سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

السالوادور ۴۲۰ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله (Nayib Bukele) توییت کرد که دولتش از افت اخیر قیمت بیت‌کوین استفاده کرده و ۴۲۰ بیت‌کوین به خزانه خود اضافه کرده است. او در توییتی نوشت: “این یک انتظار طولانی بود، اما ارزشش را داشت. ما همچنان در پایین‌ترین حد بیت‎‌کوین در حال خرید هستیم!” چندی بعد در توییتی دیگر نوشت: “ما در حال حاضر از بیت‌کوینی که خریداری کرده‌ایم در سود هستیم.” در فاصله بین توییت‌ها ارزش بیت‌کوین در این کشور ۰٫۴ درصد یا ۱۰۰ هزار دلار افزایش یافت.

با این خرید جدید، تعداد بیت‌کوین‌های در اختیار این کشور به ۱۱۲۰ بیت‌کوین با ارزش ۸۷٫۴ میلیون دلار رسیده است. میانگین قیمت خرید این کشور کمی بالاتر از ۵۳,۳۰۰ دلار برآورد شده است.

السالوادور برای اولین بار در ۶ سپتامبر سال جاری ۴۰۰ بیت‌کوین خریداری کرد و یک روز بعد، زمانی که اولین کشور در جهان بود که بیت‌کوین را به عنوان ارز قانونی انتخاب کرده بود، ۱۵۰ بیت‌کوین دیگر خریداری کرد. در ۱۹ سپتامبر، السالوادور ۱۵۰ بیت کوین دیگر خرید که مجموع دارایی های این کشور را به ۷۰۰ بیت کوین رساند.

با این حال، ناظران دیگر نظر مثبتی نسبت به خرید‌ اخیر ندارند و از امنیت ذخایر بیت‌کوین این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر در پاسخ به توییت رئیس جمهور نوشت که چه کسی کلید‌های خصوصی را نگه می‌دارد؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر ذخایر کشور هک شوند؟ کاربری دیگر در ادامه این نگرانی‌ها نوشت که بیت‌کوینی که با مالیات مردم خریداری شده است باید در یک نهاد مالی شفاف برای عموم به اشتراک گذاشته شود.

داگلاس رودریگز (Douglas Rodriguez)، رئیس بانک مرکزی السالوادور در اوایل این ماه به خبرگزاری بلومبرگ گفت که این کشور با این امید که بیت‌کوین در آینده به یک سیستم پرداخت قانونی جهانی تبدیل ‌می‌شود، به سرمایه‌گذاری خود ادامه می‌دهد. رودریگز گفت: “ما هیچ خطری نمی‌بینیم. بیت‌کوین به یک سیستم پرداخت و یک سیستم مالی رسمی تبدیل خواهد شد.”

قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود (۶۶,۹۷۶ دلار) در اوایل این ماه، به ۵۸,۵۷۰ دلار کاهش پیدا کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location