سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

یک سوم مردم السالوادور از کیف پول رمزارز داخلی این کشور استفاده می‌‌کنند

نایب باکله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، مدعی است که ۲٫۱ میلیون نفر از مردم کشورش از کیف پول ارز دیجیتال چیوو (Chivo) که تحت حمایت دولت است استفاده می‌کنند. او در این توییت نگاهی اجمالی به موفقیت ظاهری بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی کشور داشته است.

این رئیس جمهور جنجالی در صفحه توییتر خود با ۲٫۹ میلیون دنبال کننده اعلام کرد که چیوو پس از تنها سه هفته فعالیت اکنون بیشتر از هر بانکی در السالوادور کاربر دارد. با تبدیل شدن بیت‌کوین به پول قانونی کشور، دولت کیف پول چیوو را در اوایل سپامبر را‌ه‌اندازی کرد تا افراد از هرجای دنیا بتوانند پرداخت‌هایی با بیت‌کوین یا دلار داشته باشند، هر چند که جامعه هدف این کیف پول مردم السالوادور است. باکله می‌گوید که این تنها به زمان بستگی دارد تا کیف پول چیوو از تمام بانک‌های السالوادور پیشی بگیرد.

رئیس جمهور السالوادور ادعا می‌کند که قانونی کردن بیت‌کوین به خوبی پیش رفته و در سراسر کشور با استقبال خوبی روبه‌رو شده است. این در حالی است که صدها معترض ضد دولتی برای مخالفت با این موضوع به خیابان‌ها آمدند. معترضان در ۱۵ سپتامبر با سوزاندن یکی از خودپرداز‌های رمزارز در پایتخت خشم خود را به گوش دولت رساندند.

با این حال، باید گفت که پذیرش گسترده چیوو توسط مردم به این دلیل است که دولت با هدف جذب کاربر، ۳۰ دلار بیت‌کوین به هر کسی که در چیوو حساب دارد واریز کرده است. بر اساس نظرسنجی اخیر آژانس Sherlock Communications مستقر در برزیل، بیشتر از نیمی از مردم السالوادور با بیت‌کوین آشنایی ندارند.

همچنین، دولت نایب باکله به دنبال ریزش‌ها و ناپایداری‌های اخیر تعداد زیادی بیت‌کوین خریداری کرده است و حداقل دو بار در روزهای کاهشی بازار اقدام به خرید کرده است. مجموع دارایی‌های بیت‌کوین دولت السالوادور اکنون به ۷۰۰ BTC می‌رسد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location