video thumb

پذیرش ارزهای دیجیتال تحت قوانین تجاری در تگزاس آمریکا

دو لایحه با هدف پذیرش ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک‌چین در ایالت تگزاس آمریکا در ماه می به اجرا گذاشته شد و در نهایت به تصویب رسید. این دو لایحه در ماه ژوئن، توسط فرماندار ایالت تگزاس به امضا رسیدند و رسما از ۱ سپتامبر اجرایی شدند. یکی از لایحه‌ها یک گروه اجرایی برای شبکه بلاک‌چین ایجاد می‌کند و لایحه دیگر ارزهای دیجیتال را به قوانین تجاری ایالت اضافه می‌کند.

لی برچر (Lee Bratcher)، رئیس شورای بلاک‌چین تگزاس گفت که اضافه شدن ارزهای دیجیتال به قوانین تجارت منافع امنیتی بیت‌کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را تامین می‌کند و اعتمادی که به وجود میاورد باعث ورود سرمایه‌گذاران بزرگ و بنیادی به این بازار می‌شود. وی افزود که کمیسیون و دپارتمان بانکداری تگزاس در ماه ژوئن اعلام کردند که بانک‌هایی که دارای مجوزه ایالتی هستند می‌توانند تحت شرایط خاصی از طرف مشتریان خود ارزهای دیجیتال نگهداری کنند.

تگزاس با تطبیق قوانین تجاری با شبکه بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال می‌تواند خود را با ایالت وایومینگ آمریکا که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک قانون به رسمیت می‌شناسد هماهنگ کند. فرماندار تگزاس نیز قبلاً خود را حامی ارزهای دیجیتال و شبکه بلاک‌چین عنوان کرده بود و به نظر می‌رسید که شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال را تشویق به فعالیت در تگزاس می‌کند.

پس از سرکوب بسیاری از ماینرها توسط دولت چین، برخی از ماینرهای بیت‌کوین در تگزاس فروشگاه خود را راه اندازی کرده‌اند. شرکت‌هایی چون BlockCap و Riot Blockchain در این ایالت فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای H-E-B در ماه ژوئن اعلام کرد که برای شعبه‌های خود در تگزاس، دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال نصب می‌کند.