سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

معاون بانک مرکزی انگلستان می‌گوید که نهادهای نظارتی باید ارزهای دیجیتال را با جدیت بیشتری دنبال کنند

جان کانلیف (Jon Cunliffe)​​، معاون فرماندار در امور مالی بانک انگلستان می‌گوید که رشد خطرناک بازار ارزهای دیجیتال در سیستم مالی در حال حاضر نسبتاً محدود است، اما اگر نهاد‌های نظارتی غفلت کنند، این پتانسیل را دارد که به سرعت رشد کند.

کانلیف ​​در سخنرانی خود در انجمن شبکه بین المللی ارتباطات مالی بین بانکی (SWIFT) در ۱۳ اکتبر گفت که قانون‌گذاران در سراسر جهان تازه شروع به توسعه پایه‌های مورد نیاز برای تنظیم و اصلاح ارزهای دیجیتال کرده‌اند، اما باید آن را با سرعتی بیشتر از همیشه دنبال کنند. کاتلیف در ادامه صبحت‌های خود در مورد خطرات احتمالی ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها و اینکه چطور می‌توانند به سیستم مالی آسیب بزنند صحبت کرد.

یکی از سناریو‌هایی که کاتلیف مطرح کرده این است که اگر قیمت دارایی‌های دیجیتال بی‌پشتوانه (غیربانکی) به صفر برسد، می‌تواند نوسان قیمت را به دنبال داشته باشد که باعث مارجین کال در پوزیشن‌های اهرم‌دار معاملات فیوچرز شده و معامله کنندگان را وادار می‌کند که به دنبال پول نقد باشند. نتیجه این اتفاق فروش دارایی‌های دیگر و حمله به خرید در بازارهای دیگر می‌شود که چیزی جز هرج و مرج به دنبال نخواهد داشت.

کانلیف ​​می‌گوید: “در حال حاضر ریسک نوسانات مالی محدود است و به ندرت اتفاق میفتد، اما اگر همانطور که من انتظار دارم این منطقه (ارزهای دیجیتال) به سرعت به توسعه و گسترش خود ادامه دهد، می‌تواند این سناریو را عملی کند.” او در ادامه گفت: “میزان بزرگ شدن این خطرات تا حد زیادی به ماهیت و سرعت پاسخگویی نهاد‌های نظارتی و قانون‌گذاران بستگی دارد.”

کاتلیف قبلا گفته بود که بانک مرکزی انگلستان باید پول دیجیتال عمومی را که می‌تواند نیازهای مدرن زندگی روزمره مردم را برآورده کند را ایجاد و منتشر کند، به این معنا که ممکن است در آینده بانک مرکزی انگلستان پوند (واحد ارزی کشور) را به صورت پوند دیجیتال عرضه کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location