video thumb

توییتر قابلیت پاداش دهی رمزارز را راه‌اندازی کرد

توییتر، شبکه اجتماعی معروف، گزینه‌ای را فعال می‌کند که به تمام کاربران خود اجازه می‌دهد که از طریق این برنامه رمزارز پاداش دهند. استر کرافورد (Esther Crawford)، مدیر محصول کارکنان توییتر در پست وبلاگ خود در روز پنجشنبه اعلام کرد که قابلیت پرداخت به وسیله رمزارز برای همه کاربران iOS در سراسر جهان فعال شده است و این برنامه قصد دارد تا هفته‌های آینده این قابلیت را برای اندروید هم ارائه دهد.

این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد که از برنامه‌های واسطه مانند Cash App ،Patreon ،Venmo ،Chipper ،Bandcamp Razorpay ،GoFundMe ،PicPay و دیگر برنامه‌ها استفاده کنند و آن را برای دریافت وجه به نمایه شخصی یا توییت‌های خود متصل کنند. کرافورد می‌گوید که می‌خواهد همه در توییتر به مسیرهایی برای درآمدزایی دسترسی داشته باشند و کاربران بتوانند فارغ از مرزها به یکدیگر کمک کنند.

علاوه بر خدمات مرتبط، قابلیت پاداش دهی توییتر برای واریز بیت‌کوین (BTC) از طریق پروتکل Lightning Network که از برنامه Strike استفاده می‌کند ممکن است، همچنین کاربران می‌توانند آدرس مستقیم واریز بیت‌کوین را به نمایه شخصی خود اضافه کنند که با انجام اینکار دیگر نیازی به انجام مراحل قبل نیست. به گفته کرافورد توییتر هیچ سهمی از پرداخت‌ها نمی‌برد.

بیت‌کوین و رمزارزها تنها بخش مورد توجه این شرکت نیست؛ این شرکت گفت که قصد دارد از طریق توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) سیستم احراز هویت طراحی کند و اجازه دهد که کاربران به راحتی و با امنیت بالا به کیف پول‌های خود وصل شوند. سخنگوی شرکت گفت: “احراز هویت از طریق NFT به صورت یک نشان، در تصویر نمایه نشان داده می‌شود و مالک از طریق NFT خود شناخته می‌شود.”

NFT اخیراً محبوبیت خود را به عنوان راهی برای خرید و تجارت هنرهای دیجیتال در بلاک‌چین اتریوم افزایش داده است. چند ماه پیش، حساب اصلی توییتر اقدام به اهدای NFTهایی کرد که در بازاری به نام Rarible نگهداری می‌شد.