سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۳ دلیل افزایش ۸۵ درصدی قیمت رمزارز تزوس (XTZ) در یک ماه گذشته

شبکه اتریوم (ETH) در حال حاضر از نظر انجام قرارداد‌های هوشمند و کاربران فعال، پروتکل رایج در میان کاربران است، اما این رقابت در اینجا متوقف نشده است، زیرا پروتکل‌های رقیب با ارائه راه حل‌هایی برای معاملات بهتر مورد توجه قرار می‌گیرند. کارمزد‌های بالا و آهسته بودن انجام تراکنش‌ها و قراردادها، بزرگترین مشکلاتی است که شبکه اتتریوم اکنون با آن مواجه شده است.

پروژه‌های زیادی از این موضوع استفاده کردند و با هدف ارائه خدمات بهتر ظهور کردند تا کاربران را به سمت خود جلب کنند، یکی از پروژه‌هایی که در ماه گذشته با استقبال زیادی مواجه شده پروژه تزوس (Tezos) است، تزوس یک شبکه بلاک‌چین اثبات سهام (Proof Of Stake) است که به گونه‌ای طراحی شده تا در طول زمان بدون نیاز به انجام هاردفورک (تغییرات نرم افزاری) تکامل پیدا کند.

داده‌های دو رسانه Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که این رمزارز از زمان رسیدن به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۲٫۰۹ دلار در ۲۰ جولای، افزایش ۱۶۵ درصدی را تجربه کرده و به بالاترین سطح خود ۵٫۵۳ دلار در ۲۷ اوت رسیده است، زیرا حجم معاملات ۲۴ ساعته آن از ۱ میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

ارتقاء پروتکل هزینه تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، شبکه تزوس یک بلاک‌چین خود اصلاح کننده است که می‌تواند بدون نیاز به انجام هاردفورک در طول زمان ارتقا پیدا کند. در مجموع، شبکه تزوس از زمان راه اندازی تا به حال هفت ارتقاء موفقیت آمیز داشته است و سه مورد از آنها در سال ۲۰۲۱ رخ داده است. جدیدترین ارتقاء آن در ۶ آگوست تحت نام گرانادا (Granada) انجام شده است.

پذیرش در دنیای واقعی توسط بانک‌های بزرگ انجام می‌شود

توسعه دوم که به افزایش قیمت و آگاهی کاربران کمک کرد، پذیرش تزوس توسط شرکت دارایی‌های دیجیتال Crypto Finance AG و بانک معاملات تجاری سوئیس InCore بود. هر دوی آنها قصد دارند یک ویژگی توکنیزاسیون (Tokenization) جدید را در شبکه راه اندازی کنند.

این دو شرکت همچنین یک توکن جدید استاندارد برای تزوس ایجاد کردند که توکنیزاسیون دارایی را انجام می‌دهد و با نام DAR-1 فعالیت می‌کند، این توکن عملکردهای جدید با قابلیت قراردادهای هوشمند را پشتیبانی می‌کند و همچنین از بازارهای مالی به همراه قابلیت‌های مبارزه با پولشویی (AML) و مدیریت دارایی نیز پشتیبانی می‌کند.

شرکت InCore همچنین فاش کرده است که خدمات ذخیره سازی، استیکینگ و ترید کردن برای رمزارز تزوس در سطح نهادی راه اندازی می‌کند و به موسسات مالی این امکان را می‌دهد تا خدماتی مانند استیک کردن را به مشتریان خود ارائه دهند.

پاداش‌های جذاب برای استیک کردن عرضه‌ی در گردش را کاهش می‌دهد

همچنین به نظر می‌رسد که تزوس از فرصت‌های استیک کردن خوبی بهره‌مند است که منجر به حذف اکثر توکن‌های در گردش می‌شود و در پرداخت جوایز استیکینگ‌ها کمک بزرگی به این شبکه می‌کند. بر اساس داده‌های وب سایت StakingRewards، نرخ سالانه فعلی برای دارندگان توکن که رمزارز XTZ خود را در شبکه قفل می‌کنند ۷٫۸۵ درصد است، در حالی که کسانی که بیشتر از تکنولوژی مطلع هستند می‌توانند این عدد را تا ۸٫۷۳ درصد هم افزایش دهند!

در زمان نگارش این مقاله، داده‌های وب سایت TZStats نشان می‌دهد که ۷۷٫۶۵ درصد از کل دارایی‌های عرضه شده در این شبکه به طور فعال در حال استیک شدن هستند که به طور قابل توجهی تعداد توکن‌های موجود در بازار را محدود می‌کند و منبع بالقوه‌ای برای افزایش مثبت قیمت می‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location