video thumb

مدیر فنی شرکت سامسونگ (NEXT) تمرکززدایی را مهم‌تر از فناوری بلاک چین می‌داند

مدیر ارشد اجرایی در سامسونگ، غول تکنولوژی کره‌جنوبی، در مصاحبه‌ای با مجله کامپیوتری JAX در تاریخ ۱۰ ژانویه عنوان کرد که تمرکززدایی، پدیده‌ای مهم‌تر از فناوری بلاک چین است.

Ricardo J. Méndez، مدیر فنی در بازوی فناوری نوآورانه شرکت سامسونگ (NEXT)، درباره آینده فناوری بلاک چین پیش‌بینی می‌کند که یک تثبیت در فضای این تکنولوژی در سال آینده پیش‌رو خواهد بود، اما اهمیت بازسازی ساختارهای متمرکز را مورد تاکید قرار داد.

از وی ‌پرسیدند که آیا تمرکز زدایی مهم‌تر از فناوری بلاک چین است،Mendez جواب داد:

“بدون شک، بلاک چین تنها یک ابزار دیگر است و ابزاری است که می‌تواند در زمینه‌های غیرمتمرکز کمک کند، اما ابزار، همیشه اهمیت کمتری نسبت به هدف دارد. “

این چشم‌انداز، سامسونگ را در یک گروه کوچکتر از شرکت های فن آوری قرار می‌دهد که بیشتر از جنبه‌های ایدئولوژیک پدیده بلاک چین حمایت می‌کنند.

همانطور که سایت کوین تلگراف (Cointelegraph) گزارش داده، اکثریت بازیگران بزرگ تجاری به دنبال راه‌هایی برای ساده کردن عملیاتی مانند زنجیره‌های تامین، هزینه‌ها و تشریفات اداری با فناوری بلاک چین هستند، اما به ندرت به مزایای یک سیستم غیرمتمرکز شبیه به شبکه بیت کوین اشاره می‌کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد کهMéndez تمایل دارد تا روند معاملات بسیاری از دارایی‌ها را برجسته کند.

“وی ادامه داد: شما فقط باید به اکثر ارزهای دیجیتال نگاه کنید، که به طور کامل غیرمتمرکز شده‌اند و همچنین ۱۰۰٪ عمومی هستند و نام مستعار آنها تنها یک بار باید شکسته شود.”

“رویکردهای همتا به همتا (Peer-to-peer) به شما نیاز دارند تا فعالیتتان را برای همتایان خود پخش کنید، بنابراین آنها نیاز به یک لایه خصوصی اضافی مانند VPN یا شبکه ترکیبی دارند. به‌همین دلیل، به عنوان یک صنعت، ما باید در توضیح دادن به کاربران رویکردهای مختلف، بهتر باشیم.

سامسونگ، خود علاقه زیادی به فناوری بلاک چین و آزمایشات مبتنی بر ارزهای دیجیتال دارد. ماه گذشته این شرکت عنوان کرد که به دنبال ثبت یک حق اختراع در بریتانیا برای یک کیف پول ارز دیجیتال می‌باشد.