سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا سولانا می تواند تا پایان سال به ۲۵۰ دلار برسد؟

رمزارز سولانا (SOL) در چند روز گذشته باری دیگر به مقاومت نزدیک بالاترین قیمت تاریخ خود رسیده است، مقاومتی که به نظر می رسد شکننده باشد. رشد چشم گیر اکوسیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای (DeFi) و توکن های غیرقابل معاوضه (NFT) فرصت خوبی برای سولانا ایجاد کرده است تا قبل از پایان سال میلادی به بالای ۲۵۰ دلار برسد. علاقه سرمایه گذاران نهادی یک عامل کلیدی در رشد ۴۹۰ درصدی از ماه آگوست بازار این رمزارز بوده است و همچنان این افراد نقش بزرگی در بازار ایفا می کنند.

دیفای در حال رشد و گسترش است

دو پروژه برجسته و بزرگ مالی غیرمتمرکز سولانا صرافی های غیرمتمرکز هستند که هرکدام نزدیک ۲ میلیارد دلار ارزش قفل شده دارند.

Saber یک پروتکل سازنده بازار خودکار است که بین جفت معاملاتی پایدار و دارایی های مصنوعی معامله می کند و بازدهی را برای ارائه دهندگان نقدینگی پلتفرم فراهم می کند. پروژه Raydium از جمله دیگر پروژه های مهم سولانا، یک صرافی غیرمتمرکز با قابلیت استخر نقدینگی (Liquidity Pool) و کشت سود (Yield Farming) است.

طبق گزارشات منتشر شده توسط CoinShares، در اواسط ماه اکتبر به صورت هفتگی ورودی ۱۲ میلیون دلار توسط سرمایه گذاران نهادی به سولانا را داشتیم، در همان زمان شعبه آمریکای صرافی FTX پشتیبانی از بلاک چین سولانا را اعلام کرد که کاربران را قادر می سازد تا NFT هایی که مطابق استاندارد توکن Metaplex هستند را معامله کنند.

سود باز (open interest) قراردادهای آتی سولانا به بالاترین سطح رسیده است

این اخبار مثبت در بازارهای مشتقات سولانا نیز منعکس شده است و در مجموع داده های سود باز آتی قابل مشاهده است.

این شاخص در ۲۵ اکتبر، با ۱۲۳ درصد رشد در ۳۰ روز به رکورد ۱٫۸۶ میلیارد دلار رسید. برای مقایسه، جالب است بدانید که کاردانو و پولکادات در حال حاضر حدود ۹۰۰ میلیون دلار سود باز آتی دارند. هرچند نیاز است بدانیم که این رویداد لزوما مثبت نیست، زیرا قراردادهای آتی به خریدار (لانگ) و فروشنده (شورت) نیاز دارند. با این وجود، این افزایش توجه و علاقه به سولانا می تواند دیگر فعالان و سرمایه گذاران را جذب کند.

عامل مثبت دیگر این است که حتی پس از قطعی و مشکلات شبکه ۱۷ ساعتی در ۱۴ و ۱۵ سپتامبر، پروتکل های دیفای همچنان ارزش کل قفل شده (TVL) 13.5 میلیارد دلاری را حفظ می کنند. هرچند لازم به ذکر است که قطعی شبکه سولانا به دلیل حمله امنیتی نبود و این قطعی شبکه طبق اعلامیه منتشر شده پس از حملات هرز ربات ها رخ داد، موضوعی که ۴۰۰ هزار تراکنش در ثانیه به شبکه تحمیل کرد. این قطعی باعث کاهش قیمتی و ضرر به قسمت های مختلف اکوسیستم سولانا شد، اما مشاهده می کنیم که روند بهبود در حال انجام است و همچنان سولانا وضعیت بسیار خوبی دارد.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

۲۵۰ دلار برای سولانا نزدیک تر از همیشه به نظر می رسد

ابزارهای تحلیلی و پیش بینی روند بازار را مثبت می بینند، این ابزارها در گذشته و در ۲۰ اکتبر چشم انداز صعودی برای سولانا را شناسایی کردند، موضوعی که واقعیت داشت و با رشد ۱۵ درصدی این رمزارز به ۲۱۰ دلار رسید. همچنین داده ها از افزایش ۳۲ درصدی توییت های مربوط به سولانا با توجه به میانگین ۳۰ روزه خبر می دهند که خبری مثبت است.

این شبکه یک راه حل مناسب برای برنامه های DeFi و NFT است که نیازمند تراکنش های سریع و ارزان هستند. اکوسیستم سولانا به گسترش و رفع مشکلات خود ادامه می دهد و هدف ۲۵۰ دلار تا پایان سال نزدیک و امکان پذیر است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location