video thumb

شیبا اینو از دوج کوین پیشی گرفت!

شیبا اینو در چند روز گذشته روند صعودی موفقی داشته و همچنان هم آن را ادامه می‌دهد. قیمت این رمزارز اکنون ۰٫۰۰۰۰۷۶ دلار بوده و همچنان در حال افزایش است. بازده ماهانه توکن شیبا اینو تقریبا ۷۲۶ درصد است و این رمزارز را به پنجمین ارز دیجیتال پردرآمد سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ تبدیل کرده است.

عملکرد شیبا در برابر رقیب خود، دوج کوین (DOGE) که سود MTD آن در حال حاضر ۸ درصد است بسیار بهتر بوده است. علاوه بر این، امروز با رشدی بزرگ ارزش بازار شیبا به ۴۲٫۱ میلیارد دلار رسیده است (رتبه ۹ام از نظر ارزش بازار) و پس از دوج‌کوین با ارزش ۳۸٫۷ میلیارد دلار (جایگاه ۱۰ام) قرار گرفت، موضوعی که باعث شده است در نهایت شیبا بتواند دوج کوین را در رقابت ارزش بازار شکست دهد.

شیبا در حال تقلید از دوج‌کوین است؟

دوج‌کوین در سال ۲۰۱۳ بر اساس میم (جوک) یک سگ ژاپنی ایجاد شد، به دنبال آن در سال ۲۰۲۰ شیبا عرضه شد که در واقع الهام از همان سگ ژاپنی بود و شیبا اینو نام داشت. اکنون هشت سال پس از معرفی دوج‌کوین، محبوبیت این رمزارز به دنبال استفاده توسط تیم‌های ورزشی، تئاترهای شرکت AMC و سرمایه‌گذاری‌های مردم به لطف تاییدیه‌های ایلان ماسک، بیشتر از همیشه شده است.

قیمت دوج در پنج ماه اول سال ۲۰۲۱ با رشد ۱۵۰۰۰ درصدی به محبوبیتی باورنکردنی رسید و بسیاری به سمت این رمزارز تمایل پیدا کردند. این توکن در ۸ می به رکورد ۰٫۷۳ دلار رسید و اکنون با ۳۰ درصد رشد در قیمت  ۰٫۳۰ دلار معامله می‌شود.

رشد‌ها و افزایش‌های اخیر شیبا از جهاتی مشابه با دوج‌کوین است و همین موضوع باعث می‌شود که بساری آن را به عنوان یک هدف سرمایه‌گذاری بلند مدت قرار دهند چرا که این احتمال را می‌دهند که شیبا تا قیمت ۰٫۰۰۰۱۳۵۰۰ دلار پیش برود. با این وجود، نمودار‌ها و داده‌های مختلف نشان می‌دهند که با افزایش قیمت‌های اخیر، شیبا خود را برای ورود به یک اصلاح قیمتی بزرگ آماده می‌کند.

روند قیمتی شیبا چگونه خواهد بود؟

جو ویزنتال (Joe Wiesenthal)، سردبیر مجله Bloomberg Markets، خاطرنشان کرد که شیبا دارای قابلیت‌های پیشرفته قراردادهای هوشمند است که همین موضوع آن را بهتر از دوج‌کوین می‌کند. بسیاری می‌گویند که افزایش اخیر قیمت شیبا ممکن است برای راه‌اندازی روز دوشنبه انجمن Shiboshis باشد. در این انجمن انلاین، افرادی که دارای توکن‌های غیرقابل معاوضه یا NFT شیبا با نام Shiboshis هستند، پاداش‌های اختصاصی دریافت می‌کنند.

مطالعه‌ اخیر شرکت Bacancy Technology نشان می‌دهد که شیبا در سال ۲۰۲۱ به طور متوسط ​​۲٫۸ میلیون بار در گوگل جستجو شده است که این رمزارز را در سومین رتبه پس از بیت‌کوین و اتریوم قرار می‌دهد، این در حالی است دوج‌کوین در رتبه ششم لیست جستجو قرار دارد.

جاناتان چیسمن (Jonathan Cheesman) مدیر صرافی FTX به بلومبرگ گفت: “میم‌کوین‌ها ثابت کردند که ارزشمند هستند و در سال ۲۰۲۱ توانستند مناسب سرمایه گذاری بودن خودشان را اثبات کنند.” اما بن کازلین (Ben Caselin)، مدیر صرافی AAX نظر متفاوتی دارد و به سرمایه‌گذاران شیبا هشدار می‌دهد که با دقت پیش بروند و به الگو‌های قبلی این رمزارز دقت کنند، الگوها نشان می‌دهند که این رمزارز بعد از رشد‌هایی که داشته ریزش‌های سنگینی هم تجربه کرده است.

خرید و فروش ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر