعلام آمادگی کرده و قدم‌هایی نیز در راستای آغاز این همکاری برداشته‌اند.

این مرکز در منطقه فلتریون نیویورک واقع شده و قرار است به زودی کلاس‌های کد نویسی بلاک چینی و برگزاری کلاس‌های دیگری در این زمینه را برای شرکت‌های تخصصی و عموم مردم برگزار کند.

گفته می‌شود این اقدام شهر نیویورک در راستای جلوگیری از مهاجرت استارت آپ‌های بلاک چینی از این شهر انجام شده است. البته مسئولین مرکز معتقدند چنین موضوعی از اهمیت چندان زیادی برای راه اندازی مرکز مذکور برخوردار نیست.

آنا آرینو مدیر استراتژیک شرکت توسعه اقتصادی شهر نیویورک آمریکا در گفتگو با بلومبرگ اعلام کرده که اهداف پشت راه اندازی این مرکز، در واقع اهداف بلند مدتی هستند.

وی گفت: (بلاک چین) یک تکنولوژی نو به حساب می‌آید که سال به سال بر زوایای پیچیده آن افزوده می‌شود. درحالیکه ما نمی‌توانیم در آینده چه رخ خواهد داد، اما می‌خواهیم مطمئن شویم که در رقم زدن آینده بلاک چین سهمی پر رنگ خواهیم داشت.

لازم به ذیکر است شرکت‌های بزرگ بلاک چینی همچون پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال Coinbase اقدام به تاسیس شعباتی در شهر نیوروک کرده‌اند. شرکت «کانان» که در زمینه تولید دستگاه‌ها و ابزارهای ویژه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت دارد نیز در حال بررسی تاسیس شعبه‌ای در شهر نیویورک است.