video thumb

ارزهای دیجیتال می‌توانند به مردم کمک کنند

در روزهای گذشته، بیت‌کوین موفق شد که مانع ۵۰,۰۰۰ دلاری خود را بشکند و در کنار آن بازار آلت‌کوین‌ها هم پیشرفت کنند. بسیاری به وسیله این بازار ثروتمند شدند و بسیاری هم ورشکست، همین موضوعات باعث شده که این بازار چندان برای همه جذاب نباشد، بسیاری هستند که صرفا به انباشت سود و سرمایه‌گذاری‌های بی حاصل عادت کرده‌اند، اما پولی که استفاده نشود، ارزشی ندارد.

با استقبال جهانی از بازار ارزهای دیجیتال، بسیاری از موسسات خیریه و سازمان‌ها به سمت این بازار رفته‌اند و اکنون راه جدید و بهتری را برای جمع آوری کمک‌های مالی پیدا کرده‌اند. کارآفرین شبکه بلاک‌چین، وندی او (Wendy O)، موفق شد باشگاه بوکس محلی را که در خطر تعطیل شدن بود را با کمک شبکه‌های اجتماعی و ارزهای دیجیتال نجات دهد.

این باشگاه بوکس واقع در شهر پومونا (Pomona) ایالت کالیفرنیا (California) است و به جوانان محروم و در معرض خطر به اعتیاد آنجا توجه می‌کند و آنها را وارد جامعه کوچکی که در باشگاه ایجاد کرده می‌کند. مدیر باشگاه نیتا واتسون (Nita Watson) اخیراً متوجه شده است که مالکیت باشگاه تغییر کرده است و او فقط ۳۰ روز فرصت دارد تا آن را تخلیه کند و خانه جدیدی برای جامعه‌ای که سالها برای ساختن آن تلاش کرده پیدا کند.

خوشبختانه، وندی یکی از مشتریان قدیمی این باشگاه است و از ایده‌ای که باشگاه بر اساس آن بنا شده است حمایت می‌کند. وندی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد یک کمپین برای نجات باشگاه کرد و کمک‌ها را از سراسر جهان به وسیله ارزهای دیجیتال جمع آوری کرد. او نه تنها موفق شد که هزینه مکان جدید باشگاه را فراهم کند، بلکه هزینه ارتقاء تجهیزات مختلف و فرسوده را هم نیز با کمک مردم فراهم کرد.

وندی برای جلب توجه جامعه نوظهور هنری بلاک‌چین، مجموعه ای از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) را با موفقیت در شبکه بلاک‌چین Theta راه اندازی کرد که تاکنون بیش از هزاران فروش داشته است. حذف واسطه‌ها در کمک‌های مالی به موسسات خیره پدیده‌ای نسبتا جدید است که به لطف اکوسیستم دارایی‌های غیر‌متمرکز ممکن شده است. این موضوع به دلیل نبود واسطه‌ها، هزینه‌های شخص ثالث و پرداخت‌های غیرمستقیم باعث شده که روز به روز سازمان‌های خیریه بیشتری به استفاده از این فناوری روی بیاورند.

کمک‌های مالی همیشه وجود دارند و همیشه افرادی هستند که برای کمک به دیگران حضور دارند، اما راحتی و سادگی که ارزهای دیجیتال و شبکه‌ بلاک‌چین برای کمک کنندگان ایجاد کرده است قابل انکار نیست. نبود فرم‌های طولانی برای پر کردن، وارد کردن دستی اطلاعات کارت اعتباری و سایر مراحل باعث شده که بسیاری هم به دلیل ساده بودن این امر، دست به انجام کارهای خیرخواهانه بزنند.

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که بسیاری به وسیله ارزهای دیجیتال اقدام به کلاهبرداری می‌کنند اما مطمئن باشید که در میان این فضای خشن، قطعا افرادی هستند که نیازمند کمک‌های شما در نقطه‌ای از این جهان هستند.