video thumb

‏۵۰ کمپانی بزرگ دنیا که از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند (قسمت دوم و پایانی)‏

لیست عناوین این مطلب

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال سرمایکس۲۵- بانک سلطنتی کانادا Royal Bank of Canada [RY]۲۴- شرکت آنهویسه بوش این بِو Anheusee-Busch InBev [ABI-BE]۲۳- شرکت میتسوبیشی یو اف جی فایننشال گروپ Mitsubishi ufj Financial Group [8306]۲۲- شرکت کام کست کورپریشن comcast corporation [CMCSA]۲۱- گروه اِی ایکس اِی  AXA۲۰- بانک سانتاندر Banco Santander [570594]۱۹- دایملر Daimler AG [552902]۱۸-  وال مارت Walmart [WMT]۱۷- شرکت الفبت alphabet Inc [GOOGL]۱۶- شرکت آلیانز اس ای Allianz SE [523148]۱۵-  شرکت مایکروسافت Microsoft Corporation [MSFT]۱۴-  شرکت بی ان پی پاریباس اس اِی BNP Paribas SA [730968]۱۳- کمپانی سامسونگ الکترونیکس Samsung Electronics Co [677172]۱۲- شرکت تویوتا موتور Toyota Motor Corp [7203]۱۱- کمپانی رویال داچ شل پی ال سی  Royal Dutch Shell plc [B03MM4]۱۰- شرکت بیمه پینگ آن Ping An insurance company [B01FLR]۹- بانک چین [B15456]۸- کمپانی اپل Apple [AAPL]۷- شرکت ولز فارگو اند کمپانی Wells Fargo & Company [WFC]۶- بانک آمریکا  [BAC]۵- بانک کشاورزی چین [B60LZR]۴- شرکت برکشایر هاثوِی Berkshire Hathaway Inc [BRK.B]۳. شرکت جی چی مورگان چِیس اند کو  JPMorgan Chase & Co [JPM]۲-  بانک سازندگی چین China construction Bank Corporation [B0LMTQ]۱-  بانک صنایع و اقتصاد چین [B1G1QD]

برای تجربه کردن بلاک چین فقط یک راه وجود ندارد. کمپانی‌های عمومی در دنیا به غیر از خرید محصولات به وسیله بلاک چین یا سرمایه گذاری مستقیم در استارتاپ‌های بلاک چین برخی از بزرگ‌ترین در حال حاضر در این تکنولوژی سهیم شده‌اند. در واقع با نگاهی نزدیک‌تر به فهرست ۲ هزار تایی بزرگ ‌ترین کمپانی‌های عمومی در جهان نشان می‌دهد که نه تنها تمام این کمپانی‌های بزرگ در حال تجربه بلاک چین هستند بلاکه حداقل ۵۰ برند از نام‌های بزرگ در این فهرست، شهرت خود را از بیت کوین وام گرفته‌اند.

سرمایکس: برای آشنایی با این کمپانی‌های بزرگ گزارشی در دو قسمت تهیه شده که در قسمت اول به معرفی و بررسی کمپانی‌هایی دارای رتبه ۲۶ تا ۵۰ این فهرست پرداخته شد. در قسمت دوم و پایانی این گزارش نیز ۲۵ کمپانی برتر باقی مانده که رده‌های اول تا ۲۵ام را به خود اختصاص داده‌اند معرفی خواهند شد.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

بیت کوین، تتر، اتریوم، ریپل، ترون، لایت کوین، بایننس کوین، کاردانو

۲۵- بانک سلطنتی کانادا Royal Bank of Canada [RY]

مکان کانادا

فروش ۴۰/۴۹ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این بانک در رتبه ۴۲ لیست گلوبال ۲۰۰۰ فوربس قرار گرفته است و علاوه بر آن در حال بررسی تعدادی بلاک چین است و در اوایل امسال الگویی برای اتوماسیون حسابهای اعتباری مورد استفاده قرار داده است.

 

۲۴- شرکت آنهویسه بوش این بِو Anheusee-Busch InBev [ABI-BE]

مکان بلژیک

ارزش ۵۶/۳۶ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این شرکت در لیست گلوبال ۲۰۰۰ رتبه ۴۲ را اشغال کرده است. این تولیدکننده بادوایزر اعلام کرده است، که در حال کار بر روی پلتفرم پلاک چینی است که هدف آن تسهیل حمل و نقل کالاهای نظامی می‌باشد.

 

۲۳- شرکت میتسوبیشی یو اف جی فایننشال گروپ Mitsubishi ufj Financial Group [8306]

مکان ژاپن

ارزش ۵۱/۷۶ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت در رتبه سی و هفتم در لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است شرکت میتسوبیشی در سال ۲۰۱۷ به شبکه پرداختی ریپل Ripple پیوست و قصد دارد سیستم بلاک چین خود را تا سال آینده راه اندازی کند.

