سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۳ مناقشه که آینده فناوری بلاک چین را در سال ۲۰۱۹ شکل خواهد داد

از عرضه توکن‌های بهادار تا زمستان سرد کریپتو، اتفاقات زیادی در سال ۲۰۱۸ برای بلاک چین رخ داده است. ورای عناوین جذاب این حوزه، ترندهای بزرگتری در حال آشکار شدن هستند. باور من بر این است که سه محل مناقشه بین شش “حقیقت ناسازگار” وجود دارد که به آهستگی شکل گرفته‌اند و در سال ۲۰۱۹ شاهد شکوفایی آن‌ها خواهیم بود.

۱. ایدئولوژی در مقابل سازگاری محصول – بازار

تأمین وجوه از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشاع از بین رفته است.

استارت آپ‌های بلاک چین با خلق زودهنگام رویدادهای خلق توکن به واسطه سرمایه‌گذاری جمعی مسیری را متفاوت از مسیر شناخته شده برای تک شاخ‌های بازار نسبت به بازار اتخاذ کردند. استارت آپ‌های وب ۲.۰ افزایش اعتبار یافتند. استارت آپ‌های وب ۳.۰ زودتر در مقدار زیاد ارتقا یافتند. استارت آپ‌های وب ۲.۰ یک ارزش‌یابی مضحک در مورد استارت آپ‌های وب ۳.۰ سری D خودشان نوشتند.

هر دوی این استارت آپ‌ها به دنبال سازگاری محصول – بازار هستند ولی بزرگترین تفاوت میان این دو این است که شرکت‌های وب ۳.۰ از روز اول به ایدئولوژی‌شان به عنوان محصول نهایی نیاز دارند. از ایدئولوژی است که مابقی موارد نشأت می‌گیرند. ایدئولوژی همان اصل هماهنگ کننده بین تمام بخش‌های شرکت کننده در اکو سیستم است.

آمازون تصمیم گرفت از پروتکل‌های اینترنتی استفاده کند و خرید کتاب را به سریع‌ترین، ساده‌ترین و دوست داشتنی‌ترین تجربه خرید تبدیل کند. اگرچه گوگل بیانیه مأموریت خود را تحت عنوان “سازماندهی اطلاعات دنیا و در دسترس قرار دادن آن در سطح جهانی و به صورت مفید” به مدت بیش از ۱۴ سال حفظ کرد ولی تفسیر این بیانیه به میزان زیادی تغییر کرد.

دستیابی به چنین تغییری در یک شرکت متمرکز سازماندهی شده نسبتا آسان است. حال تصور کنید که وقتی پیشنهاد تغییر مسیر مطرح می‌شود آمازون و گوگل به اجازه تمام سهامداران‌شان نیاز دارند. آیا هنوز هم در همان جایی قرار خواهند داشت که امروز هستند؟ شاید، ولی احتمالا این گونه نخواهد بود. همسو کردن و ایجاد ایدئولوژی در این مقیاس بسیار پیچیده است.

در سال ۲۰۱۹، شاهد یک تغییر خواهیم بود. ابتکارات منبع باز همچنان از مرحله ابتدایی خود یعنی زمانی که از یک زیر زمین شروع به کار می کنند از سرمایه‌گذاری جمعی استفاده می‌کنند ولی شرکت‌های وب ۳.۰ که یک تابع سود دارند می‌بایست تا زمانی‌که سازگار محصول – بازار آن ها نشان داده شود صبر کنند، این روش در دور اول معمول و مرسوم است.

مخلص کلام، سال ۲۰۱۹ بازگشت سرمایه‌های مشاع است.

۲. ارزش بازار در مقابل پذیرش

دو عدد را مدنظر بگیرید: ۱۳۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ و ۱۰،۰۰۰.

اولین عدد ارزش کلی بازار کریپتو به دلار است که بین ۲،۰۰۰ دارایی کریپتو پخش شده است. رقم دوم عبارت است از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم مبتنی بر کاربر. اکنون به مسئله پذیرش نگاهی می اندازیم.

نزدیک به ۱۴،۰۰۰ حوزه در سراسر جهان بیت کوین را پذیرفته‌اند. به تمام این بخش‌های قرمز تأثیرگذار نگاه کنید. تا زمانی‌که به این موضوع پی ببرید بدانید که تنها در ایالات متحده ۴۷،۴۸۱ نفر به نام جان اسمیت وجود دارند. شما با خودتان خواهید گفت: “ولی صبر کن، مشخصه اصلی کریپتو این است که یک ارز است!” دوباره واقعیت امر وارد صحنه می‌شود. محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکز اتریوم (DEX) بیش از ۷۰۰ کاربر فعال روزانه (DAU) دارد.

ما می‌توانیم اینگونه بگوییم که تنها بخش کوچکی از فعالان حاضر در فضای کریپتو به صورت روزانه در این فضا در رفت و آمد هستند. با این حال، موضوعاتی که معیار تهییج کاربران فعال روزانه هستند کار بیشتری از پیش نبرده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، به این موضوع پی خواهیم برد که معیارهای ارزشیابی که به عنوان یک بخش از آن‌ها یاد می‌کردیم از بین رفته‌اند.

معیار چند برابر کردن توکن های قیمت‌دار در گردش، مضحک است. به همراه پذیرش نمایشی فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) و دارایی‌های کریپتو شاهد بلوغ و بالندگی این صنعت در زمینه ارزیابی مدل‌های جدید ارزش زائی خواهیم بود.

۳. معتقدان در مقابل نامعتقدان

هر زمان جیمی دیمون یا نوریل روبینی به یک پلتفرم دست پیدا می‌کنند یک طوفانی توییتری که موضوعات را ساماندهی خواهد کرد دور از ذهن نخواهد بود.

رقابتی میان کمپین‌های “همراهان بیت کوین” و “بیت کوین یک کلاهبرداری” رخ داده است که کمکی به درک مشترک نمی‌کند. از لحاظ تاریخی، هر تغییر اصلی مستلزم یک بنیان حمایتی قدرتمند است. مبلغانی وجود دارند که مدام وضع موجود را به چالش می‌کشند تا از بین برود. جامعه DLT محل علاقمندی جدیدی یافته است.

این موضوع به یک بیان جدید نیاز دارد.

بازار با صدها سرعت مختلف در حال حرکت است. ما شاهد این بودیم که چندین تیم توانستند رویداد خلق موفق توکن را کامل کنند ولی از سوی جوامع‌شان بلعیده شدند (و از بین رفتند). آن‌هایی که سرشان را پایین انداختند و به ایجاد و تحویل پرداختند. شرکت‌هایی که درباره جایگاه‌شان در زمینه DLT سکوت کرده‌اند ولی در پشت صحنه دیوانه‌وار مشغول فعالیت هستند. شرکت‌های فهرست فورچون ۵۰۰ که در این عرصه نوآورانه مشغول به فعالیت هستند ولی قصد ندارند از این امکان استفاده کنند.

کریستین لاگارد، مدیر صندوق بین المللی پول (IMF) می‌گوید:

“الزامات جدید و رو به رشدی در زمینه پول وجود دارد، درست همانطور که اهداف سیاست عمومی ضروری در این زمینه وجود دارد. با وجود این‌که مسئله ارز دیجیتال یک مسئله جهانی نیست، ولی ما باید بیشتر در این مورد بررسی کنیم، مجدانه، به دقت و خلاقانه.”

این سخنان مؤید وعده گسترده‌تر DLT است، چرا که هنوز به آن‌جا نرسیده‌ایم. ولی احتمال دارد در سال ۲۰۱۹ به آن‌ها دست پیدا کنیم.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location