video thumb

همسر مک آفی خودکشی او را باور نمی کند


جانیس مک آفی، بیوه جان مک آفی ادعا کرده است که در هنگام دریافت وسایل مک آفی هیچ اشاره ای به یادداشت خودکشی نشده است و او باور نمی کند که مک آفی خودکشی کرده است.

جانیس مک آفی می گوید تا زمانی که تحقیقات تکمیل نشود نمی تواند باور کند که شوهرش خودکشی کرده است. جانیس در توییتر اشاره کرد که هنوز در شوک است و نمی تواند باور کند که مک آفی به دلیل استرداد به ایالات متحده و مواجهه با اتهامات فرار مالیاتی خودکشی کرده باشد.

جسد مک آفی، طرفدار ارزهای دیجیتال و سازنده آنتی ویروس McAfee چند ساعت پس از رای دادگاه اسپانیا به استرداد او به ایالات متحده آمریکا در سلول زندان پیدا شد. کالبد شکافی توسط مقامات رسمی اسپانیایی در حال انجام است، اما روزنامه El Pais با استناد به منابع ناشناس گفته است که نتایج اولیه نشان می دهد که دلیل مرگ او خودکشی بوده است.

جانیس مک آفی رسانه ها را سرطانی بدخیم توصیف کرد و گفت که او به داستان خودکشی جان مک آفی مشکوک است. یکی از موضوعاتی که همسر جان به آن اشاره کرد، عدم اشاره به نامه خودکشی در هنگام دریافت وسایل او از زندان بود. طبق گزارشات منتشر شده جان در جیب خود یک نامه خودکشی داشت، اما مسئولین زندان هنگام تحویل وسایل جان مک آفی به همسر او هیچ اشاره ای به این نامه نکردند.

در نظر جانیس، رای دادگاه اسپانیا قابل پیش بینی بود و موضوعی نبود که جان را به نقطه خودکشی برساند، زیرا او از قبل آماده بود تا فرآیند قانونی نسبت به این رای را با تیم قانونی خود طی کند.
«ما برای روند تجدید نظر نسبت به رای دادگاه اسپانیا برنامه داشتیم و در مورد قدم های بعدی دعوای قانونی با او صحبت کردیم. روند استرداد ماه ها طول می کشید و قرار نبود که بلافاصله انجام شود. جان یک مبارز بود و در او هنوز روحیه جنگندگی زیادی وجود داشت. او به من گفت نگران نباش، ما به مبارزه ادامه خواهیم داد.»

انکار، اولین مرحله از پنج مرحله غم و اندوه است و بسیاری از مردم از جمله ادوارد اسنودن (Edward Snowden) و چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) اعلام کرده اند که خودکشی پاسخی قابل درک به وضعیت پیش آمده برای مک آفی بود. با این وجود، نظریه های توطئه پیرامون مرگ جان مک آفی به سرعت در شبکه های اجتماعی پخش شد و بسیاری بر این باور هستند که جان خودکشی نکرده است و وضعیت پیش آمده برای او همانند جفری اپستین (Jeffrey Epstein) است.

بنیانگذار آنتی ویروس McAfee در گذشته گفته بود که مقامات آمریکایی قصد دارند تا او را به قتل برسانند و خاطرنشان کرده بود:«اگر اعلام شد که من خودکشی کرده ام، اینطور نیست. کافی است بازوی راست من را بررسی کنید» این گفته به خالکوبی بر بازوی او که کلمه ” WHACKD(به قتل رسیده)” نوشته شده است اشاره دارد.

جانیس امیدوار است که تحقیقات در جریان پیرامون مرگ جان مک آفی بتواند جزئیات بیشتری را کشف کند. «تحقیقات در مورد مرگ جان هنوز ادامه دارد، من هر اطلاعاتی که بتوانم به اشتراک خواهم گذاشت. تا آن زمان، من داستان خودکشی جان را که توسط سرطان های بدخیم مانند رسانه MSM در حال انتشار است را باور نمی کنم. این رسانه ها و منابع ناشناس آنها قابل اعتماد نیستند.»

جانیس مک آفی در آخرین توییت منتشر شده، با اشاره به آخرین صحبت های انجام شده با او (که نشانه ای از خودکشی در آنها دیده نمی شد) گفته است:«من نمی توانم دردی که گریبانگیر آن هستم را توصیف کنم، دردی که همه کسانی که جان را واقعا دوست داشتند احساس می کنند. من از زمان اعلام خبر مرگ جان در تلاش برای نوشتن این توییت هستم. من هنوز نمی توانم باور کنم که او واقعا از پیش ما رفته است. همیشه دوستت دارم و دلم برایت تنگ شده است جان دیوید.»

بسیاری همانند همسر جان مک آفی بر این باور هستند که “داستان خودکشی” صرفا سرپوشی برای قتل او است. باید دید در روزهای آینده و با انتشار نتایج تحقیقات چه اطلاعات جدیدی از مرگ جان مک آفی منتشر می شود.