video thumb

صدای ارزجو ۱ دی ۹۷؛ رمز ارز ایرانی نیامده توسط آمریکا تحریم می‌شود؟

اولین صدای ارزجو زمستان سال جاری نیز آماده شده و پر از اخبار و مطالبی است که قطعا برای فعالیت شما در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار مفید خواهد بود. اولین و مهم ترین خبری که در این صدای ارزجو به آن پرداختیم خبری است که از آمریکا می رسد و آن هم این بوده که رمز ارز ملی کشورمان نیامده توسط این کشور تحریم خواهد شد!  نمایندگان مجلس سنا آمریکا مصرانه بر روی تحریم سریع رمز ارز ایران پافشاری می کنند و به نظر می رسد که اهداف تولید و عرضه این رمز ارز در همان ابتدا دچار ایرادهایی شده است.

در دیگر خبر مربوط به بیت کوین به سراغ دستگاههای خودپردازی رفتیم که گفته می شود برای بیت کوین راه اندازی خواهند شد و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم. دیگر خبر این پادکست به ارز دیجیتال فیس بوک مربوط می شود که از عزم جدی این شبکه اجتماعی بزرگ برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال خبر میدهد. آخرین مورد مهمی که در این پادکست به آن پرداختیم مربوط به تحلیل تکنیکال بازار است که طبق روال قبلی صدای ارزجو به آن پرداختیم. به طور کلی در صدای ارزجو ۱ دی ۹۷ انبوهی از اخبار و مطالب آموزشی جدید را خواهید شنید.

 

 

گوش دادن به این قسمت از صدای ارزجو را به تمام فعالان تازه کار و حرفه‌ای حوزه ارزهای دیجیتال پیشنهاد می‌کنیم. پادکست‌های تولیدی ارزجو به صورت کاملا حرفه‌ای و با تولید محتوای اختصاصی صورت می‌گیرد و به همین دلیل نسبت به بعضی دیگر از پادکست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود مزیت‌های قابل توجهی دارد. توجه داشته باشید که ما از بیان مطالب بی پایه و اساس خودداری می‌کنیم و محتوای تولیدی برای هر پادکست با صرف زمان چند ساعته صورت می‌گیرد و به همین دلیل سعی داریم همراه خوبی برای شما عزیزان در تجارت روزمره تان باشیم تا به یک منبع مطمئن برای آخرین اخبار و اطلاعات حوزه ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید.

فعالان بازار ارزهای دیجیتال باید توجه کنند که سلسله پادکست‌های تولیدی توسط ما به صورت اختصاصی بوده و محتوای این پادکست‌ها نیز توسط تیم تحریریه ارزجو تهیه می‌شود. امیدواریم دیدگاه‌های شما را پیرامون این پادکست و سایر بخش‌های آن دریافت کنیم و نظرات سازنده شما را در مورد تولید بخش‌های جدید اعمال کنیم. بدیهی است که هدف از تولید این فایل‌های صوتی صرفا خدمات رسانی هر چه بهتر و بیشتر به عزیزانی است که وقت کافی برای مطالعه اخبار و مقالات روزانه ندارند.
همچنین گفتنی است که برای دریافت و مشاهده آخرین اخبار و مقالات حوزه کریپتو می‌توانید به صفحه وبلاگ ارزجو مراجعه کنید و از مقالاتی که به تازگی به این بخش افزوده شده است بهره ببرید. برای دسترسی به این بخش کافیست روی این لینک کلیک کنید.

فرآیند ایجاد Bitcoin که به آن استخراج Bitcoin گفته می‌شود فرآیندی است که انرژی زیادی نیاز دارد و تعداد زیادی از استخراج کنندگان با ابزارهای تخصصی، این فرایند را انجام می‌دهند. این انرژی کامپیوتری به سیستم‌های تولید الکتریسیته در سراسر دنیا وابسته است و در برخی از کشورها مانند چین این سیستم‌ها هنوز هم به وسیله زغال سنگ برق تولید می‌کنند.

سایت powercompare ارائه دهنده خدمات مقایسه‌ای مصرف برق اعلام کرده که فرایند استخراج Bitcoin بیش از ۱۵۹ کشور از جمله ایرلند و بیشتر کشورهای آفریقایی، الکتریسیته مصرف می‌کند. مصرف برق همه استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ بیش از استفاده برق در کل کشور آرژانتین بوده است.

 

سایت Bitcoinplay.net یک لیست از حقایقی درباره بیت کوین ارائه کرده و ما شگفت انگیزترین آنها را در این مقاله عنوان کرده ایم:

۱٫ ساتوشی ناکاموتا یک نام خیالی برای سازندگان بیت کوین است.