فناوری بلاک چین ارز دیجیتال

۲۲- شرکت کام کست کورپریشن comcast corporation [CMCSA]

مکان ایالات متحده

ارزش ۸۶/۸۵ میلیارد دلار

این شرکت بزرگ ارتباطی که توانسته رتبه ۳۴ لیست گلوبال ۲۰۰۰ را از آن خود کند، از شرکت بولداستارت ونچرز Boldstart Ventures حمایت می‌کند در استارتاپ های بلاک چین سرمایه گذاری کرده است.

 

۲۱- گروه اِی ایکس اِی  AXA

مکان فرانسه

فروش ۱۴۹/۹ میلیارد دلار

این شرکت در لیست گلوبال ۲۰۰۰ در رتبه ۳۳ قرار گرفته است این غول صنعت بیمه پلات فرم قراردادهای خود را با استفاده از اتریوم تا پرداخت مبالغ بیمه به طور خودکار انجام شوند

 

۲۰- بانک سانتاندر Banco Santander [570594]

مکان اسپانیا

ارزش ۵۶/۰۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: سی و یکمین بنگاه تجاری که در لیست گلوبال ۲۰۰۰ ثبت شده است با استفاده از ریپل و Digital Asset Holdings اپلیکیشن پرداخت اختصاصی خود که از تکنولوژی ریپل بهره می‌گیرد استفاده می‌کند.

 

۱۹- دایملر Daimler AG [552902]

مکان آلمان

ارزش ۱۹۳/۲۲ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین از سال پیش با در نظر گرفتن ۱۰۰ میلیون یورو شرکت تولید کننده مرسدس بنز با استفاده از اتریوم توانسته است در رتبه بیست و نهم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار بگیرد و در حال آزمایش ارز دیجیتال مخصوص به خود می‌باشد.

 

۱۸-  وال مارت Walmart [WMT]

مکان ایالات متحده

ارزش ۵۰۰/۳۴ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین این رستوران زنجیره‌ای خیلی زود از نمونه‌های اولیه ارز هایپر لجر استفاده کرد و توانست به رتبه ۲۴ لیست گلوبال ۲۰۰۰ دست پیدا کند و در حال افزایش استفاده و کار بر روی بلاک چین خود می‌باشد.

 

۱۷- شرکت الفبت alphabet Inc [GOOGL]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۱۷/۸۸ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین: این شرکت سرچ اینترنتی که علاوه بر سرمایه گذاری در چندین بلاک چین در رتبه بیست و سوم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است آن طور که گزارش شده در حال کار بر روی پروژه‌های بلاک چاین خود نیز می‌باشد.

ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

۱۶- شرکت آلیانز اس ای Allianz SE [523148]

مکان آلمان

ارزش ۱۲۲/۵۵ میلیارد دلار

این شرکت بیمه که در رتبه ۲۲ استقبال قرار گرفته است علاوه بر ساخت نمونه اولیه بیمه خود، طوری که گفته می‌شود در حال کار بر روی یک نرم افزار برای استفاده در مورد تغییرات قیمت می‌باشد.

 

۱۵-  شرکت مایکروسافت Microsoft Corporation [MSFT]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۰۳/۳۱ میلیارد دلار

رتبه بلاک‌چین این شرکت در رتبه بیستم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است این غول نرم افزاری در میان اولین شرکت‌هایی بود که از سیستمهای بلاک چین استفاده کرد. و حالا با تعدادی از بلاک چین‌ها از طریق پلتفرم آزور Azure کار می‌کند

 

۱۴-  شرکت بی ان پی پاریباس اس اِی BNP Paribas SA [730968]

مکان فرانسه

ارزش ۱۱۷/۷۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این بانک فرانسوی که در رتبه نوزدهم لیست گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است، با شرکت حسابداری بیگ فور Big Four همکاری می‌کند تا از بلاک تنهایی برای انجام عملیات داخلی خود سود ببرد.

 

۱۳- کمپانی سامسونگ الکترونیکس Samsung Electronics Co [677172]

مکان کره جنوبی

ارزش ۲۲۴/۶۴ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت در رتبه ۱۴ گلوبال ۲۰۰۰ قرار گرفته است این پول الکترونیک در سال گذشته اعلام کرد که از پلت نکسلجر Nexledger خود برای پیگیری زنجیره‌ای مواد اولیه در سراسر جهان سود می‌برد.

