video thumb

۵ ارز مهم این هفته که باید زیرنظر داشته باشید – ۲۹ شهریور

در چند روز گذشته، بیت‌کوین (BTC) و اکثر آلت‌کوین‌های بزرگ در حال تثبیت هستند زیرا سرمایه گذاران منتظر محرکی برای شروع حرکت جهت دار بعدی هستند. برخی معتقدند که افزایش تورم در ایالات متحده می‌تواند برای بیت‌کوین صعودی باشد. آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano) در یادداشتی برای مشتریان خود نوشت که تنها راه محافظت از سرمایه خود در شرایط فعلی سرمایه گذاری در سهام، املاک و ارز دیجیتال است.

تسلط بیت‌کوین بر بازار از حدود ۴۰٫۶۶ درصد در ۱۲ سپتامبر به ۴۳٫۷۵ درصد در ۱۸ سپتامبر رسید و بهبود یافت، این نشان می‌دهد که معامله‌گران در آلت‌کوین‌ها سیو سود می‌کنند و بعد اقدام به خرید‌ بیت‌کوین می‌کنند. نتیجه نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در هفته آینده می‌تواند محرکی برای مشخص شدن حرکت بعدی بیت‌کوین باشد.

اکنون می‌خواهیم در این مقاله از وب سایت ارزجو نگاهی داشته باشیم به ۵ رمزارز مهمی که پیشنهاد می‌شود در هفته پیش رو توجه‌ای به آنها داشته باشید.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو

بیت‌کوین (BTC)

پس از درگیری شدید بین خرس‌ها و گاوها در محدوده ۴۷,۳۶۲ دلار، برنده نهایی خرس‌ها بودند و قیمت به محدوده ۴۵ هزار دلار وارد شده است. تعادل خوبی بین عرضه و تقاضا وجود دارد، با این حال اگر خرس‌ها موفق شوند که قیمت را به زیر ۴۴,۰۰۰ دلار برسانند، می‌توانند تا سطح شکست ۴۲,۴۵۱ دلار هم پیش بروند.

در سمت مقابل اگر بیت‌کوین بتواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه ۴۶,۴۸۹ هزار دلار برگردد، خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا روند صعودی به ۴۸,۸۴۳ دلار را شروع کنند و حتی این احتمال وجود دارد که به منقطه ۵۰,۰۰۰ تا ۵۲،۹۲۰ دلار هم وارد شوند. شروع این روند صعودی چندان ساده نخواهد بود، خرس‌ها مقاومت سختی از خود نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که قصد ندارند به این راحتی‌ها کنار بکشند.

پولکادات (DOT)

با اینکه در چند روز گذشته قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲٫۳۹ دلار) رد شده اما این روند افزایشی حفظ نشده است و خرس‌ها با فعالیت در خطوط بالا روند کاهشی را شروع کرده‌اند. در صورت حفظ قیمت در زیر ۳۲٫۳۹ دلار، این احتمال وجود دارد که فروش افزایش پیدا کند و قیمت به خط حمایتی ۲۸٫۶ و سپس ۲۷٫۰۷ دلار ریزش کند.

اگر قیمت از سطح فعلی ( ۳۱٫۶۵) افزایش یابد و روند نزولی خود را کنار بزند، نشان می‌دهد که اصلاح این رمزارز ممکن است به پایان رسیده باشد. با به پایان رسیدن اصلاح، این رمزارز می‌تواند به ۳۷ دلار و بعداً به ۳۸٫۷۷ دلار برسد. قرار گرفتن بالای این سطح علامت سرگیری روند صعودی است.

ترا (LUNA)

با اینکه گاوها چندین روز توانسته بودند قیمت را در بالای خط حمایتی ۳۴٫۰۸ نگه دارند، اما موفق نشدند که پس از ریزش یک بازگشت قوی داشته باشند و این نشان می‌دهد که تقاضا در سطوح بالاتر کاهش پیدا می‌کند. اگر خرس‌ها موفق به ادامه روند کاهشی شوند، این رمزارز می‌تواند در یک میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۲۷٫۲۱ دلار) روند کاهشی خودش را آغاز کند.

بازگشت به سطح ۳۴ دلار و حفظ آن نشان می‌دهد که خرید افزایش پیدا کرده است. در این صورت، این رمزارز می‌تواند تا ۴۲ دلار هم افزایش پیدا کند و این افزایش را تا ۴۵ دلار که بالاترین سطح آن است ادامه دهد. احتمال دیگری هم وجود دارد، اگر قیمت به زیر ۲۷٫۲۱ دلار برسد، می‌تواند تا سطح ریزشی ۲۲٫۴۰ دلار هم پیش برود.

کازماس (ATOM)

کازماس از جمله ارزهایی است که در روند کاهشی دو روز گذشته شرکت نکرده است. همانطور که بازار نشان داده بود خط مقاومتی ۳۲٫۲۳ دلار قدرتمند ظاهر شد و قیمت می تواند به سطح روانی ۵۰ دلار برسد. اگر در این سطح روانی کاهش مشاهده شود و قیمت به زیر ۳۸٫۰۹ دلار برسد، نشان دهنده کسب سود در خطوط بالا است و قیمت را می تواند به خط ۳۲٫۳۲ دلار برگرداند.

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که احساسات نسبت به این رمزارز مثبت است و معامله‌گران با هر افت جزئی خرید می‌کنند. خرس‌ها تلاش می‌کنند که افزایش قیمت را در ۴۴٫۱۵ دلار متوقف کنند، اما اگر گاو‌ها تسلیم نشوند، روند صعودی به سمت ۵۰ دلار ادامه پیدا می‌کند.

اف تی ایکس توکن (FTT)

مقاومت ۶۳٫۱۳ تا ۵۹ دلار شکست خورده و حرکت کاهشی به ۵۴٫۷۳ دلار شروع شده است. این خط مهمی است و حفظ آن می‌تواند نشان دهنده کاهش فروشندگان و شکست آن می‌تواند نشان دهنده روند کاهشی قدرتمندی باشد.