video thumb

۵ ارز مهم این هفته که باید زیرنظر داشته باشید

در ۲۷ آگوست، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده گفت که بانک مرکزی تیپرینگ (Tapering) 120 میلیارد دلاری خود را تا پایان سال شروع می‌کند، اما اطلاعاتی در مورد قطعیت افزایش نرخ بهره وجود ندارد و باید تا ثابت ماندن بازار کار و تورم صبر کرد.

در واکنش به این سخنرانی، شاخص دلار آمریکا (DXY) سقوط کرد، شاخص S&P 500 به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و بیت کوین (BTC) در کمتر از یک ساعت حدود ۱۵۰۰ دلار افزایش یافت.

بیت‌کوین با عدم ثبات آشکاری در نزدیک به مرز ۵۰،۰۰۰ دلار در حرکت است؛ موضوعی که تحلیلگران را در مورد حرکت کوتاه مدت خود به شک انداخته است. تحلیلگر رایان کلارک (Ryan Clark) معتقد است که وضعیت فعلی بیت‌کوین مشابه دسامبر ۲۰۲۰ است که بیت‌کوین در زیر ۲۴۰۰۰ دلار بود، اما رسانه TraderXO معتقد است که بیت‌کوین ممکن است در منطقه ۳۹،۰۰۰ تا ۴۲،۰۰۰ دلار در ماه سپتامبر اصلاح شود.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو

بیت‌کوین (BTC)

بیت‌کوین در ۲۷ آگوست از میانگین متحرک نمایی (EMA) 20روزه (۴۶،۸۲۳ دلار) عقب نشینی کرد، اما گاوها نتوانستند قیمت را از محدوده مقاومت ۵۰،۰۰۰ دلار به ۵۰،۵۰۰ دلار برسانند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها هنوز تسلیم نشده‌اند.

اگر قیمت بیت‌کوین از محدوده فعلی خود خارج شود و گاو‌ها در تلاشی دوباره موفق شوند که قیمت را بالا ببرند، بیت‌کوین سفر خود به ۶۰٫۰۰۰ دلار را آغاز خواهد کرد. اما اگر خرس‌ها پیروز شوند و بیت‌کوین به ۴۶٫۲۰۰ دلار برسد، ممکن است که این سقوط تا ۴۴٫۰۰۰ هم ادامه داشته باشد.

کاردانو (ADA)

کاردانو در حال حاضر بین ۲٫۹۷ تا ۲٫۴۷ دلار در حرکت است اما جهش ۲۷ اوت نشان می‌دهد که گاو‌ها صعود را متوقف کردند و به سمت حمایت از قیمت فعلی پیش رفته‌اند. اگر گاوها بتوانند این محدوده را حفظ کنند و از ریزش قیمت آن به ۲٫۴۷ و کمتر جلوگیری کنند، روند صعودی آن از سر گرفته می‌شود و تا ۳٫۵۰ دلار و بیشتر پیش خواهد رفت.

لونا (LUNA)

توکن LUNA پلتفرم Terra در یک روند صعودی قوی قرار دارد. پس از چند روز حفظ قیمت، در ۲۷ آگوست از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶٫۴۲ دلار) برگشت و ثابت کرد که احساسات نسبت به این ارز همچنان مثبت است. میانگین متحرک بالا و خرید‌های بالا نشان می‌دهد که گاوها برتری را در دست دارند.

اولین هدف گاو‌ها حرکت صعودی به سمت ۴۳ دلار است و در صورت عبور از این سطح، ممکن است تا ۵۰ دلار هم پیش بروند. با این حال، خرس‌ها به شدت مقاومت می‌کنند و مانع آغاز این صعود شده‌اند. اگر موفق شوند و قیمت را به زیر ۳۲ دلار بکشانند،  می‌توانند این ریزش را تا ۲۰ دلار هم ادامه دهند.

وی‌‌چین (VET)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۱ دلار) کاهش یافته و خرید‌ها هم کاهش چشمگیری داشته‌اند که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. اگر بتواند مقاومت فعلی خود را بشکند، حرکت صعودی خود به ۰٫۱۶ دلار را آغاز می‌کند و اگر از این سطح عبور کند، تا ۰٫۱۹ دلار هم پیش خواهد رفت. همچنین، اگر موفق نشود، قیمت آن به ۰٫۰۹ دلار و کمتر کاهش خواهد یافت.

تزوس (XTZ)

زمانی که تزوس قیمت خود را شکست و در قیمت مقاومتی ۴٫۴۷ دلار بسته شد، یک روند صعودی جدید را آغاز کرد که هدف آن رسیدن به قیمت ۶٫۸۵ دلار و بیشتر است. افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۲۵ دلار) و خرید‌های بالا نشان دهنده حمایت گاوها است. اما همانطور که برای چهار ارز پیشین هم گفته شد، همیشه یک احتمال دیگر هم وجود دارد.

اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، نشان می‌دهد که عرضه بیشتر از تقاضا است و همین موضوع باعث به دام افتادن گاوها و سقوط این ارز به ۳٫۳۱ دلار می‌شود.