 

۱۲- شرکت تویوتا موتور Toyota Motor Corp [7203]

مکان ژاپن

ارزش ۲۶۵/۱۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت یک عضو پیشرو در کنسرسیوم پویایی بلاک چین می‌باشد این شرکت بزرگ در حال کار بر روی این است که چطور است پرداخت توسط بلاک چین می‌تواند به تولید اتومبیلهایی بپردازد که به طور خودکار رانندگی می‌کنند.

 

۱۱- کمپانی رویال داچ شل پی ال سی  Royal Dutch Shell plc [B03MM4]

مکان هلند

ارزش ۳۲۱/۷۷ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این شرکت نفتی بزرگ یکی از سرمایه گذاران اصلی در صنعت بلاک چین است و همچنین با همکاری شرکت بریتیش پترولیوم قصد دارد پلتفرم مرتبط با حامل‌های انرژی را ایجاد کند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

ارزهای دیجیتال

۱۰- شرکت بیمه پینگ آن Ping An insurance company [B01FLR]

مکان چین

ارزش ۱۴۱/۶۲ میلیارد دلار

علاوه بر این که این شرکت عضو R3 گروه توزیع لجر می‌باشد، این شرکت بزرگ بیمه با دیگر شرکت‌های بیمه برای کار با بلاک چین در حال همکاری است.

 

۹- بانک چین [B15456]

مکان چین

ارزش ۱۱۸/۱۵ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین این بانک چینی با غول‌های تکنولوژی مانند تن سنت Tencent همکاری کرده است تا به بررسی فعالیت‌های مالی مرتبط با تکنولوژی بلاک چین بپردازد و و الگوهای دیگری را نیز در این زمینه مورد بررسی قرار داده است.

 

۸- کمپانی اپل Apple [AAPL]

مکان ایالات متحده

ارزش ۲۴۷/۵۳ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین الگوی خاصی برای استفاده از تکنولوژی بلاک چین با استفاده از اطلاعات تایم‌استمپ timestamp  دارد

 

۷- شرکت ولز فارگو اند کمپانی Wells Fargo & Company [WFC]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۰۲/۰۶ میلیارد دلار

این بانک یکی از اولین اعضای کنسرسیوم لجر یعنی R3 محسوب می‌شود. و کمک کرده است تا راهی آسان‌تر برای پیگیری و امنیت در زمینه رهن و اجاره خانه‌ها ایجاد شود.

 

۶- بانک آمریکا  [BAC]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۰۲/۹۸ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین یکی از نیرومندترین همراهان تکنولوژی بلاک چین این بانک بزرگ است که در حال کار بر روی اتوماتیک کردن پروسه ایجاد اوراق بهادار با استفاده از بلاک چین اتریوم است.

 

۵- بانک کشاورزی چین [B60LZR]

مکان چین

ارزش ۱۲۹/۳۴ میلیارد دلار

این بانک دولتی چین در حال کار بر روی یک شبکه غیر متمرکز سازی می‌باشد تا بتواند وامهای کشاورزی بی‌وثیقه به متقاضیان آنلاین بپردازد.

استخراج بیت کوین صنعت بلاک چین ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال

۴- شرکت برکشایر هاثوِی Berkshire Hathaway Inc [BRK.B]

مکان ایالات متحده

ارزش ۲۳۵/۱۶ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین شرکت تابعه برکشایر با عنوان شرکت راه‌آهن BNSF و شرکت جواهرات ریچلاین Richline group در حال بررسی بلاک چین برای خرید مواد مورد نیاز خود می‌باشند.

 

۳. شرکت جی چی مورگان چِیس اند کو  JPMorgan Chase & Co [JPM]

مکان ایالات متحده

ارزش ۱۱۸/۱۸ میلیارد دلار

از زمانی که پلتفرم بلاک چین کوروم Quorom به صورت اپن سورس مشغول به کار شده است تعدادی از توسعه دهندگان علاقه خود را برای استفاده از آن اعلام کرده‌اند که شرکت بزرگ اطلاعاتی IHS Markit نیز از آن جمله است.

 

۲-  بانک سازندگی چین China construction Bank Corporation [B0LMTQ]

مکان چین

ارزش ۱۴۳/۲ میلیارد دلار

این بانک در حال استفاده از پلتفرم بلاک چین شرکت IBM است تا به مسیری وارد شود که بانک‌ها و کمپانی‌های بیمه در کنار هم محصولات مالی خود را به فروش می‌رسانند

 

۱-  بانک صنایع و اقتصاد چین [B1G1QD]

مکان چین

ارزش ۱۶۵ میلیارد دلار

رتبه بلاک چین: این بانک چینی از بلاک چین استفاده می‌کند تا به جای تأیید اعتبار نامه‌ها توسط مقامات رسمی مورد اطمینان اعتبارنامه‌ها به صورت دیجیتالی تأیید شوند.

پایان