۲٫ اعتقاد بر این است که ساتوشی ناکاموتو حدود ۱ میلیون بیت کوین به ارزش ۲ میلیارد دلار در اختیار دارد.

۳٫ هیچ دولت یا نهاد واحدی بر روی ارز بیت کوین کنترل ندارد.

۴٫ تعدادی محدود بیت‌کوین به اندازه ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ وجود دارد.

۵٫ ۱ درصد از جامعه بیت کوین، ۹۹ درصد از ثروت جهان را در اختیار دارد .

۶٫ از ماه مارس سال ۲۰۱۵، کارمزد تراکنش های بیت‌کوین به اندازه ۱۲۸۹٪ افزایش یافته است.

۷٫ ۶۹ درصد از تمام بانک های دنیا بلاک چین های مجاز را به طور آزمایشی به کار بسته اند.

۸٫ ارزش بیت کوین از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ به میزان ۸۷۹۹۹۹ برابر افزایش داشته است.

۹٫ ۶۴ درصد از مقدار بیت کوین هرگز استفاده نشده است و هرگز هم نباید استفاده شود.

۱۰٫ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) میزان ۱٫۵ درصد از بیت‌کوین های جهان را در اختیار دارد.

۱۱٫ تقریبا ۵ درصد از اقتصاد بیت‌کوین در بازار سیاه آنلاین جاده ابریشم فعالیت می کند.

۱۲٫ ام تی گاکس (MT Gox)، بزرگ ترین صرافی بیت‌کوین در جهان در سال ۲۰۱۴ سقوط کرد و این مسئله باعث شد تا قیمت بیت‌کوین به میزان ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

۱۳٫ پس انداز سالانه برای بانک هایی که از فناوری بلاک چین استفاده می کنند، ۸ تا ۱۲ میلیون دلار است.

۱۴٫ تا به امروز، فقط ۸۰۷ نفر در سراسر جهان درآمد بیت‌کوین خود را برای اهداف مالیاتی اعلام کرده اند.

۱۵٫ به تعداد ۷ کارت بدهی (debit cards) برای مشاغل و افراد وجود دارد.

۱۶٫ اولین خرید بزرگ برای بیت کوین به ارزش ۱۱٫۵ میلیون دلار و برای ۱۲۶،۳۱۵ بیت کوین بود که به عنوان SatohiDice شناخته می شود.

۱۷٫ در سال ۲۰۱۳ فردی به نان ناکووا (Nakowa) توانست ۱۱٫۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱٫۳ میلیون دلار که ارزش امروز آن بیش از ۴۷ میلیون دلار می باشد را از طریق سایت برنده شود.

۱۸٫ استخرهای ماینینگ چینی بیش از ۷۰ درصد از نرخ هش شبکه بیت‌کوین را کنترل می کنند. لازم به ذکر است که نرخ هش، سرعت اتمام عملیات محاسباتی در کد بیت کوین است.

۱۹٫ در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷ میلیاردها دلار از بیت هامب (Bithumb)، چهارمين صرافی بزرگ بیت کوین هک شد.

۲۰٫ در ماه مه سال ۲۰۱۰، شما با ۱۰،۰۰۰ بیت کوین می توانستید، دو پیتزا را دریافت کنید اما در ماه مه سال ۲۰۱۷، یک بیت‌کوین به اندازه ۲۰ میلیون پیتزا ارزش دارد.

۲۱٫ بازپرداخت در تراکنش های بیت کوین امکان پذیر نمی باشد.

۲۲٫ تراکنش های بیت کوین بر مبنای ساتوشی/بایت اندازه گیری می شوند، به این ترتیب که ۱ ساتوشی برابر با ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین می باشد.

۲۳٫ جیمز هاول (James Howell) با دورانداختن هارد دیسک کامپیوتر خود که حاوی کیف پول بیت‌کوین بود، ۷۵۰۰ بیت کوین به ارزش ۴ میلیون پوند را از دست داد.

۲۴٫ هر ۴ سال یکبار پاداش استخراج هر بلاک بیت‌کوین به نصف خواهد رسید که این فرآیند را «نصف شدن پاداش استخراج» می‌گویند و این مسئله تا زمانی اتفاق می افتد که تمام بیت‌کوین ها به طور کامل استخراج شوند.

۲۵٫ در بلاک چین بیت‌کوین هر ۱۰ دقیقه یکبار، یک بلاک جدید ساخته می‌شود که منجر به ایجاد ۶ بیت‌کوین جدید در طول یک ساعت می شود.

