سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹؛ توکن های اوراق بهادار، سرمایه گذاری بزرگ و بهره برداری از پروژه ها

قیمت ارزهای دیجیتال سقوط کرده است اما با این حال، آمارهای فعالیت بیت کوین و رقبای اصلی نشان می‌دهد عرصه ارزهای دیجیتال مانند هر زمان دیگری زنده است. آدرس‌های فعال بیت کوین به طور مداوم از آوریل افزایش یافته است، تعداد کاربران تأیید شده عرصه ارزهای دیجیتال از ۱۸ میلیون به ۳۵ میلیون در سال اخیر رسیده است و حساب اصلی ارزهای دیجیتال شاهد افزایش تعداد مشترکین زیر ردیت‌ها  (sub-Reddit) به بیش از یک میلیون برای اولین بار در ابتدای ماه دسامبر بوده است.

علاوه بر این که چنین معیارهایی نشان می‌دهد که علاقه افراد به دنیای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، شاید عجیب به نظر برسد اما متخصصان صنایع نیز پیش‌بینی می‌کنند که مقبولیت این ارزها در سال ۲۰۱۹ افزایش می‌یابد. با این حال، شاید این مقبولیت خیلی به سمت ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین یا اتریوم هدایت نشود و بیشتر به سمت نسل جدید توکن‌ها و پلتفرم‌ها و سیستم‌های جدید مبتنی بر بلاک چین هدایت شود که توسط شرکت‌ها و موسسات به شدت مورد استفاده واقع می‌گردد.

توکن‌های بهادار و سرمایه‌گذاری زیاد

اگرچه ارزهای دیجیتال و توکن‌های کابردی (utility tokens) سال بدی را پشت سر گذاشتند، پیش‌بینی متخصصان این است که توکن‌های اوراق بهادار (Security tokens) در سال ۲۰۱۹ شاهد افزایش ارزش خواهند بود که محرک این افزایش قیمت، موج علاقه‌مندی از کسب وکارها و موسسات مالی بزرگ به این عرصه است.

Brent Jaciow سرگروه بلاک چین در شرکت تولید کننده Utopia Music که یک پلتفرم موسیقی مبتنی بر بلاک چین است، پیش بینی می‌کند که با توجه به این که عصر توکن‌های کاربردی تقریبا تمام شده است، توکن های اوراق بهادار در حال کسب جایگاه خود هستند.

توکن‌های اوراق بهادار با توجه به قوانین امنیتی ایجاد شده و نیازمندی به استاندارد بالاتر برای ارائه سازگار، به احتمال زیاد یک موج جدیدی از مقبولیت را با خود می‌آورند چرا که سرمایه‌گذاران سازمانی سرمایه خود را در این فضا قرار داده و از مدلهای جدید برای واحدسازی و یا تأمین نقدینگی برای هر سرمایه‌ای استفاده می‌کنند.

طبق پیش‌بینی Vladislav Dramaliev، مدیر بازاریابی دیجیتال در  æternity که یک پلتفرم بلاک‌ چین متن باز است، سرمایه‌گذاران سازمانی به شدت از توکن‌های اوراق بهادار حمایت خواهند کرد. سال ۲۰۱۹ همچنین شاهد ظهور یک سرمایه‌گذاری بزرگ توسط بازیگران اصلی بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود. در اکوسیستم جهانی استارت‌آپ علاوه بر تأسیس شدن شرکت‌هایی که به دنبال جلب اقبال کاربران هستند، توکن‌های اوراق بهادا نیز مقبولیت بیشتری پیدا خواهند کرد.

نشانه این که بازیگران بزرگ مالی وارد بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ می‌شوند به طور چشمگیر در ماه‌های گذشتته مشاهده شده است. در پایان نوامبر طبق گزارشی اعلام شد که نزدک یعنی سومین بازار بورس دنیا بر اساس بزرگی سرمایه، امکان تبادل بیت کوین را در سه ماهه اول ۲۰۱۹ فراهم می‌نماید.

در همین حال،  Union Bank AG در لیختن اشتاین و  First Bank در تویاما ژاپن نیز اعلام کرده اند که در سال اینده توکن‌های اوراق بهادار و یا ارزهای پایدارشان را ارائه می‌کنند.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت اتریوم در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر

بهره‌برداری از پروژه‌ها به افزایش مقبولیت کمک می‌کنند

سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ سالهای عرضه اولیه سکه (ICO) بود در حالیکه تخمین زده می‌شود که سال ۲۰۱۹ سالیست که شرکت‌هایی که پروژه های خود را بر اساس فروش توکن‌های محبوب رونمایی کرده اند، پلتفرم‌ها و محصولات خود را بهره برداری کنند. این موضوع را می‌توان از نقشه راه استارت‌اپ های معتبر مانند، SALT، Kyber NetworkوEngima فهمید که همه آنها رونمایی، به روزرسانی و یا توسعه‌های مختلف را در سال جدید در برنامه خود دارند.

