video thumb

چگونه ارز دیجیتال خود را از دست هکرها و سرقت محفوظ نگه داریم؟

ارز‌های دیجیتال به دلیل ماهیت مجازی خود در قیاس با پول فیزیکی، منحصر به فرد محسوب می شوند. اما آنچه مسلم است، ارز دیجیتال بیت کوین باید مورد حفاظت نیز قرار گیرد.
نشریه اکسپرس انگلیس در سال ۲۰۱۸ یعنی سالی که به تنهایی رقمی حدود ۱٫۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال طی آن به سرقت رفته، گزارشی جهت چگونگی حفظ امنیت این نوع ارز منتشر کرده است.
ارز‌های دیجیتال مانند بیت کوین ماهیتی کاملا دیجیتال داشته و تماما نیازمند اتصال به شبکه اینترنت جهت انجام جا به جایی مالی هستند.  به گفته «استیون روسو»، بنیانگذار شرکت امنیت دیجیتال «کیپتی»، نیازمندی بیت کوین به شبکه اینترنت، این ارز را به شکلی فزاینده در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهد.
روسو در گفتگوی خود با اکسپرس به صورت موکد گفت: «بلاک چین» به خودی خود امن است، اما دو خطر بالقوه در این میان وجود دارد: حافظه کلید‌‌ها و مبادلات و همچنین استفاده از کلیدها.
وی افزود: ازآنجا‌‌‌که تاکنون میلیاردها دلار ارز دیجیتال به سرقت رفته، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مبادلات (دیجیتالی) امن نیستند. کلیدهای کیف پول بین کوینی به شدت در معرض سرقت قرار دارند و دلیل این موضوع هم این است که این ارزها برای کاربران ایجاد دسترسی می کنند. یکی از سرقت‌های دیده شده در زمینه ارز‌‌های دیجیتال به یک سرقت ۶۰ میلیون دلاری در ژاپن بازمی‌‌گردد. در ژانویه سال ۲۰۱۸، بیش از ۶۶۰ هزار کیف پول ارز دیجیتال از سرویس نقل و انتقالات مالی «بلک والت» به سرقت رفته است؛ موضوعی که منجر به وارد آمدن ضرر صدها هزار پوندی به صاحبان ارز‌‌های دیجیتال شده است.

خرید ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

دوج، شیبا اینو، استلار، پرفکت مانی، وینک، سولانا، پولکادات، وب مانی

ارزهای دیجیتال ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

روسو همچنین نگرانی‌های مربوط به نقل و انتقالات مالی و استفاده از کلیدهای ارز‌‌های دیجیتال را یکی از تهدیدهای پیش روی این دسته از ارز‌‌ها میداند. وی در گفتگوی مذکور خود افزود: اگر شما بخواهید برای من ارز دیجیتال ارسال کنید، چه داخل و چه خارج از سیستم تبدیل ارز باشید، می بایست اصولا حدود ۳۰ رقم دیجیتال را وارد کنید که نشان دهنده اطلاعات ارز دیجیتال شما و همچنین آدرس من است. حتی با یک اشتباه کوچک شما، تمامی آدرس به طور کلی تغییر کرده، آن پول به سرعت از دست رفته و هیچ وقت هم بر نمی‌‌‌‌گردد.
این کارشناس ارز‌‌های دیجیتال همچنین تاکید کرد که کیف پول های دیجیتال مورد اعتماد، کاربران را قادر به ارسال و دریافت ارز‌‌های دیجیتال و همچنین مشاهده گزارش حساب مالی خود می سازد.
وی در ادامه گفت که انتقال وجه مالی همواره یک ریسک بزرگ به حساب می آید.  جهت حفاظت بهینه از بیت کوین و دیگر سرمایه های ارزی دیجیتال، شما باید بر روی یک کیف پول فیزیکی سرمایه گذاری کنید، یعنی ابزاری سخت افزاری مانند فلش مموری یا پن درایو. کیف های پول سخت افزاری روشی پرطرفدار برای ذخیره توکن‌‌ها بوده و کلید انجام مبادلات مالی به حساب می آیند.

 

ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال

رمز این کیف پول‌های دیجیتال حفاظت شده بوده و به صورت یک کلید اختصاصی هستند که تنها شما به آن دسترسی دارید. همچنین شما می توانید یک کیف پول دیجیتال آنلاین از یک منبع مطمئن انتخاب کنید. بسیاری از انواع کیف پول‌های سخت افزاری و سرویس های ذخیره سازی اطلاعات، یک کلید اختصاصی در اختیار شما قرار می‌‌دهند که با استفاده از آن می توانید از توکن های خود حفاظت نمایید. بسته به اینکه کدامیک از انواع کیف‌ها را انتخاب می کنید، می توانید همواره مبادلات مالی خود را میان دو طرف انجام دهید.
همیشه به خاطر داشته باشید از آنجا‌‌که شما اقدام به خرید و یا مبادله بیت کوین‌‌ها یا هر گونه ارز‌‌های دیجیتال دیگر می کنید، به منظور ذخیره نشدن ارز شما در مبادلات ارزی دیجیتال، فورا نسبت به سپرده گذاری آن در کیف پول شخصی خود اقدام نمایید.