video thumb

گزارشات حاکی از نقش آلت کوین ها در جذب شرکت ها و سازمان ها به بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ است

طبق گزارشات منتشر شده در ۲۶ اکتبر توسط صرافی ارزدیجیتال Okcoin، تعداد و حجم معاملات سازمان ها و موسسات در سال گذشته میلادی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکثر سرمایه گذاری ها در امور مالی غیرمتمرکز، استیبل کوین ها و توکن ها انجام شده است. خرید های اخیر سرمایه گذاران نهادی با سال ۲۰۲۰ در تضاد است، زمانی که شرکت ها و سازمان ها ترجیح می دادند تا در آلت کوین های محبوب مانند اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) سرمایه گذاری کنند.

با توجه به گزارش منتشر شده، بین سپتامبر سال ۲۰۲۰ تا سپتامبر سال ۲۰۲۱، افزایش ۴۵۰ درصدی در تعداد مشتریان نهادی و همچنین در مدت مشابه افزایش ۱۲۴ درصدی در حجم معاملات نهادی این صرافی دیده شده است. ۵۳ درصد از خریدهایی که سرمایه گذاران نهادی در ماه سپتامبر انجام داده اند برای آلت کوین ها بوده است. علاوه بر این، مشتریان نسبت به سال های گذشته علاقه بیشتری نسبت به ارزهای مختلف بازار داشته اند.

به طور خاص این گزارش اشاره می کند که سرمایه گذاران به دارایی های جدید و جوان از جمله میامی کوین (MIA) و آوالانچ (AVAAX) روی آورده اند. در گذشته و چیزی که در سال ۲۰۲۰ مشاهده شد، سرمایه گذاران ترجیح می دادند که در رمزارزهایی سرمایه گذاری کنند که حداقل ۴ سال از عمر آنها گذشته بود.

در این تحقیق، رفتار سرمایه گذاران بزرگ، کارگزاران خرده فروشی، پردازشگران پرداخت و سایر نهادها در سراسر جهان بررسی شده اند. لازم به ذکر است که این نتیجه صرفا در صرافی Okcoin دیده نشده است و سایر صرافی ها و شرکت های فعال بازار به نتایج مشابهی رسیده اند. به عنوان مثال در ماه سپتامبر گزارش تحلیلی Chainalysis خبر از افزایش تراکنش ها و محبوبیت حوزه دیفای (DeFi) در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ داد. در این گزارش همچنین مشخص شد که علاقه سازمانی و شرکت ها به رمزارز سولانا (SOL) بسیار بیشتر از بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) بود.

این گزارشات نشان می دهد که در بازار امروزه ارزهای دیجیتال، فرصت های بسیار بیشتری نسبت به چند سال گذشته وجود دارد و سرمایه گذارن بزرگ نیز متوجه آن شده اند. این موضوع می تواند خبر مثبتی باشد، زیرا بازار را رقابتی و فضا برای رشد دیگر ارزهای خوب مهیا می کند، ارزهایی که با توجه به بهبود ها و ویژگی های جدید و منحصر به فرد خود می توانند جایگاه بهتری نسبت به ارزهای قدیمی بازار پیدا کنند.