سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سال ۲۰۱۸ سالی سخت برای ارزهای دیجیتال و بازار سهام بود

اگرچه بازار سنتی سهام و بازار ارزهای دیجیتال شباهت زیادی به هم ندارند اما هردوی آنها دورانی سخت را در سال ۲۰۱۸ سپری کردند و سرمایه‌گذاران در هر دو بازار امیدوارند که سال ۲۰۱۹ سال بسیار متفاوتی برای آان باشد.

با وجود سال سخت به لحاظ مالی، بسیاری از تحلیل‌گران این سقوط را موقتی می‌دانند و معتقدند سال ۲۰۱۹ سال بسیار سودآوری برای سرمایه‌گذارانی است که در نوسانات اخیر ناامید شده اند.

بازار ارزهای دیجیتال به طور چشمگیری در دوره یکساله سقوط کرد

سال گذشته در چنبن زمانی بازار ارزهای دیجیتال چنان به سود رسیده بود که باعث شد ارزش کلی بازار به ۸۳۰ میلیارد دلار ر روز هفتم ژانویه برسد. از این نقطه، بازار نزول خود را آغاز کرد که در طول سال ادامه داشت و وارد سال ۲۰۱۹ شد.

در دسامبر، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱۰۰ میلیارد دلار رسید که البته تا امروز کمی بالاتر رفته و به ۱۲۶ میلیارد دلار رسیده است.

بیت کوین که در واقع پیشررو در این بازار محسوب می‌شود، از روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ سقوط خود را آغاز کرد. قیمت این ارز دیجیتال که در بالاترین سطح خود یعنی ۲۰۰۰۰ دلار پیش از دوران سقوط بود، به ۷۳۰۰ دلار کاهش یافته است.

اگرچه سقوط بیت کوین در اواسط دسامبر شروع شد، بازار آلت کوین همچنان در این زمان وضعیت مناسبی داشت و در اوایل ژانویه سقوط خود را آغاز کرد.

ریپل به عنوان مثال به بالاترین حد خود یعنی ۳٫۷۵ دلار در سوم ژانویه رسید که این عدد در ۶ فوریه با یک سقوط چشمگیر به ۰٫۶۰ دلار رسید. از این نقطه، ریپل و همه آلت کوین ها تغییرات قیمتی بیت کوین را دنبال می‌کردند و نزول یکساله خود را ادامه دادند.

بازار سهام نیز سال سختی را پشت سر گذاشت

اگرچه هیچ بازار جهانی نتوانست با بازار ارزهای دیجیتال در مولفه سقوط ۹۰ درصدی در سال ۲۰۱۸ رقابت کند، اما بازار سنتی سهام نیز سال گذشته را با شاخص نزدیک به منفی به پایان رساند و بدترین سال خود در دهه گذشته را تجربه کرد و با ضرر و زیان‌هایی مواجه شد که عامل آن، افزایش تنش‌های تجاری بین چین و ایالات متحده و تعطیلی بی پایان دولت و افزایش نرخ بهره بانک فدرال و نیز نگرانی‌های مرتبط با برکسیت بود.

پس از رشدی که اتفاق افتاد، میانگین صنعتی داو جونز و  S&P 500، سال ۲۰۱۸ را به ترتیب با ۵٫۶ و ۶٫۲ به پایان رساندند.

اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار ضرر و زیان بیشتری را در بازار سهام سال ۲۰۱۹ دارند، John Stoltzfus که یک استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Oppenheimer Asset Management است، می‌گوید سال ۲۰۱۹ سورپرایزهای خاص را برای سرمایه‌گذاران بازار سهام خواهد داشت.

با توجه به این که ما اعتقاد دایم همه چیز با قیمت فعلی ارزش‌گذاری شده است، فرصت‌هایی را برای بازگشت سطح بازار به سمت بالا در سه ماهه سوم می‌بینیم که این موضوع نتیجه توسعه‌های گوناگون بوده که باعث بازگشت بورس جهانی به حالت قبل خود در سال جدید می‌شود

او همچنین اضافه کرد که انتظار یک افزایش قیمت شدید را تا بعد از سه ماهه اول ۲۰۱۹ ندارد.

با این حال، ما انتظار یک افزایش قیمت چشمگیر را در سه ماهه اول ۲۰۱۹ نداریم. ما انتظار داریم تا زمانی که کاتالیزورها برای افزایش چشمگیر قیمت‌ها وارد بازار نشوند، خطرات نگران کننده بازار برای سرمایه‌گذار همچنان وجود داشته باشد.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location