سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه نمایش بیت کوین SV بر قیمت‌ها تاثیر گذاشت؟

طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش میزان رقابت و حتی درگیری لفظی میان دو شاخه منشعب شده از BitcoinCash بوده‌ایم. بیت کوین SV یا همان بیت کوین ساتوشی در حقیقت در حال جنگیدن با دیگر بیت کوین‌ها است. با این حساب آیا آنچه در حال رخ دادن است، شبیه به یک برنامه تلویزیونی نیست؟ در مطلب حاضر نگاهی فنی و ریشه‌ای به این جنگ پرداخته‌ایم.

به گزارش ارزجو، با افت قیمت تمامی بیت کوین‌ها در پایان یک هفته، اوضاع بسیار غم انگیزی برای آنها رخ داد که البته یکی از این بیت کوین‌ها در این میان مستثنی بود. بیت کوین SV که ماه گذشته به طور رسمی از BitcoinCash جدا شد، تنها نقطه روشن از دریای سرخ بازار ارزهای دیجیتال بود که باعث شد تا ارز دیجیتال BitcoinCash به پنجمین ارز دیجیتال بازار بدل شود.

البته نمی‌توان هیچ ادعای قطعی در این خصوص داشت، اما بر اساس طیف وسیعی از حدسیات مطرح شده، به احتمال زیاد حامیان SV منجر به افزایش نرخ تورم و نرخ ارزها در بازار شده‌اند. «کلوین ایر» که یکی از بزرگترین میلیونرهای SV به حساب می‌آید، اخیرا با انتشار توئیتی اعلام کرد که تمامی سرمایه خود اعم از طلا و املاک را به بیت کوین SV بدل کرده است. در خبرهای دیگر نیز به گوش می‌خورد که دعوای دو بیت کوین منشعب شده از BitcoinCash یعنی ABC و SV قرار است دعوای خود را به دادگاه بکشانند.

هفته گذشته، شرکت United American با تشکیل پرونده در دادگاه، علیه «راجر ور»، «جیهان وو»  و دیگر رهبران پشت پرده و حامی بیت کوین ABC اعلام جرم کرده است. در این دادخواست مطرح شده که ABC ماه قبل به شکلی نا عادلانه اقدام به سرقت از BitcoinCash کرده و در این خصوص طلب غرامت و جبران خسارت از سوی ABC نموده است. هرچند هیچ اثری از وجود ارتباط میان SV و شرکت UnitedCorp وجود ندارد، اما با این حال کلوین ایر با انتشار پیام توئیتری خود از این شکایت و اعلام جرم پشتیبانی کرده است.

اما باید بدانیم این ماجرا چه ارتباطی با مساله قیمت SV داشت؟ از آنجا که در عمل، هیچ گونه اطلاعات مدون و قابل استنادی از پیدایش ارزهای دیجیتال در دسترس نیست، ما به ترسیم یک چارت تحلیلی کرده ایم تا بتوانیم نسبت این ارتباطات را کشف کنیم. در جواب باید گفت با ترسیم این چارت، نکته‌ای بسیار عجیب نظر ما را به خود جلب کرد و آن اینکه با وجود تمامی این نمایش ها، SV بالاخره توانسته در عمل به یک قیمت با ثبات و پایدار در برابر دلار دست یابد.

پس از یک دوره رکود که از اوایل ماه نوامبر بر بازار ارزهای دیجیتال حاکم شد، به نظر می‌رسد ارز فیبوناچی در بازه قیمت بین ۱۱۲ تا ۸۵ دلار معامله شده است. ارز ایچیموکو نیز قیمتی ثابت داشته است که البته باید گفت این ارز دیجیتال تقریبا در حال ورود به بازار گاوی است. اما در همین جدول با نکاهی به تغییرات قیمت SV به این نتیجه می رسیم که ماجرای این ارز دیجیتال از دیگران کاملا جداست. اما در خصوص ارزش SV در برابر ارز مادر خود یعنی BitcoinCash چه؟

شاخص‌های چارت ما نشان می‌دهد در حالیکه تمامی بازار در هرج و مرج ناشی از نوسان شدید قیمت‌ها به سر می‌برده، بیت کوین SV همچنان توانسته رقابت قیمت خود را حفظ کند. همچنین به نظر می‌رسد این شرکت توانسته در مدت بسیار کوتاه پس از تشکیل خود، خود را به خوبی جمع و جور کند. به همین خاطر، ما در نمودار خود سه نقطه جهش قیمت برای SV داریم. آخرین جهش قیمت در روز جمعه هفته گذشته بوده که البته به سرعت در روز یکشنبه به عقب بازگشت.

حال وقت آن است که موارد اساسی و فنی را کنار هم قرار داده و بپرسیم واقعا نظر شما در خصوص بیت کوین SV چیست؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location