video thumb

کوین‌بیس یک قرارداد جدید ۱٫۳۶ میلیون دلاری با سازمان گمرگ آمریکا امضا کرد

صرافی آمریکایی کوین‌بیس (Coinbase) یک قرارداد توسعه فناوری برای وزارت امنیت داخلی به ارزش ۱٫۳۶ میلیون دلار به امضا رسانده است. بر اساس این قرارداد، کوین‌بیس متعهد شده که یک نرم افزار توسعه فناوری برای بخش مهاجرت و گمرگ ایالات متحده (ICE) جهت سرویس دهی ارائه دهد.

این قرارداد در تاریخ ۱۶ سپتامبر اجرایی شده و دومین مشارکت صرافی کوین‌بیس و سازمان گمرگ آمریکا است. اولین مشارکت یک قرارداد ۳۰,۰۰۰ دلاری در ماه اوت است که جهت ارائه خدمات پزشکی رایانه‌ای به سازمان انجام شده بود.

این اتفاق باعث انتقاداتی نسبت به این صرافی شده و بخش اعظمی از این انتقادات مربوط به پروتکل نوترینو (Neutrino) است که در سال ۲۰۱۹ توسط کوین‌بیس خریداری و باری دیگر شروع به فعالیت کرد. گفته شده که افراد پشت این پروتکل عضو تیم هک بوده‌اند و مشخص شده که آنها به رژیم‌های اقتدارگرا در جاسوسی از روزنامه نگاران کمک کرده‌اند.

جسی پاول (Jesse Powell)، مدیرعامل شرکت Kraken در واکنش به قرارداد جدید کوین‌بیس با ICE نوشته است: “عجیب‌تر از این قرارداد شهرت زیاد آنها است که توانسته‌اند به دولت خدمات ارائه دهند.”

از زمان خرید پروتکل نوترینو، کوین‌بیس همچنین قراردادهایی با سرویس مخفی ایالات متحده امضا کرده است که کمی بعد از آن در ژوئیه ۲۰۲۰ اعلام شد که یک گروه سایبری ویژه ایجاد شده است. این گروه وظیفه دارد که درباره استفاده از ارزهای دیجیتال جهت اهداف جنایی تحقیق کند.

کوین‌بیس در حال حاضر در زمینه قوانین نظارتی با کمیسیون بورس اوراق بهادار درگیر است و این کمیسیون از اقدام این صرافی جهت عرضه استیبل کوین USD COIN به صورت وام خشمگین است و اعلام کرده که در صورت اجرایی شدن این طرح این شرکت را به دادگاه خواهد کشاند.