video thumb

همه چیز درباره کارت های اعتباری رمزارز

بحران کرونا در جهان باعث شد تا بسیاری از پرداخت ها به شکل آنلاین و دیجیتالی تبدیل شوند و ارزهای دیجیتال نیز محبوبیت بسیاری کسب کردند. فضای ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تکامل است و همواره محصولات و ارزهای جدیدی در این فضا معرفی می شود.

یکی از این محصولات کارت های اعتباری رمزارز است. کارت های اعتباری رمزارز همانند کارت های اعتباری سنتی عمل می کنند، با اینکه ویژگی های مثبت مختلفی در این کارت ها به چشم می خورد اما مهم ترین تفاوت آن با کارت های اعتباری قدیمی، استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت ها و همچنین کش بک است. در ادامه این مطلب وبلاگ ارزجو می خواهیم درباره این کارت ها اطلاعات بیشتری کسب کنیم و با بهترین کارت های اعتباری رمزارز آشنا شویم.

کارت های اعتباری رمزارز چیست؟

کاربران با استفاده از این کارت های اعتباری، می توانند در درگاه ها و شبکه های پرداختی سراسر جهان با دارایی های رمزارز خود پرداخت انجام دهند. این کارت ها در عوض اینکه به حساب های بانکی متصل باشند، به کیف پول های رمزارز وصل می شوند. این کارت ها به صورت فیزیکی، مجازی یا پیش پرداخت عرضه شده اند.

ویژگی های کارت های اعتباری رمزارز

کارت های اعتباری رمزارز به چه شکل عمل می کنند؟

مهم است اشاره کنیم که با استفاده از این کارت ها به صورت مستقیم رمزارزهای خود را استفاده نمی کنید، زیرا بسیاری از فروشندگان جهانی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کنند. راه حلی که این کارت ها ارائه داده اند، تبدیل سریع رمزارزها به ارزهای فیات مانند دلار و یورو و سپس ارسال مبلغ مورد نیاز به فروشنده ها است. اما این تبدیل به چه شکل انجام می شود؟

این کارت ها در حال حاضر توسط دو غول پرداختی جهان یعنی ویزا و مسترکارت ساخته و منتشر می شوند، شبکه هایی که امکان تبدیل رمزارز به فیات و ارسال سریع آن به فروشندگان را مهیا کرده اند.

مشابه کارت های اعتباری معمولی، کارت های اعتباری رمزارز نیز می توانند محدودیت های مختلفی از جمله محدودیت برداشت روزانه، محدودیت خرید روزانه، محدودیت شارژ ماهیانه و دیگر موارد را داشته باشند.

مزایای کارت های اعتباری رمزارز

اما چرا استفاده از این کارت ها ایده خوبی است؟ در ادامه به چند مورد از نقاط قوت این کارت ها اشاره می کنیم.

دسترسی به ارزهای مختلف با یک کارت

کارت های اعتباری رمزارز بهترین گزینه برای نگهداری و استفاده همزمان از ارزهای دیجیتال و پول فیات است. با استفاده از کارت های اعتباری رمزارز دیگر نیازی به استفاده از چندین کارت مختلف نیست.

کش بک

همانند برخی از کارت های اعتباری سنتی، این کارت ها به کاربران این امکان را می دهند تا با انجام هر تراکنش بخشی از هزینه پرداخت شده را دریافت کنند. این پاداش ها معمولا بین ۱ تا ۸ درصد است.

کارمزد پایین یا صفر

استفاده از اکثر کارت های اعتباری رمزارز نیازی به پرداخت هزینه ای به شکل ماهیانه و سالیانه ندارد. در بسیاری از کارت ها اگر به سطح مورد نیاز برسید و به مقدار مورد نیاز هزینه کنید کارمزدها را به طور کامل حذف می شوند.

انعطاف پذیری

برخی از کارت های اعتباری رمزارز از چندین واحد پولی و ارزهای دیجیتالی مختلف پشتیبانی می کنند که به کاربران این امکان را می دهد تا با ارز دلخواه خود پرداخت ها را انجام دهند؛ این مورد باعث می شود تا کاربران در خرید های خود نیازی به مراجعه به صرافی های دیجیتالی یا فیزیکی نداشته باشند.

هرچند لازم به ذکر است که این کارت ها بی عیب و نقص نیستند. به عنوان مثال، عدم ثبات قیمتی ارزهای دیجیتال می تواند در بسیاری از مواقع برای استفاده کنندگان از این ارزها در پرداخت ها مشکل ساز باشد. موضوعی که باعث شده است بسیاری در حال حاضر ترجیح دهند از این رمزارزها برای پرداخت های روزمره استفاده نکنند و بیشتر به عنوان یک دارایی مناسب سرمایه گذاری به آن نگاه کنند.

بهترین کارت های اعتباری رمزارز

ویزا و مسترکارت در حال حاضر برای شرکت های مختلفی کارت های اعتباری رمزارز ساخته اند که هرکدام نقاط قوت و ضعف خود را دارد. در ادامه لیستی از بهترین کارت ها را جمع آوری کرده ایم.

ویزاکارت Crypto.com

بهترین کارت برای پاداش و کش بک: ویزا کارت Crypto.com

مجموعه ویزا کارت های Crypto.com یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند بخشی از هزینه های خود را دریافت کنند. این کارت ها در پلتفرم های مختلفی از جمله Spotify کش بک ۱ تا ۱۰۰ درصدی دارند.

ویزاکارت Coinbase

بهترین کارت برای پرداخت های جهانی: ویزا کارت Coinbase

کارت اعتباری Coinbase این امکان را به شما می دهد تا رمزارزهای خود را در هر نقطه از جهان استفاده کنید.

ویزا کارت Wirex

بهترین کارت برای پرداخت با ارزهای متفاوت: ویزا کارت Wirex

ویزا کارت Wirex این امکان را به استفاده کنندگان می دهد تا از بیش از ۱۵۰ ارز مختلف در بیش از ۵۴ میلیون فروشگاه در سراسر جهان استفاده کنند. این ویزا کارت همچنین درصد پاداش خوبی را ارائه می دهد.

مسترکارت Nexo

بهترین کارت برای پایین ترین کارمزد: مسترکارت Nexo

Nexo تنها کارتی است که این امکان را به دارندگان آن می دهد که بدون نیاز به فروش رمزارزها، از آنها در پرداخت ها استفاده کنند. موضوعی که اکثر کارمزد ها و هزینه های پیرامون این کارت های اعتباری را حذف می کند. این کارت ها توسط بیش از ۴۰ میلیون فروشنده و ارائه دهنده خدمات در سراسر جهان پذیرفته شده است و کارمزدی برای نگهداری ندارند.

پلی میان روش های پرداختی قدیم و جدید

کارت های اعتباری رمزارز با توجه به ماهیت خود، باعث شده اند تا بین استفاده کنندگان واحد های پولی قدیمی و جدید یک ارتباط برقرار شود. با استفاده از این کارت ها دیگر نیاز نیست که پول های فیات و رمزارزها را به شکل جدا از هم استفاده کنیم، موضوعی که فرصت های جدیدی را در زمینه های مالی جهانی ایجاد می کند.

گسترش استفاده از کارت های اعتباری رمزارز می تواند باعث شود تا علاوه بر استفاده از ویژگی های مثبت رمزارز، موانع پرداختی آنها در فروشگاه ها و خدمات سراسر جهان برداشته شود.