video thumb

هرآنچه که من از کریسمس می‌خواهم ارز دیجیتال است!

ماریا کری (Mariah Carey)، خواننده سرشناس آمریکایی، آهنگ معروفی برای کریسمس به نام All I Want for Christmas Is You دارد که معنی فارسی اسم این آهنگ، همه آن چیزی که من از کریسمس می‌خواهم تو هستی است که حالا انگار فعالان ارز دیجیتال جور دیگری آن را می خوانند!

ماریا کری  شاید بهتر باشد در آهنگ معروف کریسمس خود سریعا تجدید نظر کند چرا که بسیاری از نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد بسیاری ترجیح می‌دهند ارز دیجیتال را به عنوان عیدی کریسمس هدیه بگیرند.

به عنوان مثال بر اساس گزارش مشتریان بانک سرمایه گذاری و مدیریت سرمایه Piper Jaffray که با عنوان “Holiday 2018” منتشر شده بود، اولین بار نواجوانان گفتند که دوست دارند ارزهای دیجیتال مانند بیت‌ کوین و ارزهای مجازی V-Bucks را‌ برای بازی Fortnite به جای پول نقد و کارتهای هدیه در قالب عیدی دریافت کنند.

محبوبیت ارزهای دیجیتال در فضای اینترنت، از شبکه های اجتماعی تا بازی‌های مختلف آنلاین باعث شده توجه مردم به سمت این صنعت نوین سوق پیدا کند. اهدای ارز دیجیتال به عنوان عیدی می‌تواند راه جدیدی از استقلال مالی تا یادگیری سرمایه‌گذاری را برای افراد به خصوص جوانان تعریف کرده و علاوه بر آن، چهره‌های جدیدی را به صنعت ارزهای دیجیتال معرفی کند. به خصوص وقتی می‌بینیم نسل جوان زمان زیادی را پای کامپیوترها می‌گذرانند و زندگی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود، اهمیت موضوع یادشده دوچندان می‌شود. در بازی‌های گوناگون آنلاین، استفاده از ارزهای دیجیتال یاد شده برای خرید و فروش آیتم‌های بازی به کار می‌رود.

از ارزهای درون بازی مانند V-Bucks در بازی‌های سوم شخص بسیار محبوب تیراندازی مانند Fortnite برای خرید لباس، اسکین (skins) و بتل پس (Battle Passes) استفاده می‌شود اما در خارج از بازی هیچ ارزشی ندارد. استفاده این چنینی از ارزهای دیجیتال اولین ارتباطیست که شاید افراد جوان با ارزهای مجازی برقرار می‌کنند. از برخی جوانب، ارزهای دیجیتال مشابه پول مجازی هستند که شما در بازی‌های رایانه‌ای مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید این ارزها را با ارزهای عادی خریداری کنید. این ارزها نوع قابل لمسی ندارند اما شما می‌توانید از آنها برای تهیه کالا و خدمات مدنظرتان بهره گیرید.

یک نشانه دیگر از این محبوبیت، نظرسنجی‌های توییتر است. الگوریتم توئیتر به افراد اجازه نمی‌دهد تا ببینند چه کسی به چه چیزی رای داده است در نتیجه کسی نمی‌تواند جزئیات و اطلاعات رأی دندگان را مانند سن ، محل تولد و … شناسایی کند. با این حال، با دلیل و منطق می‌توان تصور کرد که بیشتر رأی دهندگان نسبتا جوان هستند چرا که آنها بیشتر از افراد مسن درباره تکنولوژی اطلاعات دارند و بنابراین اساسا تمایل بالاتری نسبت به استفاده از توییتر دارند.

دو نظرسنجی توییتر مربوط به بانک انگلستان و یکی از اعضای سابق کنگره ران پال  (Ron Paul) است که نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال به طور گسترده نسبت به گزینه‌های دیگر ترجیح داده می‌شود

بانک انگلستان مشخصا اشاره نکرده که منظورش از ارز دیجیتال چیست اما سوال را اینگونه رسیده که اگر کسی بخواهد به شما در کریسمس هدیه بدهد دوست دارید چگونه آن را دریافت کنید؟ ۷۱ درصد شرکت کنندگان گزینه ارزهای دیجیتال را انتخاب کرده اند و ۲۰ درصد از آنها به پول نقد عادی داده اند. نظر ۷ درصد نیز واریز بانکی بوده و در نهایت ۲ درصد به کوپن هدیه تمایل نشان دادند.

واکنش یک کاربر به این نظرسنجی نیز در نوع خود جالب توجه است!

در همین حال، ران پال سعی میکند سوالش را غیر مستقیم بپرسد! او می‌پرسد: یک ثروتمند ۱۰۰۰۰ دلار به شما هدیه می‌دهد. تصور کنید که می‌توانید نحوه دریافت هدیه‌تان را انتخاب کنید. اما یک نکته وجود دارد! شما باید هدیه را به صورتی که می‌خواهید دریافت کنید و ۱۰ سال به آن دسترسی نداشته باشید. در چه قالبی علاقه‌مندید این هدیه را دریافت کنید؟ گزینه‌ها به ترتیب بیت کوین (۵۰ درصد)، طلا (۳۷ درصد)، اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا (۱۱ درصد) و اسکناس (۲درصد) بودند.

اگر هنوز نمی‌دانید چه هدیه ای برای دوستتان در کریسمس تهیه کنید، ایده‌های ما را نیز در نظر بگیرید. مهم نیس بودجه شما چقدر است مهم این است که ۲۵ دسامبر و کریسمس از هر زمانی نزدیکتر است و شما می‌خواهید یک هدیه خوب تهیه کنید به خصوص اگر این هدیه برای کسی باشد که آنچنان به شما نزدیک نیست. اگر به اندازه کافی به کسی که می‌خواهید به او هدیه دهید نزدیک هستید نیز باید زودتر نسبت به تهیه هدیه‌تان اقدام کنید. کریسمس مبارک! تعطیلات خوبی داشته باشید.