video thumb

۳ دلیل که پولکادات به اوج قیمت خود خواهد رسید

پولکادات (DOT)، یک پلتفرم چند زنجیره‌ای است که شبکه‌های مختلف بلاک‌چین را به هم وصل می‌کند و هدف آن تسریع انتقال اطلاعات و برطرف کردن مشکلات کندی شبکه است.

داده‌های دو وب سایت Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که رمزارز پولکادات پس از رسیدن به پایین‌ترین قیمت خود یعنی ۱۰٫۳۶ دلار در ۲۰ جولای، پیشرفت حیرت‌انگیز ۲۰۵ درصدی داشته و موفق شده که در ۳۱ آگوست به ۳۱٫۷۰ دلار برسد.

چارت چهار ساعته توکن DOT
چارت چهار ساعته توکن DOT

اکنون در این مقاله از وب سایت ارزجو، می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به سه دلیل آینده روشن این رمزارز و پیشرفتی که می‌تواند داشته باشد. با ما در ادامه همراه باشید.

حراج‌های پاراچین جامعه را به وجد می‌آورد

یکی از بزرگترین عوامل محرک برای اکوسیستم پولکادات (Polkadot)، حراج های آینده پاراچین (Parachain) است که در آن پروژه‌ها برای به دست آوردن یکی از جایگاه‌های پاراچین تلاش می‌کنند تا رای مردم را به دست بیاورند.

کاربران برای رای دادن به پروژه‌ها، با قفل کردن توکن‌های DOT خود برای مدت معینی به پروژه مورد نظر رای می‌دهند. این امر به طور کلی باعث کاهش عرضه توکن‌های موجود در گردش DOT می‌شود، که نتیجه آن کاهش فشار موجود بر روی شبکه و افزایش قیمت آن است.

یک اکوسیستم کامل از پروژه‌ها برای دستیابی به جایگاه پاراچین رقابت می‌کنند

یکی دیگر از دلایل قدرت اخیر DOT تعداد زیاد پروژه‌هایی است که علاقه‌مند به دستیابی به جایگاه پاراچین و ورود به شبکه DOT هستند.

اکوسیستم پولکادات
اکوسیستم پولکادات

همانطور که در عکس بالا نشان داده شده است، اکوسیستم پولکادات طی سال گذشته از نظر پلتفرم‌ها و زیرساخت‌های حمایتی رشد گسترده‌ای داشته است و در حال حاضر شبکه‌های اندکی هستند که رقیب قابلی برای پولکادات محسوب شوند.

با ادامه یافتن حراج‌های پاراچین پولکادات، این احتمال وجود دارد که اکوسیستم به گسترش خود ادامه دهد و از پروژه‌های جدید استقبال کند. پیشرفت ناگهانی توکن کوساما (Kusama) به لطف حراج‌های پاراچین صورت گرفت که اثباتی بر اهمیت بالای این حراجی است.

حجم معاملات ۲۴ ساعته در حال افزایش است

آخرین دلیل، افزایش حجم معاملات ۲۴ ساعته پولکادات است که در حال حاضر به سطحی رسیده است که اولین بار در ماه می شاهد چنین سطحی بودیم.

بر اساس داده‌های شرکت CoinMarketCap، حجم معاملات ۲۴ ساعته DOT در ۳۱ اوت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم ۵٫۴۱ میلیارد دلار رسید، دلیل این اتفاق، انتظار برای حراج‌های پاراچین توکن کوساما است که سرمایه‌گذاران DOT آن را نماینده‌ای برای شبکه می‌دانند و باور دارند که موفقیت آن می‌تواند قیمت توکن DOT را هم تحت تاثیر قرار دهد.

اگر شبکه کوساما بتواند به حراجی‌های خود ادامه دهد و راه را برای شروع حراجی‌های شبکه پولکادات باز کند، تقاضا برای توکن DOT افزایش می‌یابد و منجر به افزایش قیمت آن می‌شود.