video thumb

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال


تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال | ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۰

اوایل هفته گذشته فن ییفی (Fan Yifei) معاون بانک مردم چین هشدار داد که رمزارزهای ثابت مانند تتر (USDT) خطرات و چالش های مختلفی برای سیستم پولی بین المللی و سیستم پرداخت و تسویه جهانی ایجاد می کند، او در ادامه بیت کوین (BTC) را نیز یک تهدید برای امنیت مالی و ثبات اجتماعی دانست. این صحبت ها در حالی مطرح شده است که چین مدتی است که فعالیت در رمزارزها را به شدت محدود کرده است.

البته تمام اخبار پیرامون بیت کوین منفی نیست و در سمت دیگر تحلیلگر ویلیام کلمنت (William Clemente) اشاره کرده است که نهنگ ها به جمع آوری بیت کوین مشغول شده اند و مجموع دارایی آنها به ۶۵۴۲۹ بیت کوین افزایش یافته است، موضوعی که معمولا نشانه افزایش قیمت این ارز در آینده نزدیک است.

در ادامه نمودار قیمتی ۱۰ رمزارز محبوب جهان را مشاهده می کنیم و سعی می کنیم تا سناریوهای صعود و نزولی هر ارز از جمله بیت کوین را با توجه به روند بازار در چند روز اخیر بررسی کنیم.

بیت کوین (BTC)

طی چند روز گذشته بیت کوین در محدوده قیمتی ,۰۰۰۳۱ دلار تا ۴۲,۴۵۱ دلار معامله شده است. این یک موضوع منفی است زیرا نشان می دهد که تقاضا در خطوط بالا کاهش پیدا می کند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴۴۴۰ دلار) دوباره شروع به کاهش کرده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) به زیر ۴۶ رسیده است. این کاهش نشان دهنده آن است که خرس ها در بازار از قدرت بیشتری برخوردار هستند.

اکنون فروشندگان ممکن است بیت کوین را به ۳۱ هزار تا ۲۸ هزار دلار کاهش دهند. با این حال، بعید است که این کار آسانی باشد زیرا گاوها یک دفاع مستحکم انجام خواهند داد.

اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد خریداران دوباره سعی می کنند تا قیمت را به  ۳۶,۶۷۰دلار برسانند. شکست مقاومت این خط، نشان دهنده آینده روشن بیت کوین و صعود قیمت این ارز به ۴۲,۴۵۱٫۶۷ دلار است.

اما اگر حمایت ۲۸ هزار دلاری شکسته شود، ممکن است فروش گسترده توسط افرادی که در قیمت ۳۱ هزار دلار و بالاتر خریداری کرده اند در بازار ایجاد شود تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنند، در این صورت حمایت بعدی ۲۰ هزار دلار خواهد بود.

 

 

اتریوم (ETH)

این ارز در ۷ جولای بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۳۵۰ دلار) قرار گرفت اما گاوها نتوانستند خطوط بالاتر را حفظ کنند. موضوعی که ممکن است خروج تریدرها با اهداف کوتاه مدت را به دنبال داشته باشد.تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

اتر در ۸ جولای به زیر میاگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۲۰۳ دلار) سقوط کرد اما لازم به ذکر است که گاوها به شدت از خط ۲۰۰۰ دلار حمایت می کنند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، قیمت این ارز می تواند به خط روند نزولی (downtrend line) صعود کند. شکست این خط اولین نشانه پایان اصلاح خواهد بود.

اگر قیمت از میانگین متحرک کاهش پیدا کند، خرس ها دوباره سعی می کنند قیمت را به زیر ۲۰۰۰ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این ارز می تواند تا ۱,۷۲۸٫۷۴ دلار سقوط کند. حمایت این خط از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در صورت شکست آن، حرکت نزولی ممکن است ادامه یابد و به ۱۵۳۶٫۹۲ دلار برسد.

