سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارزهای دیجیتال می توانند موفق ترین نوع سرمایه گذاری در سال ۲۰۱۹ باشند

با ورود بسیاری از بازارهای سرمایه از جمله بازار اوراق و سهام به فاز خرسی و رکود شدید، بسیاری از کارشناسان معتقدند ارزهای دیجیتال بیشترین میزان شانس برای کسب موفقیت در سال آینده میلادی را در اختیار خواهند داشت.

به گزارش ارزجو، «تراویس کلینگ» یکی از مدیران فعال در بازار سرمایه معتقد است اکنون با آغاز روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتال و خروج آنها از فاز خرسی، فرصت مناسبی برای خود نمایی ارزهای دیجیتال بدست آمده است.

وی با انتشار پیامی توئیتری در همین خصوص اعلام کرد: ارزهای دیجیتال هیچگاه در زمان بازار خرسی در میان سرمایه‌های سنتی حضور نداشته‌اند. بیت کوین در آغاز دوران بزگترین تجربه مالی جهان متولد شد و کمک شایانی به تسهیل کمی بازار کرد. پایان این تسهیل کمی اما بسیار دردناک خواهد بود. اما اکنون بهترین فرصت برای ارزهای دیجیتال است تا خود را به عنوان طبقه سرمایه رسمی در سال ۲۰۱۹ بروز دهند.

لازم به ذکر است فدرال رزرو آمریکا امور مربوط به تسهیل کمی خود را از ۱۰ سال پیش آغاز کرده و در راستای اجرایی سازی این برنامه، سود بانکی را پایین آورده و از این طریق، تریلیون‌ها دلار عاید دولت آمریکا شد. این حرکت بالقوه توانست آمریکا را از ورود به رکود نجات دهد. اقتصادهای دیگر جهان نیز از هیمن مدل پیروی کرده و جریان بازار را در جهت افزایش رشد اقتصادی تقویت کردند.

آیا تضعیف کمی می‌تواند سرمایه گذاران را به سمت اقتصاد دیجیتال و غیر متمرکز سوق دهد؟

اواخر سال ۲۰۱۷، فدرال رزرو آمریکا هلدینگ‌های وابسته به خود را با انجام سرمایه گذاری‌های قابل توجه تقویت نمود. دولت آمریکا نخستین دولتی بود که تسهیل کمی را از میان برداشته و تضعیف کمی را جایگزین آن نمود. بانک ژاپن (BOJ) و بانک مرکزی اروپا نیز در سال ۲۰۱۸ از مدل مذکور پیروی کرده و روند خرید‌های خود را رفته رفته آهسته تر نمود.

بلومبرگ اقتصادی در اکتبر سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که بانک‌های اروپایی به سمت کنار زدن اوراق قرضه خود در حال حرکت هستند. بانک ژاپن و بانک مرکزی اروپا فعلا در حال کناره گیری بیشتر از جریان بازار هستند تا انتشار اوراق قرضه بیشتر.

اما افزایش نرخ بهره بانکی که تحت رهبری آمریکا آغاز شده به ایجاد عادی سازی در اوضاع اقتصادی کشورها در جهت عملکرد متاثر از پشتکار خود و بدون کمک بانک‌های مرکزی کمک شایانی کرده است. این عامل به همراه تلفیقی از عوامل دیگر منجر به ایجاد ترس از روند استرداد جهانی و تاثیر گذاری بر بازارهای سرمایه شده است.

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۰۹ پا به عرصه وجود گذاشتند و پس از آغاز روند تسهیل کمی، دیگر در بازار خرسی سرمایه‌های سنتی حضور نیافتند. اما به گفته بسیاری از کارشناسان، بازار خرسی سال جاری میلادی بر کارایی ارزهای دیجیتال به عنوان یک سرمایه ریسک پذیر نیز اثر گذار بود.

پس از انتشار پیامی توئیتری کلینگ در فضای مجازی، تعداد زیادی از اظهار نظرهای مختلف در این فضا به راه افتاد که خود نمایانگر وجود عقاید مختلف در این زمینه به حساب می‌آید. برخی معتقدند قیمت ارزهای دیجیتال می تواند همچنان به سقوط خود ادامه داده تا این دسته از ارزها به بدترین نوع سرمایه در جهان بدل شوند. همزمان بسیاری از خبرگان این عرصه نیز معتقدند طبقه جدید ایجاد شده از سرمایه‌های دیجیتال به دلیل خارج بودن از حوزه اعمال نفوذ دولت‌های مرکزی منجر به ایجاد بازاری بزرگتر و تولید ذخایر ارزی بیشتر برای برای کشورها به همراه داشته باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location