سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

سازمان DeFi Education Fund از تصمیم خود برای تبدیل ۱۰٫۲ میلیون دلار ارز یونی سواپ دفاع می کند


سازمان DeFi Education Fund (DEF) یک سازمان است که توسط صرافی غیرمتمرکز Uniswap در راستای انجام اقدامات آموزشی و حمایت از امور مالی غیرمتمرکز ایجاد شده است. این سازمان که در گذشته ۱ میلیون ارز یونی سواپ (UNI) به ارزش امروزه ۱۸ میلیون دلاری از Uniswap دریافت کرده بود، نیمی از ارزهای یونی سواپ خود را در تاریخ ۱۳ جولای به قیمت حدودی ۱۰ میلیون دلار تبدیل کرد. اقدامی که نگرانی های فراوانی برای فعالان و علاقه مندان ارز یونی سواپ و انتقادات شدید از این سازمان به همراه داشت.

فروش مداوم این ارز توسط سازمان DeFi Education Fund و دیگر شرکت های مشابه امری عادی است. اما تبدیل ناگهانی و سنگین نیمی از دارایی های این سازمان به ارز یو اس دی کوین (USDC) باعث ایجاد یک شوک و نگرانی در دنبال کنندگان این سازمان و ارز یونی سواپ شد.

همچنین اندکی پس از این اقدام ناگهانی، یکی از اعضای کمیته DeFi Education Fund به نام لری سوکرنیک (Larry Sukernik) حدود ۲۶۱۲ یونی سواپ را به یو اس دی کوین تبدیل کرد.

اگر این نگرانی برای شما ممکن است پیچیده به نظر برسد، می توانیم با یک مثال این قضیه را بهتر توضیح دهیم. فرض کنید سازندگان و شرکت های قدرتمند حامی دوج کوین (Dogecoin)، دوج کوین های خود را به فروش برسانند یا به تتر (Tether) تبدیل کنند. قطعا این موضوع یک زنگ خطر برای تمام دارندگان این ارزدیجیتال خواهد بود.

در پاسخ به واکنش گسترده جامعه ارزدیجیتال به اقدامات اخیر مشکوک و عجیب این سازمان، DeFi Education Fund مجبور شد تا در یک پست وبلاگ درباره این موضوع توضیحاتی را ارائه کند. این سازمان اعلام کرده است که بی ثباتی اخیر ارزهای دیجیتال باعث شده است که دارایی های خود را به دارایی های باثبات تبدیل کند و این تبدیل ارز به DeFi Education Fund کمک می کند تا در برابر رکود بازار مقاومت کند.

در ادامه بیانیه آمده است که شرایط اخیر باعث شده است تا برخلاف روند معمول این تصمیم گرفته شود و  سازمان DeFi Education Fund این تبدیل را انجام داده است تا هزینه عملیات های آینده خود را تامین کند. همچنین در پست منتشر شده با نقل از Uniswap اشاره شده است که این صرافی با این تصمیم مشکلی نداشته است و هماهنگی های لازم انجام شده است:

«با توجه به وضعیت پویا و غیرقابل پیش بینی سیاست جهانی، ما معتقد هستیم که تیم تصمیم گیری باید اختیار، انعطاف پذیری و سرعت قابل توجهی داشته باشد.»

این سازمان همچنین تاثیر قابل توجه این فروش در بازار را تکذیب می کند و ادعا می کند که میزان ارز فروخته شده کمتر از ۵ درصد از حجم معاملات روزانه یونی سواپ را تشکیل داده است و پس از فروش انجام شده روند بازار تغییر نکرده است.

پس از حاشیه های ایجاد شده پس از اقدامات لری سوکرنیک، قانون جدیدی در DeFi Education Fund وضع شده است که اعضای فعال در این سازمان دیگر مجاز به انجام معاملات ارز یونی سواپ با فاصله زمانی ۷ روزه فعالیت های مالی سازمان نخواهند بود. علاوه بر تمام موارد گفته شده، این سازمان قرار است تا فردی را به صورت تمام وقت برای مدیریت بودجه سالانه سازمان استخدام کند. در نهایت این سازمان قصد دارد تا از ابزار Tally Failsafe استفاده کند که به Uniswap این امکان را می دهد تا معاملات DeFi Education Fund را نظارت و در صورت لزوم مسدود کند.

این وبلاگ اما نتوانست تمام کاربران را راضی کند، بسیاری از افراد همچنان معتقد هستند که سوالات بی جواب زیادی باقی مانده است و هنوز مشخص نیست که اعضای کمیته بر چه اساسی انتخاب شده اند. همچنین در نظر آنها تضمینی وجود ندارد که در آینده کمیته از قدرت خود سواستفاده نکند و دارایی ها را برای خود یا سازمان های مورد نظر خود هزینه نکنند.

در چند روز گذشته ارز یونی سواپ روند کاهش قیمتی را در پیش گرفته است و از محدوده قیمتی ۲۱ دلار به ۱۷ دلار رسیده است، روندی که علاوه بر کاهش قیمتی بیت کوین، جو روانی بازار در آن تاثیر داشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location