سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پروژه راه اندازی ارز دیجیتال ملی برزیل متوقف شد

«ژئیر بولسونارو»، رئیس جمهوی جدید برزیل که از حدود یک هفته قبل قدرت را در این کشور به دست گرفته، با انتقاد شدید از پروژه راه اندازی ارز دیجیتال ملی این کشور خواستار توقف اجرای این طرح شد.

به گزارش ارزجو، بر اساس این گزارش، بولسونارو طی سخنانی اعلام کرد که به زودی یک جعبه سیاه از قرارداها و پروژه‌های دولتی مربوط به توسعه بانک BNDES و دیگر موسسات مالی فعال در این کشور تشکیل خواهد داد. وی همچنین تاکید کرد که این پروژه‌ها مربوط به راه اندازی ارز دیجیتال ویژه استفاده توسط بومی‌های برزیلی خواهد بود که اکنون توسط دولت وی متوقف شده است.

در همین راستا، روزنامه محلی استادو نیز اعلام کرد که چند روز پیش از برکناری «میشل تمر»، رئیس جمهوری پیشین برزیل، «بنیاد ملی هندی برزیل» قراردادی در زمینه توسعه آموزش عمومی استفاده از ارزهای دیجیتال با دانشگاه فدرال فلومینسه برزیل امضا کرده است. این روزنامه محلی، ارزش قرارداد امضا شده را رقمی حدود ۱۱٫۷ میلیون دلار اعلام کرده که قرار بود از محل بودجه فدرال برزیل تامین شود.

گفته می‌شود شرکت Portal do Bitcoin برزیل به عنوان یکی از شرکت‌های مشارکت کننده در این پروژه، پیشنهاد راه اندازی یک ارز دیجیتال ملی ویژه استفاده بومی‌های برزیل را به دولت این کشور ارائه کرده که بودجه راه اندازی این ارز نیز قرار بود از محل بودجه پروژه یاد شده تامین شود. بر اساس قرارداد امضا شده میان طرفین، قرار بود بخشی از این بودجه صرف تالیف مقالاتی در زمینه مطالعات امکان سنجی و توسعه پلتفرم ارز دیجیتال ملی برزیل شود.

با اینحال، دولت برزیل در تاریخ سوم ژانویه سال جاری میلادی ضمن تعلیق این پروژه اعلام کرد که پروژه مذکور دارای نقایص فنی متعددی بوده که در عمل قابل اجرا نخواهد بود.

لازم به ذکر است قرارداد انجام این پروژه به جای طی کردن روند قانونی خود، مستقیما میان دو موسسه GUNAI و UFF به امضا رسیده است. به علاوه، دولت جدید برزیل معتقد است این قرارداد خیلی سریع به امضا رسیده که خود نشان دهنده وجود رانت‌های ملموس در انجام این پروژه است.

BNDES از جمله بانک‌های وابسته به وزارت توسعه، صنعت و تجارت برزیل بوده که مسئولیت اجرای پروژه های بلند مدت اقتصادی در این کشور را بر عهده دارد.

به گزارش نشریه کوین تلگراف، این بانک در اواسط ماه دسامبر نیز بررسی‌هایی در زمینه راه اندازی ارزهای دیجیتال پایدار در برابر ارز ملی برزیل انجام داده که به گفته مقام‌های بانک مذکور، می‌تواند در بلند مدت به مبارزه با فساد عمومی در برزیل کمک کند.

لازم به ذکر است، ارز دیجیتال ملی برزیل قرار بود بر پایه بلاک چین اتریوم  طراحی شده و در سال جاری میلادی منتشر شود. این در حالیست که تاکنون اخبار روشنی در خصوص تصمیم دولت برزیل برای تعلیق و یا عدم تعلیق فوری راه اندازی این بلاک چین منتشر از سوی مقام های رسمی منتشر نشده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location