video thumb

پلتفرم پیش‌بینی پالی‌مارکت زیر ذره‌بین CFTC

بازار پیش بینی غیرمتمرکز پالی‌مارکت (Polymarket) واقع در نیویورک آمریکا تحت بررسی کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) قرار گرفته است. بر اساس گزارش ۲۳ اکتبر خبرگزاری بلومبرگ، CFTC در حال بررسی این موضوع است که آیا پالی‌مارکت به مشتریان خود اجازه می‌دهد تا گزینه‌های باینری و مبادلاتی که باید در نهاد‌های مالی ثبت شوند را معامله کنند. ناگفته نماند که CFTC هنوز این خبر را رد یا تایید نکرده است.

سخنگوی پالی‌مارکت اظهار داشت: “پلتفرم ما متعهد است که از قوانین و مقررات پیروی کند و اطلاعاتی را در اختیار نهاد‌های نظارتی قرار دهد که می‌تواند در تحقیقات آنها موثر باشد.”

پالی‌مارکت میزبان انواع بازارهای پیش‌بینی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از استیبل‌کوین USD Coin نتایج رویدادها و اتفاقات آینده را پیش‌بینی کنند. پالی‌مارکت در برابر مشتریان خود موضع نمی‌گیرید و از ویژگی قرارداد هوشمند (smart contract) پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا با پروتکل ارتباط برقرار کنند.

در ادامه گزارش بلومبرک آمده است که این تحقیقات در حالی انجام می‌شود که پالی‌مارکت در حال مذاکره برای افزایش بودجه است و این اتفاق می‌تواند ارزش این شرکت را به ۱ میلیارد دلار افزایش دهد.

با این وجود، پالی‌مارکت تنها بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز نیست، پلتفرم Augur برنامه‌ای مشابه با پالی‌مارکت است که بر روی شبکه بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شده است. پالی‌مارکت طیف وسیعی از بازارهای پیش‌بینی شامل تعداد موارد کرونا، قیمت‌های رمزارز و حتی پیش‌بینی چشم انداز ریاست جمهوری آمریکا است. پلتفرم Augur به گستردگی پالی‌مارکت نیست و در حال حاضر تنها می‌تواند رویداد‌های ورزشی و قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کرد.