video thumb

بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟!

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد بلومبرگ معتقد است که بیت‌کوین در آینده نزدیک به یک دارایی ذخیره جهانی و مکمل دلار آمریکا تبدیل خواهد شد و همین موضوع می‌تواند آن را در مسیر ۱۰۰,۰۰۰ دلاری شدن قرار دهد.

در ماه سپتامبر، بلومبرگ پس از آنکه بیت‌کوین و اتریوم در تابستان از اصلاحات بیش از ۵۰ درصدی جان سالم به در بردند، اعداد ۱۰۰,۰۰۰ دلار را برای بیت‌کوین و ۵,۰۰۰ دلار را برای اتریوم را پیش بینی کرد و عنوان کرد که مسیر آنها با کمترین مقاومت همراه است.

مک گلون با اشاره به نیمه دوم سال ۲۰۲۱ گفت که: “ارزهای دیجیتال موفق شدند که در بازار صعودی خود را احیا کنند.” او در ادامه می‌گوید: “عملکرد ضعیف نسبی طلا و اوراق قرضه دولتی کاملا مشهود است. نبود بیت‌کوین و اتریوم در سبد‌های سهام طلا و اوراق قرضه دولتی باعث شده که خالی به نظر برسند. ریسک بالا در بازار ارزهای دیجیتال یکی از بزرگترین تهدید‌ها برای این بازار محسوب می‌شود.”

پیش‌بینی برای بیت‌کوین ۱۰۰,۰۰۰ دلاری چیز جدیدی نیست، اما پیش‌بینی بلند مدت شخصی مانند مک گلون، این ارز دیجیتال را مرکز سیستم‌ مالی جهان قرار داده است. مک گلون توضیح می‌دهد که از نظر رئیس جمهور ریچارد نیکسون در سال ۱۹۷۱ دلار، طلا را کنار گذشته بود، مک گلون در ادامه می‌گوید: “ما معتقدیم بیت‌کوین نشان دهنده آینده دیجیتالی است.”

طرفداران همیشه این استدلال را داشتند و معتقد بودند که بیت‌کوین آمادگی تبدیل شدن به یک دارایی جهانی را دارد. اعتقاد آنها در دوره‌ای اتفاق می‌افتد که بانک‌های مرکزی عرضه پول در گردش را افزایش داده‌اند و جلوی نابرابری ثروت و افزایش قیمت‌ کالاها را گرفته‌اند.

اکنون این استدلال در محافل بنیادی و رسمی نیز به رسمیت شناخته شده است و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی چون JPMorgan Chase و BlackRock معتقد هستند که بیت‌کوین سهم بازار طلا را به عنوان یک دارایی برای ذخیره ثروت از بین خواهد برد.

پذیرش بیت کوین توسط آمازون، تسلا و توییتر از جمله دیگر اتفاقاتی هستند که می تواند راه بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار را هموار کند.

قیمت بیت کوین در روز جمعه به ۵۱ هزار دلار رسید و ارزش کل بازار هم به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسیده است. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در روز جمعه به ۲٫۴ تریلیون دلار رسید، این در حالی است که در اواسط ماه ژانویه ارزش آن حدود ۱٫۲ تریلیون دلار بود.