۲۶٫ بر خلاف ارزهای متعارف، بیت‌کوین ها بر اساس محاسبات ریاضیات بوده و غیر متمرکز هستند.

۲۷٫ تمام داده های مربوط به تراکنش های بیت‌کوین شفاف بوده و در بلاک چین قابل مشاهده هستند.

۲۸٫ تا ماه ژوئیه سال ۲۰۱۷، به اندازه ۱۶٫۴ میلیون بیت‌کوین در چرخه وجود داشت.

۲۹٫ ارزش چهار هزارمین بیت کوین به اندازه ۳ میلیون دلار بود که در دسامبر سال ۲۰۱۶ به سازمان ویکی لیکس (Wikileaks) اهدا شد.

۳۰٫ قدرت شبکه بیت کوین بیشتر از ۵۰۰ سوپر کامپیوتر می باشد.

۳۱٫ در سال ۲۰۱۶، فردی به طور تصادفی مبلغ ۱۳۷،۰۰۰ میلیون دلار بیت کوین را به جای ۵ دلار ارسال کرده بود و راهی برای بازگشت آن وجود نداشت.

۳۲٫ انتظار می رود که ۱۷ میلیون بیت‌کوین در طول ۱۰ سال مورد استفاده قرار گیرد.

۳۳٫ انتظار می رود که حد مجاز ۲۱ میلیون بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ منقضی شود.

۳۴٫ Alphabay Phisher Phishkingz ادعا کرد که با سرقت بیت کوین در طول ۱۴ ماه به اندازه یک میلیون دلار کسب کرده است.

۳۵٫ دانشگاه نیکوزیا در قبرس، اولین دانشگاهی بود که بیت‌کوین را برای پرداخت هزینه های تحصیلی مورد پذیرش قرار داد.

۳۶٫ هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic)، بیت‌کوین را می پذیرد.

۳۷٫ شما می توانید با انجام بازی های بلاک چین، بیت کوین اضافی دریافت کنید.

۳۸٫ دادگاه استیناف فلوریدا، یک پرونده پولشویی را در سال ۲۰۱۶ رد کرد و عنوان کرد که طبق مقررات دولت، بیت کوین، پول به حساب نمی آید.

۴۰٫ در ماه اوت ۲۰۱۲ یک طرح پونزی بیت کوین به نام Bitcoin Savings and Trust تعطیل شد و مردم ۷۰۰،۰۰۰ بیت کوین را از دست دادند.

۳۹٫ بیت‌کوین در تنها سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۶۲ درصد افزایش یافته است.

۴۱٫ شرکت های مایکروسافت، دل و اکسپدیا نمونه هایی از شرکت هایی هستند که بیت‌کوین را به عنوان پرداخت می پذیرند.

۴۲٫ آستین کریگ (Austin Craig) و بکی بیانگهام (Beccy Bingham) نشان دادند که چگونه یک فرد می تواند تنها با یک بیت کوین، به اندازه ۹۲ روز زنده بماند.

۴۳٫ در سال ۲۰۱۴ تعداد بازرگانانی که بیت‌کوین را مورد پذیرش قرار دادند از ۳۶،۰۰۰ نفر به ۸۲،۰۰۰ نفر افزایش یافت.

۴۴٫ اعتقاد بر این است که اتریوم با ارزش ۷/۱۸ میلیارد سکه و لایت کوین با ارزش ۲٫۲۷ میلیارد سکه، جایگزین بیت‌کوین می شوند.

۴۵٫ ۹۰ درصد از آدرس های بیت‌کوین دارای ارزش واقعی نیستند.

۴۶٫ راجر ور (Roger Ver) با ۵۲ میلیون بیت کوین، چارلی شرم (Charlie Shrem) با ۴۵ میلیون بیت‌کوین و دیو کارلسون (Dave Carlson) با ۳۵ میلیون بیت‌کوین بعضی از میلیونرهای بیت کوین هستند.

۴۷٫ ۱۳۵۴ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان وجود دارد که در ۵۵ کشور جهان برای انجام مبادلات مستقر هستند.

۴۸٫ بیت‌کوین در کشور بلژیک از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار است.

۴۹٫ کشور سوئیس ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز خارجی طبقه بندی کرده است.

۵۰٫ بیت‌کوین در ویتنام، بولیوی، قرقیزستان، ایسلند، اکوادور، بنگلادش و تایلند غیرقانونی به شمار می رود.

جهان بیت کوین‌ها بسیار جذاب و شگفت انگیز است. امید می رود که حداقل ۱۰ مورد یا بیشتر از موارد عنوان شده در این مقاله را یاد گرفته باشید.