video thumb

اتریوم: ۲۰۱۹ سالی روشن در پیش روی ارزهای دیجیتال است

ژوزف لوبین از بنیانگذاران بزرگ شرکت ارز دیجیتال اتریوم با انتشار پیامی توئیتر، سال ۲۰۱۸ را سال افت بازار ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

به گزارش ارزجو، بر اساس این گزارش، لوبین در پیام خود، سال ۲۰۱۸ را پر از ترس، عدم اطمینان و شک در خصوص بازار ارزهای دیجیتال توصیف کرد که به گفته وی، این مشکلات با فعالیت رسانه و منتقدین اجتماعی در این زمینه تشدید شد.

در عین حال وی در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به فعالیت اپلیکیشن بلاک چینی ConsenSys گفت: ConsenSys همچنان سالم و بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد و به ایجاد توازن در باز تنظیم اولویت‌ها  و فعالیتهایی که حدود ۹ ماه قبل آغاز شده‌اند، ادامه خواهد داد.

به گفته وی، ConsenSys به عنوان یک نهاد فعال در زمینه سرمایه‌های ریسک پذیر به سرمایه گذاری در پروژه‌های خود ادامه داده و پروژه‌های داخلی آن نیز به عنوان هسته تجارت رو به جلو اتریوم قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه متن پیام خود از افزایش بیش از حد بدبینی و گمانه زنی‌ها در خصوص ارزهای دیجیتال از سوی روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان انتقاد کرده و مدعی شد که آنها اطلاعات واقعی و بینش حقیقی نداشته و به همین دلیل هم فهم آنها از این بازار اشتباه است.

لوبین با تاکید مجدد بر دیدگاه مثبت خود در خصوص آینده ConsenSys و اتریوم گفت: آسمان ابری نیست. از دید من، آینده در سال ۲۰۱۹ بسیار روشن خواهد بود. اگر بتوانید این چشم انداز (تا این حد روشن را ببینید) باید عینک آفتابی به چشم خود بزنید.

لازم به ذکر است طی هفته جاری گزارش‌هایی در فضای رسانه‌ها منتشر شد که مدعی شده بودند ConsenSys  در حال شانه خالی کردن از زیر باز استارت آپ‌هایی است که قبلا از آنها حمایت کرده بود که برخی از اینها به دلیل نبود حمایت مالی است. این منابع خبری همچنین گزارش کرده بودند که تعداد کارکنان ۱۲۰۰ نفری ConsenSys  بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در حال کاهش است.

نشریه Cointelegraph نیز با انتشار گزارشی مشابه از ادامه روند تعدیل نیرو در شرکت‌های تولید ارزهای دیجیتال اعلام کرده بودکه این موضوع منجر به افت اعتبار این بازار و در نتیجه افت قیمت ارزهای دیجیتال شده است.

لازم به ذکر است ویتالیک بوتارین، مدیر عامل اتریوم در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که رشد ۱۰۰۰ درصدی در فضای بلاک چین‌ها و ارزهای دیجیتال (مانند آنچه پیشتر اتفاق افتاده بود) غیر ممکن است.