سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

Coincheck همچنان منتظر مجوز فعالیت رسمی خود در ژاپن

بسیاری از ما حمله بزرگ سایبری به پلتفرم مبادلات ارزهای دیجیتال Coincheck در ماه ژانویه سال جاری میلادی را به خاطر داریم که در جریان آن حدود ۵۰۰ میلیون دلار توکن دیجیتال این شرکت به سرقت رفت. این سرقت به عنوان بزرگترین سرقت تاریخ مبادلات ارزهای دیجیتال شناخته شده و تقریبا می‌توان گفت پس از رخداد این اتفاق بود که موضوع امنیت سرمایه های دیجیتال و اهمیت آن بیش از پیش برای فعالان این صنعت مطرح شد.

تلاش‌های Coincheck برای بازگشت به بازار ارزهای دیجیتال اندکی پس از رخداد این حادثه آغاز شد. اما بر اساس گزارش ارسالی از سوی خبرنگار بلومبرگ در توکیو، این تلاش‌ها همچنان بی نتیجه مانده و Coincheck هنوز موفق به باز پس گیری پروانه فعالیت مجدد خود از سوی آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA)  نشده است. با اینکه قرار بوده این پروانه تا ماه اکتبر سال جاری میلادی برای Coincheck صادر شود، اما با گذشت دو ماه از تاریخ یاد شده، هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.

البته رسانه‌های ژاپن این هفته اعلام کردند که قرار است پروانه فعالیت Coincheck تا آخر سال جاری میلادی صادر شود. اما نکته قابل توجه اینجاست که باید دید Coincheck چه تمهیدات امنیتی برای جلوگیری از رخداد سرقت‌های مشابه در آینده تدارک دیده است.

گفته می‌شود یکی از اقدامات این پلتفرم ژاپنی، تغییر لیست خود در بخش امنیت سه ارز دیجیتال فعال بر روی مبادلات این پلتفرم یعنی Monero، Zcash و Dash است. به گفته Coincheck، در صورت تکرار حمله علیه این سه بلاک چین، آدرس‌های مقصد فورا مخفی خواهند شد و قابل دسترس هکرها نخواهند بود.

Coincheck در حال حاضر یک پایگاه مبادلاتی متوسط به شمار می‌آید

همانطور که می‌دانیم شرکت Coincheck ضرر مالی تحمیل شده بر کلیه مشتریان خود در جریان سرقت بزرگ از پلتفرم این شرکت را پرداخت کرد و البته در پی این حادثه، حجم مبادلات مالی انجام شده بر روی این پلتفرم به شدت کاهش یافت.

به عنوان مثال در تاریخ ۲۰ دسامبر سال جاری میلادی، در مجموع حدود ۲۲ میلیون دلار مبادلات مالی مربوط به ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم Coincheck انجام شده که این رقم، نشان دهنده کارایی متوسط این پلتفرم ژاپنی است. البته به گفته کارشناسان، در صورت صدور مجدد مجوز کار برای Coincheck، میزان مبادلات انجام شده بر روی پلتفرم آن و جایگاه این شرکت در بازار ارزهای دیجیتال ژاپن نیز بسیار بالا خواهد رفت. اما دیگر پلتفرم رقیب Coincheck، یعنی بایننس همچنان در صدر جدول پلتفرم های مبادلاتی جا خوش کرده و به عنوان پلتفرم پیشرو در تمامی جهان به حساب می‌آید. یکی از دلایل موفقیت بایننس در برابر Coincheck ، پشتیبانی این پلتفرم از انواع ارزهای دیجیتال و مبادله بسیاری از آنها به یکدیگر است. این درحالیست که Coincheck  تنها در زمینه مبادله بیت کوین با ارزهای فیات فعالیت دارد.

البته این تنها Coincheck  نیست که منتظر کسب پروانه فعالیت است. حدود ۲۰۰ پلتفرم فعال دیگر در زمینه ارزهای دیجیتال در ژاپن نیز پشت درهای آژانس خدمات مالی ژاپن منتظرند تا مجوزهای لازم جهت انجام فعالیتهای قانونی خود این کشور را کسب نمایند. این پلتفرم در صدر جدول پلتفرم های مبادلاتی جا خوش کرده و به عنوان پلتفرم پیشرو در تمامی جهان به حساب می آید.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location