Vladislav Dramaliev معتقد است که در سال ۲۰۱۹، ما اولین اپلیکیشن بلاک چین عمومی را به طور واقعی خواهیم دید و مردم عادی مزایایی که بلاک چین به وجود می‌آورد را لمس می‌کنند.

به هرحال اگرچه تعداد زیادی از پروژه‌هایی که با عرضه اولیه سکه شروع به کار کردند در سال ۲۰۱۹ بالغ‌ترمی‌شوند اما مقبولیت تکنولوژی بلاک چین و ارزهای دیجیتال به نظر بیشتر از شرکت‌های تأسیس شده نسبت به استارت‌آپ ها بوجود می‌آید. به عنوان مثال، غول پرداختی Visa در نظر دارد که سیستم هویت شناسی دیجیتال مبتنی بر بلاک چین خود را برای پرداخت‌های بین المللی رونمایی کند و همچنین در کره جنوبی شرکت بزرگ Kakao که یک پیام رسان معتبر است اکوسیستم اختصاصی بلاک چین خود را در سه ماهه اول رونمایی خواهد کرد.

زنجیره صنایع غذایی و فرآورده‌های غذایی

با توجه به احتمالات قریب به یقین درباره مقبولیت بلاک‌ چین های شرکتی، یکی از حوزه‌هایی که بلاک چین و ارزهای دیجیتال می‌توانند در سال جدید به آن تاخت و تاز کنند، صنایع غذایی و فرآورده ها است.

به عنوان مثال غول خرده فروشی Auchan اخیرا اعلام کرد که به زودی سیستم پیگیری مواد غذایی مبتنی بر بلاک چین خود را برای زنجیره‌های فرانسه، اسپانیا، پرتقال، ایتالیا و سنگال رونمایی خواهد کرد

دیگر سازمانها مانند رستوران آمریکایی چین sweetgreen  و دولتمردان کره جنوبی نیز می‌خواهند مسیر Auchanch را در سال ۲۰۱۹ دنبال کنند به خصوص این که مصرف کنندگان غذایی به شدت خواهان نوعی از شفافیت هستند که بلاک چین می‌تواند آن را نحقق کند.

سکه‌های مرکزی

در سال ۲۰۱۹ همچنین به نظر می‌رسد چند بانک مرکزی ارزهای دیجیتال نیز پدیدار شود.

ونزوئلا اولین کشوری  بود که چیزی مشابه بانک مرکزی ارزهای دیجیتال را به نام پترو  (Petro) در سال ۲۰۱۸ بوجود آورد و این در حالیست که تمایل فزاینده ای از دیگر ملت‌ها و موسسات برای این موضوع وجود دارد و گریستین لاگارد در صندوق بین المللی پول از جامعه جهانی خواسته است تا از خود بپرسد که آیا بانک‌های مرکزی باید یک نوع پول دیجیتال را نیز داشته باشند؟

همانگونه که لگارد در سخنرانی خود این موضوع را مطرح کرد، ملت‌هایی مانند سوئد، کانادا، اروگوئه و چین به دنبال تأسیس بانک مرکزی ارزهای دیجیتال خود هستند

با این حال، بحثی که وجود دارد این است که آیا این نوع بانک‌ها یک پیروزی برای عرصه ارزهای دیجیتال هستند یا نه چرا که تحقیقات نشان می‌دهد که برای راه اندازی بانک مرکزی ارزهای دیجیتال الزاما نیازی به یک بلاکچین غیر متمرکز برای راه اندازی نیست.

از سوداگری تا مقبولیت

اگرچه ارزهای متمرکز شاید برای صنعت ارزهای دیجیتال مرکزی سودمند نباشند، اما چهره‌های معتبر این عرصه سال ۲۰۱۹ را سالی موفق‌ برای ارزهای دیجیتال می‌دانند چرا که سقوط اخیر بازار را ابزاری برای مقبولیت بیشتر به عنوان یک مانع مطرح می‌کنند.

Muhammad Ali Chaudhary,، صاحب Inkrypt که یک سیستم میزبانی محتوایی غیر متمرکز و ناشناخته است می‌گوید ما همین حالا نیز تأثیرات مثبت انفجار حباب اقتصادی را دیده ایم.

اگرچه این تغییرات شاید برای سرمایه‌گذاران عادی بلاک چین و یا ارزهای دیجیتال مشخص و واضح نباشد اما میوه آن در آینده ای نزدیک به ثمر می‌نشیند. این میوه حاصل بهره برداری از محصولات واقعی و نیز بازاریابی است که مبنای آن مقبولیت است و نه سوداگری.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location