video thumb

سخت گیری های روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال ادامه دارد

ولادمیر پوتین چند هفته گذشته در صحبتی به ارزهای دیجیتال اشاره کرد و توضیح داد که از رمزارزها می توان برای پرداخت و انتقال وجه استفاده کرد، موضوعی که در نگاه بسیاری به این معنی بود که بزودی شاهد کاهش محدودیت های روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال و آزاد شدن معاملات رمزارز در این کشور پهناور خواهیم بود. با این حال، مقام دولتی روسیه اعلام کرده است که مقررات روسیه نسبت به ارزهای دیجیتال همچنان بازدارنده باقی خواهند ماند.

دیمیتری مارینیچف، مقام ارشد بازرسی اینترنت روسیه در رویداد Blockchain Life 2021 صحبت های جالبی را مطرح کرده است. مارنیچف گفته است که روسیه به موضع محدودکننده در مورد ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد و دولت روسیه نمی خواهد که مردم روسیه با بیت کوین کسب درآمد داشته باشند:”من مطمئن هستم که سیاست های بازدارنده ارزهای دیجیتال روسیه ادامه خواهد داشت، هیچکس در دولت روسیه به دنبال این نیست که به مردم روسیه اجازه دهد تا با فعالیت های رمزارز کسب درآمد داشته باشند و هرگز کسی به آنها اجازه نمی دهد با استفاده از پولی به غیر از روبل پرداخت های خود را انجام دهند. مهم است که همه این را بدانند.”

مارینیچف همچنین در ادامه اشاره کرد که قوانین فعالیت رمزارز روسیه، شامل سرمایه گذاران فردی نمی شود و فقط شرکت های بزرگ کشور را مورد هدف قرار می دهد. او در ادامه توضیح داد که هزینه انرژی در روسیه برای استخراج کنندگان رمزارز چندان جذاب نیست و ادعا کرد که ایالات متحده ارزان ترین برق را در جهان دارد.

به نظر می رسد صحبت های مارینیچف به این معنی است که دولت روسیه به ارزهای دیجیتال علاقه مند شده است و به دنبال آن است که سازمان ها و شرکت ها از آنها استفاده های مفید و مناسبی داشته باشند، اما در عین حال روسیه همچنان نسبت به بیت کوین تردید دارد و قصد ندارد که مردم از آن برای معاملات استفاده کنند. در این راستا بانک های دولتی روسیه ممنوعیت هایی برای معاملات اعمال کرده اند.