video thumb

افزایش قیمت TRON در بازار روز سه شنبه/کاهش قیمت مابقی ارزهای دیجیتال

بازار این هفته ارزهای دیجیتال با عقب نشینی ارزهای مطرح و به نام همراه بود. بطوریکه ارزهای بیت کوین، اتریوم، Bitcoin Cash و کاردانو با عقب نشینی و افت قیمت همراه بوده و اما ارز دیجیتال ترون با افزایش قیمت دو درصدی مواجه شد.

در مجموع می‌توان گفت که قیمت‌ها در بازار این هفته ارزهای دیجیتال با افت و خیز عادی همراه بود. پس از افزایش قیمت‌ها در روز دوشنبه این هفته، روز سه شنبه شاهد افت نسبی در مجموع سرمایه بازار ارزهای دیجیتال مواجه بودیم که مجموع سرمایه جا به جا شده این بازار روز سه شنبه به زیر ۱۳۵ میلیارد دلار رسید و سودهای ناشی از افزایش قیمت‌ها طی روزهای گذشته مجددا کاهش یافتند.

بیت کوین در بازار روز سه شنبه با کاهش ۱۷ درصدی قیمت به زیر ۴ هزار دلار رسیده و حجم مبادلات آن نیز به زیر ۵ میلیارد دلار رسید. به خاطر داشته باشید که قیمت این ارز محبوب طی روزهای گذشته به ۴۰۸۰ دلار نیز رسیده بود که اکنون با کمی افت قیمت مواجه شده است. البته با این حال، قیمت بیت کوین نسبت به هفته گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

ارز دیجیتال اتریوم نیز با کاهش ۵ درصد قیمت مواجه بوده که با این حساب قیمت اتریوم در روز سه شنبه به زیر ۱۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. اما در مجموع می‌توان گفت که قیمت اتریوم نیز نسبت به هفته گذشته با رشد ۱۰ درصدی روبرو بوده است.

اما در خصوص آلت کوین‌ها نیز باید گفت که مجموع آنها به جز ارز دیجیتال «ترون» وضعیت قیمت مطلوبی نداشته و تنها ترون توانست با پشت سر گذاشت بیت کوین SV به رتبه نهم جدول ۱۰ ارز برتر بازار سعود کند. قیمت ارز دیجیتال استلار نیز با سکون قیمت همراه بوده و البته در قیاس با لایت کوین توانست در رتبه بالاتری قرار گرفته و به جایگاه ششم در فهرست ارزهای برتر بازار برسد. لایت کوین نیز افت قیمت ۱٫۵ درصدی را در روز سه شنبه تجربه کرد.

مابقی ارزهای دیجیتال موجود در بازار نیز در روز سه شنبه بین ۲ تا ۴ درصد افت قیمت داشتند که البته افت قیمت Bitcoin Cash در این میان بیشتر بوده و حدود ۵ درصد برآورد شده است.

اما در خصوص فهرست ۲۰ ارز برتر بازار نیز باید گفت که مجموع این فهرست نیز با افت قیمت مواجه بوده که ارز اتریوم کلاسیک با ۵۱ درصد افت قیمت در صدر این فهرست قرار دارد. کاردانو و Maker نیز با ۶ درصد افت قیمت در مکان‌های بعدی این فهرست قرار دارند. ارزهای دیگیر این فهرست مانند مونرو، بایننس کوین و مابقی ارزها نیز بین ۳ تا ۵ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند.

البته در فهرست ۱۰۰ ارز برتر نیز بیاد به ارز REPO اشاره کرد که با سرعت نجومی در حال رشد بوده است. رشد قیمت این ارز حدود ۱۵ درصد برآورد شده که گفته می‌شود روز گذشته نیز ۶ درصد افزایش قیمت داشته است.

 

اما در خصوص سرمایه کل موجود در بازار ارزهای دیجیتال نیز باید گفت که این سرمایه با دو درصد افزایش در مجموع به ۱۳۴ میلیارد دلار رسیده که البته همانطور که گفته شد سود حاصل از معاملات این بازار که در روز دوشنبه منجر به افزایش ۷ میلیارد دلاری سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال شده بود، روز سه شنبه با سه میلیارد دلار کاهش مواجه شد. حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در بازار نیز در روز سه شنبه به زیر ۱۵ میلیارد دلار رسید.