سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

باگ در کلاینت اتریوم، زنجیره‌های سازگار با EVM در خطر هستند

یک باگ بزرگ بیش از نیمی از نودهای (Node) شبکه اتریوم (Ethereum) را تحت تأثیر قرار داده است و باعث شده است کسانی که نسخه های قدیمی Geth (نرم افزار این شبکه) را اجرا می‌کنند از شبکه اصلی جدا شوند.

به گفته ماریوس وان در ویدن (Marius van der Wijden)، توسعه دهنده نرم افزار اتریوم، یک فرد یا گروه ناشناس از آسیب پذیری که بر نسخه‌های قبلی Geth وجود دارد باخبرند و اکنون در حال سوء استفاده از این موضوع هستند. به گفته ماریوس، کاربران Geth و نودهای اتریوم که از ورژن ۱٫۱۰٫۷ یا پایین‌تر استفاده می‌کنند در خطر جدایی از شبکه هستند.

او در ادامه می‌گوید: “کاربرانی که به عنوان اعتبارسنج‌ها فعالیت می‌کنند باید نودهای خود را در کمتر از ۱۰ ساعت آینده به سرعت به روز کنند، زیرا در غیر این صورت به پیام‌ها یا اسناد نامعتبر، رای اعتبار می‌دهند.”

حساب توییتری Binance Smart Chain و دیگر صرافی‌ها قبلاً به مشتریان خود در خصوص باگ نرم‌ افزاری Geth هشدار داده بودند و در خصوص آپدیت آن به ورژن v1.10.8 تاکید کرده بودند. زنجیره‌های سازگار با ماشین مجازی اتریوم یا EVM نیز ممکن است در معرض خطر باشند. بر اساس داده‌های وب سایت Ethernodes، نزدیک به ۷۴٫۶ درصد از کل نودهای اتریوم را Geth اجرا می‌کند، در حالی که تنها ۲۸٫۴ درصد از کلاینت‌های Geth در حال حاضر ورژن ۱٫۱۰٫۸ را اجرا می‌کنند، یعنی تقریباً ۵۳ درصد از همه نودهای شبکه به طور بالقوه در معرض خطر هستند.

آندره کرونژ (Andre Cronje)، بنیانگذار یرن فایننس (Yearn.finance) توصیه کرد: “تا زمانی که بی‌خطر بودن آن تأیید نشده است، از انجام معاملات بر روی Geth دوری کنید، مگر اینکه آن را به آخرین ورژن آپدیت کرده باشید.”

باگ‌های نرم افزاری قبلاً نودهای شبکه اتریوم را تهدید کرده بودند، اما به نظر می‌رسد که این باگ جدید، می‌تواند تاثیر بزرگی بر روی شبکه بلاک‌چین بگذارد. در آگوست ۲۰۲۰، تقریباً ۱۲ درصد از نودهای شبکه غیرقابل استفاده بودند، زیرا نیمی از نودهای Parity و همه نودهای OpenEthereum دچار اشکال شده بودند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location