video thumb

۳ دلیل که تأیید ETF بیت‌کوین می‌تواند باعث رشد بی‌سابقه آن شود

تأیید ETF بیت‌کوین می‌تواند راه را برای سرمایه‌گذاران محافظه‌کار‌تر باز کند و این می‌تواند تأثیر بزرگی بر روی قیمت بیت‌کوین داشته باشد. اما ETF چیست؟ ETF یک صندوق قابل معامله در بورس است، ETF امروز در دارایی‌های سنتی چون طلا و نفت کاربرد دارد و مدت‌های زیادی است که تقاضا برای ایجاد یک ETF برای پادشاه ارزهای دیجیتال بالا رفته است.

اما سرمایه‌گذاری در آن چگونه است و چه برتری برای بیت‌کوین دارد؟ سرمایه‌گذاران ETF بدون داشتن واقعی آن دارایی، در سود و ضرر آن شریک هستند، برای مثال شما به جای خرید و انتقال یک طلا، یک ETF خریداری می‌کنید، به این صورت شما بدون داشتن واقعی یک طلا در سود و زیان آن شریک هستید و هر وقت که بخواهید می‌توانید آن را نقد کنید.

این امر دو برتری مهم برای بیت‌کوین دارد، از طرفی مسیر را برای سرمایه‌گذاران محافظه‌کار باز می‌کند و باور‌های غلط آنها در ارتباط با بیت‌کوین را تا حدودی از بین می‌برد و از طرفی به طبقه‌ای که اجازه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها را ندارند این امکان را می‌دهد که بتوانند وارد این بازار شوند.

اکنون در ادامه این مقاله از وب سایت ارزجو، می‌خواهیم نگاهی کلی‌تر داشته باشیم به ۳ دلیل اصلی که ETF می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به کلی تغییر دهد.

همه نمی‌توانند در سهام GBTC سرمایه گذاری کنند

مدیر صندوق و دارایی‌های یک شرکت کنترل کاملی بر سرمایه‌گذاری‌های شرکت ندارد و نقش واسطه را ایفا می‌کند. بنابراین، مدیر شرکت ممکن است که سرمایه‌گذاری بر روی یک دارایی به خصوص را ممنوع کند. شرکت‌ها عموما در بازار بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند و گری اسکیل بیت کوین تراست (Grayscale Bitcoin Trust) یا GBTC سهام بیت‌کوین در این بازار محسوب می‌شود.

مدیران شرکت‌های جهانی معمولاً ۳۰ تا ۶۰ درصد درآمد ثابت دارند و بعید است که بخواهند در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. صندوق قابل معامله در بورس (ETF) می‌تواند این امکان را به وجود بیاورد که شرکت‌ها تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کنند و این یعنی ورود میلیاردها دلار سرمایه که می‌تواند باعث رشد چشمگیر بیت‌کوین و دیگر رمزارزها شود.

سرمایه‌گذاران به تدریج از وابسته بودن به درآمد‌های ثابت خارج می‌شوند

دلایل بسیاری وجود دارد که سرمایه‌گذاران را به این باور رسانده است که بازار ارزهای دیجیتال ثبات کافی ندارد و سرمایه‌گذاری در آن یک مسیر خطرناک است که می‌تواند باعث از دست رفتن بخش عظیمی از سرمایه شود. این امر باعث می‌شود که بخش اعظمی از مردم و شرکت‌های بزرگ وارد این بازار نشوند و از آن دوری کنند.

اما ETF که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اداره می‌شود، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار را به میزان قابل توجه‌ای کاهش دهد و باعث تمایل و اعتماد سرمایه‌گذاران بزرگ به این بازار شود.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگترین دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین

بر اساس گزارش شرکت iShares، ارزش کالاهای جهانی قابل معامله در بورس ۲۶۳ میلیارد دلار است. با توجه به اینکه همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری ذکر نشده است، می‌توانیم در نظر بگیریم که رقم واقعی از ۵۰۰ میلیارد دلار هم فراتر می‌رود. اگر تنها ۱ درصد از آن در سهام بیت‌کوین سرمایه‌گذاری شود، می‌تواند قیمت بیت‌کوین را تا ۶۵,۰۰۰ دلار و بالاتر از ان هم برساند.

دیر یا زود ETF بیت‌کوین اجرا می‌شود و این به دلیل تقاضای بالای مردم یک امر اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. اما برنده اصلی کسی است که بتواند قبل از این اتفاق سرمایه‌گذاری کند و سود خوبی به دست بیاورد.