سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

حمله به سولانا، آربیتروم و اتریوم!

سولانا (SOL) رقیب اتریوم طی ۲۴ ساعته گذشته پس از حملات و اختلال های ایجاد شده ۱۵ درصد کاهش قیمتی را تجربه کرده است. در روز گذشته، ساعت ۱۷:۰۸ حساب توییتری سولانا اعلام کرد که بتا اصلی سولانا به مدت ۴۵ دقیقه بی ثبات شده بود. دلیل این بی ثباتی، افزایش زیاد بار تراکنش ها به ۴۰۰۰۰۰ در هر ثانیه اعلام شده است. این حجم از تراکنش شبکه را تحت فشار قرار داده و باعث ایجاد اختلال ها و قطع خدمات شده بود.

با توجه به اینکه مهندسان سولانا قادر به تثیبت شبکه نبودند، تصمیم به راه اندازی مجدد شبکه گرفته شد؛ سولانا در حال حاضر در حال آماده سازی نسخه جدیدی است که فعلا اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.

در حالی که بازار سولانا وضعیت خوبی داشت و در چند روز گذشته به بالاترین قیمت خود رسیده بود، این حادثه باعث ایجاد ترس در بازار شد و در چند ساعت قیمت کاهش زیادی تجربه کرد و قیمت به ۱۴۵ دلار رسید.

سولانا تنها شبکه ای نیست که مورد حمله قرار گرفت؛ شبکه اصلی آربیتروم وان (Arbitrum One) که یک راه حل لایه دو برای بهبود قابلیت های قراردادهای هوشمند اتریوم است از دیگر شبکه هایی بود که مورد حمله قرار گرفت و به مدت ۴۵ دقیقه آفلاین شد. تیم آربیتروم نسبت به این حمله واکنش نشان داد و اعلام کرد که وجوه کاربران در خطر نیست و تراکنش های جدید در هنگام حمله و اختلال ثبت نمی شوند. تیم سازنده، Offchain Labs همچنین تاکید کرد که شبکه هنوز در مرحله آزمایشی و بتا است و هشدار داد که در روزهای اولیه فعالیت احتمال ایجاد اختلال و قطعی وجود دارد. عامل اختلال در آربیتروم همانند سولانا افزایش تعداد بسیار زیاد تراکنش ها در مدتی کوتاه بود.

علاوه بر حملات ذکر شده، دیروز تیمی ناشناس تلاش کرد تا به شبکه اتریوم حمله کند. این حمله موفقیت آمیز نبود و زنجیره های نامعتبر شبکه رد شده است، موضوعی که باعث شد آسیبی به شبکه اتریوم وارد نشود. تمام گره های آسیب دیده در این حمله دوباره به شبکه بازگشته اند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location