video thumb

صعود قیمت کازماس پس از راه اندازی فناوری میان شبکه‌ای

پیشرفت پروتکل‌های لایه اول در ماه آگوست رو به افزایش بوده و همچنان هم ادامه دارد، با وجود انجام هاردفورک (تغییرات نرم افزاری) در شبکه اتریوم (ETH)، همچنان هم کارمزدهای بالای تراکنش شبکه و تأخیر در تأیید کار وجود دارند و مسیر بازگشت این شبکه به قدرت نامعلوم است.

یکی از بزرگترین پروتکل‌ها برای انجام قرارداد هوشمند، پروتکل کازماس (ATOM) است، پروژه‌ای که بر قابلیت همکاری متمرکز است و به لطف فناوری ارتباطات میان بلاک‌چینی (IBC)، به عنوان “اینترنت بلاک‌چین” شناخته می‌شود.

داده‌های دو وب سایت Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که قیمت توکن ATOM از ۸٫۸۷ دلار در ۲۰ جولای، به ۲۴٫۷۷ دلار در ۲۲ آگوست رسیده است و پیشرفت ۱۸۰ درصدی را تجربه کرده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته این رمزارز از میانگین ۲۵۰ میلیون دلار به ۱٫۸۷ میلیارد دلار رسیده است.

گسترش قابلیت‌های دیفای (DeFi)

امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یکی از بزرگترین تحولاتی است که طی چند سال گذشته از اکوسیستم بلاک‌چین بیرون آمده است و قرار است انقلابی در بخش مالی قدیمی جهان ایجاد کند.

راه اندازی اخیر اولین رابط کاربری برای دیفای در کازماس، معروف به امریس (Emeris)، یکی از بزرگترین عوامل جهش قیمت ATOM در روزهای گذشته بوده است، زیرا معرفی این رابط کاربری و وجود پل میان شبکه‌ای، اعضای جامعه کازماس را هیجان زده کرد و منجر به جهش قیمت شده است.

از طریق رابط کاربری جدید، کاربران می‌توانند به تعدادی از پروتکل‌های میان شبکه‌ای DeFi در شبکه کازماس دسترسی داشته باشند و دارایی‌های خود را در بلاک‌چین‌هایی مانند IRISnet (IRIS)  ،Persistence (XPRT) و Akash Network (AKT) معامله کنند.

پل میان شبکه‌ای با اتریوم فرصت‌های زیادی را ایجاد می‌کند

دلیل دوم افزایش ناگهانی ATOM ادغام Sifchain با IBC است، این اتفاق کازماس را به اولین پروژه‌ غیر‌متمرکزی تبدیل می‌کند که معاملات بین اکوسیستم کازماس (Cosmos) و شبکه اتریوم را ممکن کرده است.

اتریوم در حال حاضر میزبان اکثر پروتکل‌های قرارداد هوشمند برای دیفای و توکن غیر قابل معاوضه (NFT) است و این ادغام به کاربران هر دو اکوسیستم (کازماس و اتریوم) اجازه می‌دهد تا به راحتی بین دو شبکه به معامله بپردازند.

پروژه رپد بیت‌کوین به کازماس می‌آید

اما سومین دلیل برای روند صعودی فعلی، اعلامیه ۲۳ آگوست کازماس است که نشان می‌دهد بنیاد Interchain، سازمانی که کمک‌های مالی اکوسیستم کازماس جهت توسعه یافتن آن تأمین می‌کند، قرار است بودجه توسعه فناوری لایه‌های مورد نیاز برای آوردن بیت‌کوین به شبکه را هم تامین کند.

بیت‌کوین رهبر بی‌چون و چرا بازار ارزهای دیجیتال است و بیشتر ثروت انباشته شده در بازار را در اختیار خودش دارد، بنابراین آمدن بیت‌کوین در شبکه کازماس و توانایی فعالیت با آن، این پتانسیل را دارد که کاربران جدیدی به شبکه بیایند و شبکه کازماس پیش از پیش پیشرفت کند.