سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سولانا دلیل عدم موفقیت پروتکل جدید خود را حمله به شبکه معرفی کرده است

تیم رمزارز سولانا (Solana) 17 ساعت خاموشی هفته گذشته را ناشی از حمله به پروتکل انگور (Grape) عنوان کرد که قرار بود در ۱۴ سپتامبر با هدف ارائه خدمات عرضه اولیه دیفای (IDO) معرفی شود. سولانا می‌گوید که ربات‌ها با اسپم در شبکه فعالیت پروتکل انگور را مختل کرده‌ بودند.

حمله به گونه‌ای بود که در هر ثانیه ۴۰۰,۰۰۰ تراکنش انجام می‌شد که تیم این رمزارز آن را رشد بی‌حد و مرز صف‌های تراکنش و بلوک‌ها در نظر گرفت که نتیجه آن انجام چند هاردفورک (تغییرات نرم افزاری) در شبکه به صورت اتوماتیک بود. همچنین این حمله باعث شد که اعتبارسنجی شبکه سولانا به مشکل برخورد کند. نتیجه این مشکلات باعث شد که این شبکه طی ۱۴ تا ۱۵ سپتامبر به مدت ۱۷ ساعت آفلاین شود.

بازیابی شبکه با همکاری مهندسین تیم سولانا و بیش از ۱۰۰۰ ناظر انجام شد و موفق شدند که یک هاردفورک موفقیت آمیز داشته باشند، همچنین این شبکه در این هنگام پشتیبانی و همراهی بیش از ۸۰ درصد از فعالان و سرمایه‌گذاران شبکه خود را به همراه داشت. تیم سولانا مدت زمان آفلاین بودن شبکه را ۱۷ ساعت تخمین می‌زنند و می‌گویند که در این مدت شبکه سولانا اصلاح، ارتقا و با عملکرد کامل بازگردانده شده است.

سولانا می‌گوید که در حال تهیه گزارش فنی و تحلیل علت اصلی این اتفاقات است که در هفته‌های آینده آن را منتشر می‌کند. قیمت رمزارز سولانا (SOL) از زمانی که به بالاترین سطح خود در ۹ سپتامبر (۲۱۳ دلار) رسید، بی‌ثبات بوده است. در زمان نگارش این مقاله قیمت این رمزارز ۱۳۷ دلار بوده است.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location