بایننس کوین (BNB)

افزایش قیمتی بایننس کوین به مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۳۱ دلار) رسید و متوقف شد که نشان می دهد خرس ها در خطوط بالاتر به فروش خود ادامه می دهند. اکنون فروشندگان سعی می کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۲ دلار) برسانند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

در صورت موفقیت فروشندگان، این ارز می تواند به ۲۷۶٫۴۰ تا ۲۶۴٫۲۶ دلار سقوط کند. میانگین متحرک ثابت و شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی نقطه میانی، یک تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

اگر بایننس کوین از سطح فعلی بالا برود یا از منطقه حمایت خود خارج شود، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند و آن را حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، قیمت این ارز می تواند به ۳۷۹٫۵۸ دلار و سپس به ۴۳۳ دلار برسد.

در سمت مقابل اگر خرس ها موفق شوند قیمت را به ۲۶۴٫۲۶ دلار کاهش دهند، مقاومت بعدی در ۲۱۱٫۷ دلار خواهد بود. شکست این خط می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

 

 

 

کاردانو (ADA)

عدم خروج از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۳۸ دلار) بین ۵ جولای تا ۷ جولای نشان دهنده کمبود خریداران در ارز کاردانو است. به همین دلیل و با خروج تریدرهایی که اهداف کوتاه مدت داشته اند، قیمت این ارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسیده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

این ارز امروز از حمایت ۱٫۲۸ دلاری برگشت و اکنون گاوها تلاش می کنند تا کاردانو را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در صورت موفقیت، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا مانع موجود در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را حذف کنند و قیمت را به خط روند نزولی برسانند.

در طرف دیگر اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، خرس ها تلاش می کنند تا قیمت ارز را به زیر ۱٫۲۸ دلار برسانند. اگر این اتفاق بیفتد، کاردانو ممکن است به خط حمایتی مهم ۱ دلار برسد. اگر این حمایت شکسته شود قیمت این ارز ممکن است به ۰٫۶۸ دلار کاهش یابد.

 

 

دوج کوین (DOGE)

حمایت ۰٫۲۱ دلاری این ارز در ۸ جولای شکسته شد. با این حال، گاوها عقب نشینی نکردند و در زمانی که قیمت کاهش پیدا کرده بود خریدها شروع شد. این موضوع نشان دهنده تجمع در خطوط پایین است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

گاوها اکنون سعی می کنند تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴ دلار) برسانند. چنین حرکتی اولین نشانه از تلاش خریداران برای بازگشت به بازار است. بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دوج کوین می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس به خط گردن الگوی سر و شانه برسد.

با این حال، میانگین متحرک نزولی و شاخص مقاومت نسبی در ناحیه منفی نشان می دهد که خرس ها در بازار برتری دارند. اگر قیمت دوباره از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان دهنده آن است که خرید در سطوح بالاتر متوقف می شود. در ادامه خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به حمایت مهم ۰٫۱۵ دلار کاهش دهند.

 

 

ریپل (XRP)

عدم موفقیت گاوها در افزایش قیمت ریپل به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۶۸ دلار) در چند روز گذشته نشان می دهد که تقاضا در خطوط بالاتر متوقف می شود. به نظر می رسد تریدرهایی که انتظار داشتند خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شکسته شود حمایت خود را متوقف می کنند و خط حمایت ۰٫۶۳ دلار شکسته می شود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

اگر گاوها به سرعت قیمت را به بالای ۰٫۶۳ دلار نرسانند و آن را حفظ نکنند، خرس ها سعی می کنند از این فرصت استفاده کرده و قیمت را به زیر ۰٫۵۸ دلار برسانند. اگر خرس ها موفق شوند، قیمت ریپل می تواند تا ۰٫۵ دلار سقوط کند. شکست در این خط حمایتی باعث می شود تا فروش گسترده شکل گیرد. در صورت بالا رفتن قیمت و شکستن خط ۰٫۷۵ دلار، این دیدگاه نزولی بی اعتبار می شود.

 

 

 

 

پولکادات (DOT)

گاوها در ۷ جولای توانستند از مقاومت ۱۶٫۹۳ دلار عبور کنند اما نتوانستند قیمت را در سطوح بالا حفظ کنند. سپس خرس ها در ۸ جولای موفق شدند تا قیمت را به دامنه ۱۳ تا ۱۶٫۹۳ برگردانند. این موضوع نشان می دهد که خرس ها قدرتمند هستند و مایل نیستند عقب نشینی کنند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

خرس ها اکنون سعی می کنند حمایت ۱۴٫۵ دلاری را بشکنند و سپس قیمت را تا ۱۳ دلار کاهش دهند. هر دو میانگین متحرک به سمت پایین حرکت می کنند و شاخص مقاومت نسبی در منطقه منفی قرار گرفته است که نشان دهنده مقاومت کم در برابر مسیر نزولی است.

