video thumb

سقوط ۲۰ درصدی شیبا اینو به دنبال توییت ایلان ماسک

رمزارز شیبا اینو (SHIB) که با الهام از دوج کوین (DOGE) ایجاد شده، در ۲ ساعت گذشته ۲۰ درصد ریزش داشته است چرا که بنیانگذار تسلا، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که هیچ توکنی از شیبا در اختیار ندارد. این ریزش در حالی صورت می‌گیرد که شیبا در ۲۴ اکتبر به بالاترین سطح تاریخی خود (۰٫۰۰۰۰۴۴ دلار) رسید و از ابتدای اکتبر تاکنون بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است.

زمانی که شیبا در حال صعود بود و وضعیت خوبی داشت، کاربری در توییتر با نام ShibaInuHodler از ماسک می‌پرسد که چقدر شیبا در اختیار دارد و ماسک در پاسخ می‌گوید که شیبا خریداری نکرده است. همین کافی بود تا قیمت شیبا به سرعت و تنها در ۲ ساعت ۲۰ درصد ریزش داشته باشد و فقط نیم ساعت بعد از پاسخ ماسک وارد کانال ۰٫۰۰۰۰۳۵ دلار شود.

نظرات سرمایه‌گذاران شیبا نسبت به این اتفاق متفاوت است، از طرفی ShibaInuHodler به ماسک پیشنهاد می‌کند که در شیبا سرمایه‌گذاری کند، و از طرفی دیگر کاربران ShibaInuHodler را به دلیل مشارکت با ماسک مورد انتقاد قرار می‌دهند. یکی از کاربران نوشت: “لطفا تحریک کردن افراد مشهور را متوقف کنید، جامعه ما (ارز دیجیتال) بدون این نوع اتفاقات وضعیت خوبی دارد.”

این اولین باری نیست که ماسک در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال دخالت می‌کند و در گذشته اینکار را با دوج‌کوین و حتی بیت‌کوین انجام داده بود، هر چند که ماسک همچنان از دوج‌کوین و مزایای آن حمایت می‌کند. در ۲۴ اکتبر، بنیانگذار SpaceX در توییتر نوشت: “من با بسیاری از افرادی که در خطوط تولید تسلا یا SpaceX مشعول کار هستند صحبت کرده‌ام و همه آنها دوج داشته‌اند. آنها کارشناسان مالی یا مهندسین سیلیکون‌ولی نیستند. به همین دلیل من تصمیم گرفتم که از دوج حمایت کنم، چرا که این رمزارز مردم است.”

خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر