سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا می‌توان با استفاده از بیت کوین وجوه مالیات را پرداخت کرد؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع رسمی، صاحبان مشاغل و صنایع در ایالت اوهایو آمریکا از این پس می‌توانند مالیات خود را با استفاده از ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت کنند. البته مقام‌های رسمی اوهایو همچنین تاکید کرده‌اند که این سیستم جدید پرداخت وجه به زودی برای اشخاص نیز راه اندازی خواهد شد.

البته این اقدام جدید اوهایو همچنان از موانع موجود بر سر راه نیز رنج می‌برد. عمده مشکل سیستم جدید پرداخت مالیات به این موضوع باز میگردد که این پرداخت‌ها همچنان با دلار محاسبه شده و همچنین توسط پلتفرم مبادله مالی BitPay انجام خواهد شد. با این حساب صاحبان مشاغل می‌توانند بیت کوین‌های خود را در پلتفرم مذکور تبدیل به دلار کرده و آنگاه مالیات خود را پرداخت کنند که این مساله شامل پرداخت هزینه تبدیل ارز دیجیتال به فیات خواهد شد.

در همین حال، «کِوین ورباخ»، استاد حقوق دانشگاه پنسیلوانیا در خصوص این اقدام دولت فدرال اوهایو گفت که این اقدام بیشتر جنبه نمایشی داشته و صرفا جهت نشان دادن رویکرد دوستانه دستگاه‌های فدرال این ایالت در مواجهه با ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید.

البته این سکه روی دیگر نیز دارد و آن اینکه همین اقدام حد‌‌اقلی اوهایو نشانه اتخاذ رویکرد مثبت دولت‌ها به مساله ارزهای دیجیتال بوده و خبر خوب اینکه اقدامات مشابه در بسیاری از نقاط جهان در حال شکل گیری است که می‌تواند منجر به افزایش میزان مشروعیت ارزهای دیجیتال در سرتاسر جهان شود.

در حالیکه اخیرا بسیاری از بخش‌های خصوصی و دولتی در نقاط مختلف جهان در حال پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال به عنوان ارزی رسمی برای پرداخت وجوه هستند، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این ایده‌ها در مرحله عمل با شکست نسبی مواجه شده و هنوز فاصله زیادی تا عملیاتی شدن دارند.

زاگ و چیاسو

این روزها ایالت اوهایو با نشان دادن رویکرد مثبت خود در قبال ارزهای دیجیتال، به سر خط خبرهای بسیاری از رسانه‌های آمریکایی بدل شده است. هرچند این ایالت در پذیرش ارزهای دیجیتال در آمریکا پیشرو بوده است، اما باید بدانیم در خارج از مرزهای ایالات متحده نیز بسیاری از نقاط دیگر جهان در خصوص این مساله حتی از اوهایو نیز جلوتر حرکت کرده‌اند.

به عنوان مثال می‌توان به شهر زاگ و شهرداری این شهر در کشور سوئیس اشاره کرد که در سال ۲۰۱۶، بیت کوین را به عنوان ابزاری رسمی جهت پرداخت مالیات از سوی شهروندان و صاحبان مشاغل در این شهر پذیرفت. گفته می‌شود تا پایان سال جاری، هر واحد بیت کوین از نگاه مسئولان این شهر قرار است معادل ۲۰۳ دلار در نظر گرفته شود (هر واحد معادل ۰٫۴۴ بیت کوین خواهد بود) که بدین وسیله می‌توان کلیه پرداخت‌های دولتی از جمله هزینه جرایم، اخذ گواهینامه‌ها و کلیه وجوه دیگر دولتی با استفاده از بیت کوین پرداخت شود.

در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، شورای شهر زاگ در اجرای برنامه‌ای که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است، موفق خواهد شد. البته این در حالیست که بر اساس اعلام شورای شهر زاگ، در بازه زمانی ۱ جولای تا اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی، تنها ۱۲ نفر از شهروندان این شهر هزینه‌های دولتی خود را با استفاده از بیت کوین پرداختن کرده‌اند.

چیاسو

موضع جالب در خصوص مطلب حاضر اینکه شهر چیاسو، دیگر شهر کشور سوئیس نیز در سپتامبر سال ۲۰۱۷، بیت کوین را به عنوان ارزی مشروع جهت پرداخت مالیات‌ها پذیرفت.

برونو آریگونی، شهردار چیاسو در این خصوص گفت: چیاسو در جامعه بین المللی به عنوان مرکز رشد تکنولوژی و اقتصاد در سوئیس شناخته می‌شود.

آفریقای جنوبی

شرکت Fines4U آفریقای جنوبی در دسامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که مردم این کشور از این پس می‌توانند وجوه مربوط به جرایم رانندگی خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند. Fines4U یک شرکت خصوصی است که جرایم رانندگی را به نمایندگی از دولت این کشور جمع آوری می‌کند و گفته می‌شود حدود ۸ هزار شهروند عادی و ۵۰۰ شرکت وجوه خود را به این شرکت می‌پردازند.

مدیر عامل Fines4U در خصوص این طرح گفت: من روزانه با تعداد زیادی از مشتریان شرکت سر و کار دارم که بسیاری از آنها صاحبان مشاغل به حساب می‌آیند. ناگهان بسیاری از آنها شروع به سوال پرسیدن از من در خصوص دریافت اطلاعات در مورد بیت کوین کردند.

البته این در حالیست که نایکرک در گفتگوی خود با Cryptonews.com اظهار داشت که تصمیم مربوط به پذیرش بیت کوین دقیقا مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده پیش نرفت.

وی در این خصوص گفت: پروژه پذیرش بیت کوین حتی پیش از آغاز با شکست مواجه شد. بله، مردم آماده به پرداخت با استفاده از بیت کوین بودند اما هیچ کس در عمل این کار را نکرد.

نایکرک در خصوص چرایی این رفتار مردم گفت که به نظر وی آنها از انجام این کار می‌ترسند و می‌خواهند کوین‌های خود را حفظ کنند نه اینکه آنها را بابت هزینه‌های روزمره خود خرج کنند.

در آینده چه خواهد شد؟

در کشور قزاقستان شواهدی از تجربه مشابه Fines4U وجود دارد که در سال ۲۰۱۸ اجرایی شد اما طرح موفقی نبود. چرا که بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال هنوز مانند ارزهای فیات در این کشور جا نیفتاده‌اند.

به هر حال موقعیت بیت کوین به عنوان ابزاری برای پرداخت هزینه‌ها و جرایم می‌تواند در آینده کمی به واقعیت نزدیکتر شود و دولت‌های بیشتر در ایالات مختلف آمریکا خواهند توانست مالیات خود را از طریق بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دریافت کنند.

به عنوان مثال ایالت آریزونا هنوز در حال پذیرش هزینه‌های مربوط به مالیات از طریق بیت کوین است، کاری که در ایالت‌های جورجیا و الینویز نیز در حال رخداد است.

ممکن است در مقطع زمانی فعلی، تنها سه ایالت آمریکا پذیرش بیت کوین را آغاز کرده باشند، اما همین امر می‌تواند منشائی برای آغاز جنبش مشروعیت بخشی به بیت کوین در سرتاسر آمریکا و دیگر نقاط جهان تلقی شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location