سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

راه اندازی بلاک چین «کریمه» جهت مبارزه با تحریم‌ها

«جورجی مرادف»، نماینده شبه جزیره کریمه در روسیه از علاقمندی سرمایه گذاران خارجی در سرمایه گذاری بر روی سیستم بلاک چین مالی ویژه این شبه جزیره خبر داد.

بر اساس این گزارش، مرادف در گفتگو با شبکه خبری ریا نووستی اعلام کرد که عمده علاقمندان به سرمایه گذاری بر روی طرح استارت آپ‌های بلاک چینی کریمه را سرمایه گذاران چینی تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود مقام‌های کریمه که از تحریم این شبه جزیره از سوی اتحادیه اروپا، اوکراین و آمریکا رنج می‌برند به دنبال ایجاد صندوق سرمایه گذاری و مبادلات ارزی دیجیتال به عنوان راهی برای فرار از چنگ تحریم‌ها هستند. به گفته مسئولین کریمه، راه اندازی این سیستم بلاک چینی تنها در انتظار وضع قوانین مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال در روسیه است.

مرادف همچنین از برنامه‌های روسیه و مقام‌های محلی کریمه برای تسهیل اجرای این سیستم مبتنی بر بلاک چین خبر داده و اعلام کرد که راه اندازی بلاک چین ویژه کریمه منجر به کاهش وابستگی این شبه جزیره به دلار شده و موانع فعلی موجود بر سر راه نظام بانکی این شبه جزیره را از سر راه بر خواهد داشت.

لازم به ذکر است ایده اولیه راه اندازی سیستم مالی بلاک چینی در کریمه که از سال ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از خاک روسیه در آمده، نخستین بار در آوریل سال ۲۰۱۸ مطرح شده و پس از آن، مقام‌های محلی کریمه به دنبال راه‌های عملیاتی سازی این طرح با کمک شرکای تجاری و سرمایه گذاران مرتبط مطرح شد.

در نوامبر سال ۲۰۱۸، طرح های ارائه شده مورد تایید نهایی مسکو و مقام‌های محلی کریمه قرار گرفته و اکنون وقت ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در شبه جزیره کریمه است.

همچنین در همین ماه، رومن کولاچنکو، رئیس بخش سرمایه گذاری‌های بلاک چینی کریمه از تصمیم خود برای راه اندازی مرکز بین المللی آموزش کار با تکنولوژی‌های بلاک چینی به عنوان راهی برای مقابله با تحریم ها در کریمه خبر داد.

این در حالیست که در مسکو، نمایندگان دوما همچنان بر سر تصویب لایحه مربوط به قانونی سازی و وضع مقررات مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال با یکدیگر در کشمکش هستند. البته در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸، این لایحه نهایتا موفق شد نخستین مرحله فرآیند تصویب خود را گذرانده و البته جهت اصلاح جزئیات مجددا به صحن دوما برده شود.

با این وجود، معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرده که لایحه مذکور نیازی به هیچ گونه اصلاحی نداشته و با همین وضعیت فعلی نیز قابل تصویب است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location