سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بانک مرکزی هند برنامه تولید ارز ملی دیجیتال در این کشور را متوقف کرد

بانک مرکزی هند از توقف برنامه‌های مربوط به انتشار ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه‌های هندی، بانک مرکزی هند پیشتر به صورت رسمی اعلام کرده بود که در حال بررسی شرایط جهت انتشار ارز دیجیتال ملی این کشور در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ است.

در آن زمان مقرر شده بود گروهی متشکل از چند موسسه و دستگاه دولتی با همکاری بخش خصوصی بر روی مزایا و پتانسیل ارزهای دیجیتال کار کنند. در ماه آگوست سال گذشته میلادی، بانک مرکزی هند از تشکیل گروهی ویژه جهت کار بر روی ارز دیجیتال ملی این کشور خبر داده که قرار بود با پشتوانه روپیه به عنوان ارز ملی این کشور آغاز به کار کند.

دولت هند دلیل این اقدام خود را خلاص شدن از هزینه چاپ اسکناس در هند و همچنین افزایش محبوبیت روز افزون ارزهای دیجیتال در این کشور عنوان کرده بود. اما اکنون، یافته‌های ناشی از تحقیقات انجام شده نشان می‌دهند دهلی نو بنا به دلایلی که اعلام نشده، از تصمیم خود جهت راه اندازی ارز دیجیتال ملی این کشور کنار کشیده است.

در همین راستا، روزنامه «هندو نیوز» نوشت: دولت (هند) دیگر ارز دیجیتال را نمی‌خواهد. آنها فکر می‌کنند هنوز برای فکر کردن به ارز دیجیتال خیلی زود است.

با این وجود، دولت هند هفته گذشته موضوع وضع قوانین برای بررسی چگونگی فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور را مورد بررسی قرار داد. با این حال، سرمایه‌های دیجیتال دیگری به جز ارز دیجیتال مورد نظر دولت این کشور، مانند بیت کوین و فعالیت آنها در بازار هند همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. گفته میشود پارلمان و دولت هند خیلی محافظه کارانه تر از گذشته با مساله ارزهای دیجیتال رفتار می‌کنند.

انتظارات بر این بود که دولت هند در سال ۲۰۱۸، اقدام به وضع مقررات مربوط به فعالیت ارزهای دیجیتال در بازار این کشور کند که گفته می‌شد این کار بنا به درخواست بانک مرکزی این کشور و اعلام ممنوعیت فعالیت ارزهای دیجیتال در هند از سوی بانک مرکزی انجام شده بود.

البته با تمامی این اوصاف، دولت هند همچنان به دنبال یافتن راه‌هایی جهت جایگزین کردن چاپ پر هزینه اسکنانس با موارد کم هزینه تر و الکتورنیکی دیگر است. دولت، استفاده از راه‌های بیومتریک را به عنوان فناوری مورد نظر جهت استفاده از ارزهای دیجیتال آینده در این کشور در نظر دارد. همچنین گفته می شود شرکت بزرگ Aadhaar به عنوان بزرگترین تولید کننده IDهای بیومتریک در جهان با دولت هند در این زمینه همکاری دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location