اگر خرس ها قیمت را به زیر ۱۳ دلار برسانند، روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود تا به حمایت ۱۰ دلاری برسد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و خط ۱۷٫۶۶ دلار شکسته شود، این دیدگاه نزولی بی اعتبار می شود.

 

 

یونی سواپ (UNI)

گاوها در ۶ و ۷ جولای این ارز را به بالای خط میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رساندند اما نتوانستند آن را حفظ کنند. موضوعی که نشان می دهد خرس ها در خطوط بالا فروختند و تلاش کردند تا گاوها را به دام بیندازند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است. قیمت امروز این ارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰٫۲۱ دلار) افزایش پیدا کرد اما گاوها برای دستیابی به اهداف بالاتر باید قیمت را به خط روند نزولی افزایش دهند و آن را حفظ کنند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند ارز یونی سواپ می تواند صعود به ۳۰ دلار را آغاز کند. در سمت مقابل، اگر این ارز به زیر خط روند صعودی سقوط کند، نشان دهنده برتری خرس ها است و قیمت یونی سواپ می تواند به ۱۵ و سپس ۱۳ دلار کاهش یابد.

 

 

بیت کوین کش (BCH)

طی چند روز گذشته بیت کوین کش در محدوده ۴۷۵٫۶۹ دلار و ۵۳۸٫۱۱ دلار معامله شده است. معمولا ادامه این روند منجر به شکست مقاومت و شروع روند صعودی می شود اما تا به الان هنوز این اتفاق نیفتاده است.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

عدم صعود به نقاط بالای مقاومت ممکن است منجر به خروج تریدرها با اهداف کوتاه شود. این موضوع می تواند منجر به شکست محدوده شود و بیت کوین کش به ۴۲۸٫۴۲ دلار و سپس به ۳۷۰ دلار کاهش یابد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۱۸ دلار) با شیب کم و شاخص مقاومت نسبی زیر ۴۴ نشان دهنده تلاش خرس ها برای بدست آوردن برتری در بازار است. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و مقاومت ۵۳۸٫۱۱ دلاری شکسته شود، دیدگاه نزولی بی اعتبار می شود و ممکن است قیمت این ارز به ۶۵۰٫۳۵ دلار برسد.

 

 

سولانا (SOL)

ارز سولانا در ۷ جولای به بالای خط میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رسید اما گاوها نتوانستند آن را به خط روند نزولی برسانند. خرس ها در این مقاومت فروختند و قیمت را در ۸ جولای به زیر میانگین متحرک برگرداندند.

گاوها در حال حاضر در تلاش هستند تا از خط حمایت ۳۱٫۳۶ دلار دفاع کنند. اگر خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک برسانند، ارز سوالان می تواند به خط روند نزولی برسد. شکست این مقاومت ممکن است منجر به افزایش قیمت به ۴۴ دلار شود.

اگر قیمت از سطح فعلی یا از خط روند نزولی کاهش یابد، ممکن است این ارز در محدوده ۳۱٫۳۶ دلار و خط روند نزولی برای چند روز معامله شود.

میانگین متحرک ثابت و شاخص مقاومت نسبی در نزدیکی نقطه میانی تعادل بین خریداران و فروشندگان را نشان می دهد. اگر حمایت ۳۱٫۳۶ دلار شکسته شود، خرس ها ممکن است قیمت را تا ۲۶٫۶۵ دلار کاهش دهند.

لازم به ذکر است که تمام مطالب گفته شده در این مقاله، بررسی و تحلیل شخصی نویسنده وبسایت Cointelegraph است که ترجمه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. هر حرکت سرمایه گذاری و تجاری شامل ریسک های خود است، پس هنگام تصمیم گیری تحقیقات بیشتری انجام دهید.