video thumb

ارزش بیت‌کوین ساتوشی ناکاموتو از ۶۰ میلیارد دلار گذشت

خالق ناشناس بیت‌کوین که با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) شناخته می‌شود، به لطف افزایش اخیر قیمت این رمزارز به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده است. ارزش بیت‌کوین در روند صعودی اخیر خود تا ۶۲,۹۴۵ دلار افزایش یافت و سپس به ارزش حدودی ۶۲,۰۰۰ دلار رسید، با توجه به نرخ فعلی و تعداد برآورد شده کوین‌هایی که ساتوشی در اختیار دارد، او را در بین ۲۰ ثروتمند برتر چهان قرار داده است.

بر اساس گزارش ویل آلرت (Whale Alert)، گفته می‌شود که خالق طلای دیجیتال حدود ۱ میلیون بیت‌کوین (BTC) در اختیار دارد، اگرچه برخی از افراد معتقدند که موجودی او حدود ۷۵۰،۰۰۰ بیت‌کوین است، در حالی که برخی دیگر معتقدند که او بیش از ۱ میلیون بیت‌کوین دارد.

افزایش قیمت‌های فعلی می‌تواند ثروت این مبتکر را به ۶۰ تا ۶۱ میلیارد دلار برساند و او را در لیست ۲۰ میلیاردر برتر مجله Forbes قرار دهد. جالب است بدانید که ساتوشی ناکاموتو هنوز فاصله زیادی با ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان دارد چرا که ارزش ثروت او حدود ۲۱۴٫۸ میلیارد دلار است. خالق بیت‌کوین در صورتی می‌تواند جای ایلان ماسک را بگیرد که ارزش بیت‌کوین حداقل به ۲۱۵,۰۰۰ دلار برسد.

اگر بیت‌کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد، ناکاموتو می‌تواند به ۱۰ ثروتمند برتر چهان ملحق شود. هویت ابداع کننده بیت‌کوین یک راز باقی مانده است زیرا بسیاری تصور می‌کنند که او ممکن است فوت کرده باشد چرا که از زمان ایجاد این موجودی یک دلار هم از آن خرج نشده است. با این حال، باید توجه داشت که این تنها حدس و گمان است و ممکن است که ناکاموتو هنوز زنده و فعال باشد.