video thumb

کشف هارد فورکی که به افزایش قیمت اتریوم کمک می‌کند!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه Gate.io، هرگاه ارز دیجیتال اتریوم با یک هارد فورک در شبکه خود مواجه می شود، این هارد فورک در حقیقت تمامی شبکه ارزهای دیجیتال بازار را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به گفته محققان موسسه مذکور، همواره پیش از به وجود آمدن هارد فورک در شبکه اتریوم، قیمت این ارز دیجیتال با افزایش روبرو شده و در زمان فعال شدن فورک، به اوج قیمت خود می‌رسد. پس از طی این مرحله و بر طرف شدن فورک، قیمت‌ها مجددا پایین آمده و روال منطقی خود را پیش میگیرند.

در این پروژه پژوهشی که افرادی چون جیل چو، کولین بائو و کول لوئو از تیم تحقیقات Gate.io در آن مشارکت داشته‌اند، قیمت اتریوم پیش از به وجود آمدن فورک در شبکه این ارز دیجیتال و پس از بر طرف شدن آن با یکدیگر مقایسه شده است.

به گفته محققان، اتریوم پس از رخداد پدیده موسوم به هک DAO در سال ۲۰۱۶ که منجر به ایجاد بی ثباتی گسترده در بازار ارزهای دیجیتال جهان شد، توانست جای مناسبی در بازار برای خود دست و پا کند.

هارد فورک‌هایی که پروتکل را ارتقا داده و به اتریوم کمک می‌کنند تا مانند یک پروژه در مسیر صحیح قدم بر دارند، معمولا منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال در بازار خواهند شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده بر روی تاریخچه فعالیت‌های مربوط به بازار ارزهای دیجیتال، با ایجاد شدن هارد فورک در شبکه اتریوم، معمولا قیمت اتریوم در سه فاز مختلف تغییر خواهد کرد:

  • پیش از به وجود آمدن هارد فورک، قیمت به شکلی طبیعی افزایش پیدا می‌کند
  • در زمان ایجاد هارد فورک و همینطور مدت زمان کوتاهی پس از بر طرف شدن آن، قیمت‌ها به اوج خود می‌رسند
  • پس از بر طرف شدن هارد فورک نیز معمولا قیمت ها به فاز عادی خود بازگشت میکند

با نگاهی به نمودارهای درج شده در زیر می توانید قیمت اتریوم به هنگام ایجاد هارد فورک های اخیر به وجود آمده در شبکه این ارز دیجیتال را مشاهده فرمایید:

در حال حاضر اتریوم طی ۷۲ ساعت گذشته با کمی افت قیمت مواجه بوده اما نسبت به هفته گذشته با رشد قیمت ۱۲٫۵۹% قیمت مواجه بوده است. بر اساس گزارش‌های منتشره، اگرچه نیمه دوم ماه دسامبر سال گذشته میلادی و نیمه نخست ژانویه امسال، مدت زمانی خوب برای اکثر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود، اما با اینحال اتریوم از گردونه برندگان بزرگ این بازار به دور بوده است.

نوسانات قیمت اتریوم:

به گفته محققان تیم مذکور، هارد فورک جدید موسوم به Constantinople هم اکنون وارد شبکه اتریوم شده و منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال طی چند روز آینده خواهد شد.

همچنین بر اساس اخبار منتشر شده دیگر از اتریوم، توسعه دهندگان شبکه این ارز دیجیتال برای راه اندازی سخت افزار استخراج ارزهای دیجیتال ASIC که گفته می شود با کدهای پیشنهادی پیش رو در این شبکه همخوانی دارد، به یکدیگر به توافق رسیده‌اند.