سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ممنوعیت های مختلف ارزدیجیتال در چین و اثرات آن بر بیت کوین


موسسات مالی، استخراج کنندگان رمزارز و شرکت های نرم افزاری ارزهای دیجیتال گریبانگیر قوانین جدید سختگیرانه چین شده اند. هر روز فعالیت افراد و شرکت های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور سخت تر می شود و بسیاری تصمیم به مهاجرت گرفته اند.

اخیرا تنظیم کنندگان مالی چین در ادامه سرکوب های خود، یک شرکت نرم افزاری واقع در شهر پکن که مشکوک به ارائه خدمات به صرافی های ارزدیجیتال بود را تعطیل کرده اند. در بیانیه مشترک روز سه شنبه اداره نظارت مالی پکن و مدیریت بازرگانی بانک جمهوری خلق چین به کلیه موسسات مالی و ارائه دهندگان خدمات پرداخت هشدار داده شده است که هیچ خدماتی مرتبط با رمزارزها به مشتریان خود ارائه ندهند. به دنبال این اخطار، شرکت نرم افزاری Beijing Tongdao Cultural Development به جرم ارائه خدمات معاملات تعطیل شده است و وبسایت این شرکت نیز به حالت تعلیق درآمده است.

نهاد های نظارتی چین از مردم خواسته اند که اگر موردی از نقض قوانین و مقررات مربوط به معاملات رمزارز مشاهده کردند به سرعت آن را گزارش دهند. در اخطار منتشر شده به مردم آمده است:«در معاملات رمزارز شرکت نکنید، کورکورانه ارزهای مجازی را خریداری و نگهداری نکنید و از مال و حقوق شخصی خود محافظت کنید. در راستای جلوگیری از نقض اطلاعات شخصی و استفاده های غیرقانونی، از حساب های بانکی نباید برای خرید و انجام معاملات ارزهای دیجیتال استفاده شود.»

این اخطار نشان می دهد که هدف چین صرفا محدود کردن موسسات و استخراج کنندگان فعال در ارزهای دیجیتال نیست و قصد دارد تا استفاده عموم مردم را از ارزهای دیجیتال محدود کند.

در ماه ژوئن، بانک مردم چین (PBOC) به عمده بانک های داخلی و ارائه دهندگان خدمات پرداخت تلفن همراه دستور داد که برخی از خدمات را برای افرادی که در ارزهای دیجیتال فعالیت دارند محدود کنند. ممکن است در آینده بانک ها حساب این کاربران را به صورت کامل مسدود کنند.

بسیاری از مزرعه های استخراج رمزارز پس از اعلامیه کمیته پایداری و توسعه مالی چین در ماه می مبنی بر محدود شدن استخراج بیت کوین (BTC) تعطیل شده اند. سرکوب های اخیر چین باعث شده است که بسیاری از فعالان ارزهای دیجیتال چینی به کشورهایی مختلفی از جمله ایالات متحده آمریکا، امارات متحده عربی و کانادا مهاجرت کنند. اما آیا محدودیت های اخیر چین می تواند اثرات ویران کننده ای برای ارزهای دیجیتال و به طور ویژه برای بیت کوین داشته باشد؟

چین ثابت کرد که بیت کوین توقف ناپذیر است

چین یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان در حوزه اقتصادی است. یکی از مواردی که در آینده بیت کوین شبهه ایجاد کرده است، مقابله دولت های قدرتمند با این ارزدیجیتال است. موضوعی که به عقیده برخی از افرد می تواند پایان بیت کوین را رقم بزند.

به همین دلیل است که قوانین و سرکوب های اخیر چین در رمزارزها برای بسیاری نگران کننده به نظر می رسید. اما در حال حاضر با بررسی وضعیت بیت کوین، متوجه می شویم که این ارز بدون مشکل به فعالیت خود ادامه می دهد.

نیک اسپانوس (Nick Spanos) بنیانگذار یکی از اولین صرافی های بیت کوین و پروتکل Zap در این رابطه می گوید:«اگر دومین اقتصاد بزرگ دنیا نتواند بیت کوین را دستکاری، خرد و بی ارزش کند، پس بیت کوین یک ماشین توقف ناپذیر است.»

اسپانوس همچنین با توجه به سرکوب ها در چین به نقش آن در کاهش سختی استخراج شبکه بیت کوین اشاره می کند. با توجه به قوانین جدید چین مزرعه های استخراج در چین تعطیل و دستگاه های استخراج در حال انتقال به دیگر کشورها است تا دوباره راه اندازی شود. این انتقال زمان بر است و در این بازه زمانی با خارج شدن مزرعه های استخراج از چرخه رقابت و کاهش سختی شبکه استخراج، سود مزرعه های استخراج فعال بیشتر می شود و در نتیجه استخراج کنندگان بیت کوین که قبلا به فعالیت خود پایان داده بودند ترغیب می شوند تا دوباره فعالیت خود را شروع کنند.

به گفته اسپانوس استخراج کنندگانی که از چین خارج می شوند به دنبال یافتن کشوری نزدیک برای راه اندازی هرچه سریعتر دستگاه های خود مانند قزاقستان، ایران و روسیه هستند. هرچند این فرصتی است که دیگر کشورهای جهان نیز می توانند از آن بهره مند شوند و این استخراج کنندگان چینی را به کشور خود دعوت کنند. اخیرا یکی از بزرگترین استخراج کنندگان ارزدیجیتال چینی اعلام کرده است که بزودی تمام دستگاه ها و فعالیت خود را به امارات متحده عربی، کانادا، ایالات متحده آمریکا، قزاقستان و ایسلند منتقل می کند.

به همین دلیل است که کشورها نمی توانند بیت کوین را نابود کنند، زیرا اگر در هر کشوری این ارز ممنوع شود در کشورهای دیگر از آن استقبال بیشتری می شود و منابع به سمت کشورهای حامی ارزهای دیجیتال حرکت می کند. مقاومتی که در نهایت، حفظ و توسعه ارزهای دیجیتال را حتی در شرایطی که قدرت های بزرگ به مقابله با آن می پردازند به دنبال خواهد داشت.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location